Selvom det er hårde tider i hele verden, og ikke mindst USA, så klarer filmindustrien sig dog tilsyneladende fantastisk – ikke mindst hos giganten Warner Bros.

Det store studie kan nu offentliggøre at de har rundet 1 milliard dollars-mærket med successen af “Harry Potter og halvblodsprinsen”. Warner er det andet studie efter Paramount – der ramte den første milliard 8. juli – til at runde det magiske mærke, der er målet for et succesfuldt år.

Det er dog ikke blot i år Warner har haft succes, studiet har rundet de 1 milliard i ti ud af de sidste elleve år, og er samtidig de eneste der i ni år i træk har formået at runde milliarden.



Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 colocho 14 år siden

Se, så var det jo en god ting at de udsatte Harry Potter ;-)
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#2 Bardoboy 14 år siden

Lidt OT.. Men hvorfor har filmz valgt at holde op med at vise top 5 af weekendsindtjeningerne i USA samt DK ?
Gravatar

#3 kasperfmn 14 år siden

#2 Mener du i selve nyhederne, eller som en kolone i venstre del af skærmen?

Hvorfor vi er stoppet med nyhederne, kan jeg ikke svare fuldt ud på, men Maniac.dk som står for opdateringen har andre, vigtigere opgaver at tilse, og det kan muligvis være at han har fået for travlt til den ugentlige opdatering af boxoffice. Men jeg er ikke helt sikker.

Vi er stoppet med kolonen fordi der konstant var problemer med den, og den ikke rigtig lod til at være særlig populær. Vi har valgt at fjerne den for at andre features kan tage dens plads før eller siden.

Men hvis du, og andre, gerne så boxoffice-nyhederne eller kolonen vendte tilbage, så bare lav et ordentligt spektakel i forum, hvor du også er velkommen til at komme med forslag til hvad der kunne gøres for at gøre den feature mere tiltalende og relevant.
Gravatar

#4 the_paki_don 14 år siden

#2 & #3

Jeg tjekker det hver mandag på RottenTomatoes. Synes af en eller anden årsag, at det er pissevigtigt. Måske man skulle lave en artikel om HVORFOR Box Office i det hele taget betyder så meget for industrien, hvor man kan gå dybere ind i, hvorfor Blockbuster filmene er vigtige for, at der kan være penge til de mindre film og andre interessante ting.

Bare mine 25 øre... nej 50 øre... Godt nok dyrt for at komme med en kommentar...

Skriv ny kommentar: