Der har i mange år blandt fans været spekulationer og forhåbninger om en femte film i 20th Century Fox’ berømte rumgysersaga “Alien”, der i 1979 lagde ud med “Den 8. passager”, og der har flere gange været mange løse rygter omkring det potentielle projekt.

Sigourney Weaver har flere gange udtalt, at hun ikke ville udelukke muligheden for at gentage sin rolle som Ellen Ripley, men under den nyligt afholdte Golden Globes-prisuddeling lød det til, at piben har fået en anden lyd.

”Jeg synes, jeg har fået nok,” udtalte Weaver, da en reporter spurgte om chancerne for en genforening mellem hende og James Cameron til endnu en afgørende kamp mod de syreholdige dræbermaskiner.

I stedet foretrækker skuespillerinden den figur, hun spiller i Camerons kommende “Avatar” frem for den barske Ripley.

”Jeg spiller en meget dynamisk karakter i ‘Avatar’, så det var sjovt at tage tilbage ud i rummet. Det er mere tilfredsstillende at skabe noget nyt,” uddybede hun.



Vis kommentarer (24)
Gravatar

#1 Bardoboy 15 år siden

Tror det er en fin nok holdning hun har.. Mon ikke også hun er for gammel til at hoppe rundt og dræbe Aliens.. Selvom det er lidt en skam!
Gravatar

#2 Michael Andersen 15 år siden

Det bliver spændende at se hvad hun ændrer mening til i næste måned. Sjældent har man set en skuespillerinde som lukker så meget skidt ud af munden omkring en filmserie.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3 smiley 15 år siden

Det er helt fint og hun er ved at være oppe i årene. Hun er ikke længere den samme dejlige tøs man ser stige ind i en cryo-redningskapsel med sine bomuldstrusser på.

Jeg har godt nok ikke hørt om Alien 5, det skulle være lidt mystisk om de fortsatte på 4'eren med den klonede alien mutant Ripley? Den storyline var godt nok tynd, for ikke at sige at de trak historien yderligere 1-200 år frem i tiden, forbi de mega fede colonial marines.

#2
Det kommer vel an på hvad hun får fortalt omkring arbejdet?
AvP som hun nægtede at være med til var jo også en fesen omgang.
2'eren kunne man i det mindste grine af.
Gravatar

#4 Michael Andersen 15 år siden

#3 "AvP" er en anden serie. Jeg skulle have været mere præcis. Omkring "Alien"-serien har hun udtalt så meget øregas at det tangerer til det latterlige. Efter et par film så gider hun ikke mere, kun hvis hun må død i 3'eren, for så er hun endeligt færdig med den serie. Men så vil hun gerne igen og kommer tilbage til en 4'er. Så gider hun ikke mere fordi AvP har ødelagt det. Så taler hun med Ridley Scott og er interesseret igen, men nu har hun fået nok igen og bla bla.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#5 simonselvfed 15 år siden

Ja, det er vist en fin beslutning. Så meget som jeg elsker Alien serien, så er de på tide at den stopper... Eller rettere, det har i et stykke tid været på tide.
"One gay beer for me gay friend and one normal beer fer me, because I'm normal." - In Bruges
Gravatar

#6 filmz-bigemaster666 15 år siden

yes ingen aliens film mere jubbi hader den serie.
I am better known as Erlinggur666
Gravatar

#7 Highland Park 15 år siden

#4: Du har helt ret Michael. Det er enormt trættende, at hun konstant skifter mening.
Det kunne selvfølgelig også tænkes, at hun blot er skidetræt af de evindelige spørgsmål vedr. "Alien"-serien, men så kunne hun i det mindste undlade at besvare dem.
Jeg regner dog med, at hun genoptager rollen en skønne dag.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#8 filmkorn.dk 15 år siden

Og i næste uge er hun åben for en femmer, hvis bare Ridley og James vil instruere den sammen. Come one Sigourney. Enten opdigter medierne konstant historier om din holdning til Alien-franchisen eller også er du seriøst useriøs.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#9 smiley 15 år siden

#4

At AvP er en anden serie har da intet med det at gøre :D

Det jeg siger, er at vi ved ikke hvad hun får tilbudt, hvilke ændringer og visioner der er på de forskellige projekter, og hvis hun stiller sig uenig, så har hun da alt ret til det. Du ved jo ikke hvilke tåbelige krav der evt. bliver stillet til hende, og så er det jo rimelig pisse nemt at sætte hende op som en primadonna dukke som bare er en dum gås der skal brokke sig.

At det så måske er sandt alligevel at hun er, er en anden ting, men det er jo ikke fordi Cameron eller nogle af de andre står frem og siger hun er umulig.

Som udgangspunkt, neutral holdning. At sætte sin lid til diverse sladder, ikke så objektivt igen.
Gravatar

#10 BN 15 år siden

"Jeg synes, jeg har fået nok," udtalte Weaver


Godt, for det har JEG også.

'Alien', som jeg for nylig genså efter ikke at have set den i 24 år, er et mesterværk indenfor sin genre, og den er bedre end 'Aliens', som dog er en værdig, ja, fremragende efterfølger. ....... Men 3'eren og 4'eren! Føj da! Og alene tanken om en 5'er er nok til at man har lyst til at sende Alien-uhyret efter enhver, som pønser på at realisere projektet!

Konceptet var - og er stadig - for tyndt til så mange film. Hvorfor skal visse filmfolk altid udpine og fortynde en god historie med søvndyssende variationer over det samme og det samme tema/plot? .... Nåjo, for at score kassen! :-(
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: