Paramount har valgt at rykke den amerikanske premiere på Joe Wrights drama “The Soloist” fra 21. november til 13. marts. Dette medfører, at filmen ikke vil blive taget i betragtning til Oscar-uddelingen i 2009. Ændringen i premieredato er sket for at forbedre filmens indtjeningsmulighed, da den nu vil få premiere på en mindre fyldt weekend.

Filmen, der har Jamie Foxx og Robert Downey Jr. i hovedrollerne, var spået en god chance for at løbe med flere Oscar-nomineringer, specielt for filmens skuespil.

“The Soloist” er baseret på virkelige hændelser og følger den skizofrene og hjemløse musiker Nathaniel Ayers (Foxx), der drømmer om at spille en koncert i Walt Disney Concert Hall i Los Angeles. Robert Downey Jr. spiller Steve Lopez, en reporter for Los Angeles Times, der finder Ayers på gaden. Catherine Keener har rollen som Lopez’ redaktør.

“The Soloist” har manuskript af Susannah Grant (“Erin Brockovich”) og et budget på 60 mio. dollars.



Vis kommentarer (3)
Gravatar

#1 tiany 15 år siden

synd at man skal vente så længe, men rart at se at filmselskaberne er mere pengegriske end oscar-griske :D
Valar morghulis
Gravatar

#2 corleone82 15 år siden

Enig. Selvom den lyder lidt(meget lidt måske) som Cavemans Valentine havde jeg faktisk glædet mig meget til den film...
Gravatar

#3 cansi 15 år siden

Hvad er det der sker, Viggo Mortensens The Road bliver også skubbet, The Reader med Kate Winslet er også blevet rykket til december men der er usikkerhed om den bliver færdig indtil da... Body Of Lies var ikke så god som man havde forventet, så den er også ude, Frost/Nixon har også fået dårlige anmeldelser. Men jeg er glad, for det tegner godt for TDK og dens chancer:D

Skriv ny kommentar: