Warner Bros. kunne sidste år annoncere, at den sidste “Harry Potter”-bog vil blive opdelt i to film: “Harry Potter og dødsregalierne: Del I” og “Harry Potter og dødsregalierne: Del II”. Instruktøren bag filmene, David Yates, kan nu give en opdatering på, hvor filmene handlingsmæssigt vil blive opdelt.

”Tingene kan selvfølgelig blive ændret, når vi klipper filmen, men tanken er, at det vil ske ikke længe efter den sekvens, som vi optager i dag,” udtaler Yates og uddyber derpå, hvilken scene, der er tale om:


”Vi befinder os i skoven, og vi har lige afsluttet den scene, hvori Harry, Hermione og Ron er blevet fanget af ‘snatchers’ efter at være blevet jaget gennem skoven,” forklarer filmeskaberen, der også har stået for instruktionen på “Harry Potter og Fønixordenen” samt den forestående “Harry Potter og halvblodsprinsen”. ”‘Snatchers’ er brutale og skræmmende, men de er ikke de mest intelligente væsner. De forsøger at regne ud helt nøjagtigt, hvem det er, de har fanget.”

Yates fortsætter: ”Vi har haft tre eller fire forskellige idéer til, hvor vi skal afslutte den syvende film. Traditionelt set har filmene sluttet med et dødsfald eller et tab, en slags overgang eller ankomst. Denne gang synes vi, at vi vil slutte med en cliffhanger.”

“Harry Potter og dødsregalierne: Del I” er indtil videre sat til at ramme alverdens biografer i november, 2010, mens den ottende og allersidste film følger i sommeren 2011.



Vis kommentarer (24)
Gravatar

#1 Buzz 14 år siden

jeg ha tænke mig at nr 7 film,skal blive en film, det var kun for fordi at The Hobbit film skulle laves i 2 film, der for laves jeg 7en i to film, måske skal vi kalle den nye for harry potter 7en a og 7en b.?
Gravatar

#2 MOVIE1000 14 år siden

det er faktisk et genialt sted at splitte den ad da jeg læste nogen var det ogå der jeg ville have at den blev delt så det er jeg egentlig tilfreds med og det dejligt med en cliffhanger i HP verdenen:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 Movie Daddy 14 år siden

Ren og skær penge maskine andet er der ikke at sige til det.
De ved bare at det nu er ved at være slut med at tjene penge på serien, så derfor skal de lige sylte til sidste dråbe.

Og så kan filmselvskaberne ikke forstå at folk downloader film på nettet, måske de skulle lade vær med at tage os film elsker i røven gang på gang, bare tag f.eks (i danmark) biografbillet priser, men også når det gælder dvd/blu-ray. Dubbel Dip efter Dubbel dip gør at "fuc......er i med os, så downloader vi lige til i giver os tingene fra starten og ikke til over priser (her tænkt på bla. LOTR blu-ray).

Pyha .... Så kom jeg af med det ......

Tænk at i gamle dage var en hel aftens film noget der varede over 3 timer. NU er det en blockbuster film, eller bare en at de ved at mange gerne ville se, og den er mere end 2 timer så ryger prisen lige op.
Det fandt de lige ud af ved Transformers "næ hov! den kan vi da lige tjene lidt mere på. Det er nu en hel aftens film"

Det er sku´dyrt at være film elsker i danmark :O(
Gravatar

#4 Slettet Bruger [2772131206] 14 år siden

# 3: Har du læst bogen? For jeg kan slet ikke se, hvordan alt det, der sker i den, skulle kunne være omfattet af bare én film; heller ikke hvis den er tre timer. Bogen er fyldt med handling, og i modsætning til de andre bøger i serien, så

indeholder den ikke alle de faste input som undervisning og Quidditch, og der kan såledeles ikke bare skæres fra, medmindre man vil omskrive historien i helt ekstrem grad


Selvfølgelig spiller det også ind, at filmselskabet kan se det økonomiske i, at dele filmen, men der er masser af andre gode grunde til at dele filmen...
Gravatar

#5 MOVIE1000 14 år siden

#4 enig alt det der sker i bogen må ike gå til spilde ellers så skal de skrive manuskriptet om
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6 Dc 14 år siden

#4

enig !
Gravatar

#7 filmz-starwarsfan 14 år siden

det er som movie daddy siger kun for pengene at de deller den de sidder sikkert lige nu og ærger sig over at de ikke lavede en del 1 og 2 af alle filmene.
Gravatar

#8 Collateral 14 år siden

#3: Naturligvis er penge en faktor, men det kunne også være at man for en gangs skyld ville respekterer forlaget, og lave en så rammende filmatisering så muligt. Der sker en hel del i den sidste bog, og jeg vil gætte på at det er for at få plads til dette at det er en kreativ såvel som økonomisk overvejelse der er gjort.

#4: Vi er vidst enige :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9 filmz-Realistic 14 år siden

Jeg fatter det ikke hvorfor de gør det?! helt ærligt.
det kun for at tjene penge...
og hvis de siger at den virkelig er så lang så burde de da også have delt 5,eren op i to dele.
for harry potter og fønixordenen er den længeste og tykkeste bog af dem alle 7 bøger.

så sys godt de kan droppe det der med at dele den op. så helere få en lang god harry potter film end at man skal betale to gange for en og samme film!
Gravatar

#10 enfilmnørd 14 år siden

Lyder som et meget fornuftigt sted, at dele filmene, hvilket jeg er glad for at de gør; ellers kan de ikke få det hele med.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.

Skriv ny kommentar: