Robert Downey Jr. fik på ny et helt stort gennembrud med sin rolle som “Iron Man” og kunne kort efter skrive under på at gentage sin rolle som den panserklædte Tony Stark i både “Iron Man 2” og “The Avengers.”

I et interview med MTV News kan skuespilleren fortælle lidt om sine tanker omkring den kommende “Avengers”-film, der vil være en ensemble-film, som samler en gruppe af Marvels mest genkendelige heltefigurer – deriblandt Hulk, Thor, Ant-Man og Captain America.

”Hvis vi ikke rammer rigtigt, vil den virkelig, virkelig komme til at stinke,” udtaler Downey. ”Det bliver nødt til at blive kronen på værket for Marvels mest strålende figurer, fordi det er det sværeste at lave rigtigt. Det er hårdt at holde alle boldene i luften for bare én af disse figurer.”

Dog ser Downey Jr. også, at det muligvis kan blive et problem at blande verdenerne mellem “Iron Man” og “Thor”.

”Faren ved at få disse verdener til at støde sammen er, at instruktøren Jon Favreau var meget sikker på, at ‘Iron Man’ skulle udspille sig i en meget realistisk verden,” forklarer skuespilleren. “Intet af det, der skete i ‘Iron Man’, er egentlig helt uden for mulighedernes rige. Når man begynder at tale om Valhal og overdimensionerede supersoldater og store grønne kæmper, giver det grund til meget yderligere diskussion.”



Vis kommentarer (23)
Gravatar

#1 blahblah 15 år siden

Yeah... jeg er sådan set enig i at Iron Man og Thor karakteren ikke passer sammen. Men Hulk og Captain America passer da 100% ind i det univers vi fik præsenteret i Iron Man.

Captain America vil jeg da vove at påstå er den mest realistiske af de superhelte der.
Gravatar

#2 Xen 15 år siden

Nu er jeg jo ikke den store tænker... men at sige at det der skete i iron man er forholdsvis muligt... lyder i mine øre noget...

Well, hvis dette er sandt, så glæder jeg mig da til at se usa militær budget i de næste par år :P.

Anyhow, så kan man vel kun se en smule frem til Iron man 2!

The Avengers not so sure... men bliver da spænden at se og høre mere til den ihvert fald.
Gravatar

#3 cansi 15 år siden

hvor er det godt at hovedrolleindehaveren tvivler på projektet. tegner ikke godt...
Gravatar

#4 Kviesgaard 15 år siden

Hvis man nu tager udgangspunkt i Mark Millars Ultimate Thor, så kunne det måske godt nærme sig Iron Man film universet.

Mark Millars udgave har den lille krølle, at der langt hen af vejen er tvivl om Thor er den ægte vare, eller bare en sindsforvirret sygeplejerske (mandlig vel at mærke), iført højteknologisk supersoldat udrustning (designet til at efterligne den nordiske gud af samme navn).
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#5 filmz-gofferoffer 15 år siden

#4

100% enig. De bør virkelig tage udgangspunkt i Ultimate Thor, for han er den mest realistiske inkarnation af figuren. Og det er helt sikker Thor, der er den største udfordring at få med.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#6 Slettet Bruger [3060868958] 15 år siden

# 3: Jeg synes så tværtimod, at en sådan skepsis kun er sund, og at den måske kan være med til at motivere Marvel til at finde en manuskriptforfatter, der kan finde ud af sit arbejde, for det er da helt sikkert, at filmen let kan blive noget af det værste lort indenfor superheltefilm.
Gravatar

#7 chronaden 15 år siden

Thor...? :D
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#8 filmz-lexorcisten 15 år siden

Jeg vil sige at det lyder spændende. Men at jeg har min tvivl om hvorvidt filmen kan stå distancen.
Faktum er at ALLE superhelte-film vil have et problem i fremtiden efter at The Dark Knight revolutinerede måden et manuskrift til denne type film kan være.
På den anden side glæder jeg ikke til at se The cap in action, det skal nok blive vildt, hvis de får gang i et ordentligt manuskript.
Gravatar

#9 Sverkel 15 år siden

Jeg glæder mig virkelig meget til at der kommer en Thor film :)

Jeg har ikke hørt så meget om denne film, så vi må vente og se...

#8... Kan du forklare lidt dybere hvad du mener ang. The Dark Knight? :)
Gravatar

#10 Michael Andersen 15 år siden

Robert Downey Jr. havde i hvert fald et problem med "The Dark Knight"!
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: