Hvis det står til Roland Emmerich, skal biografgængere verden over snart igen opleve, at Jorden bliver invaderet af udenjordiske væsner, og at heroiske mænd og kvinder uddeler alien-tæv.

Emmerich vil nemlig meget gerne lave en fortsættelse til blockbusteren “Independence Day” fra 1996, der omsatte for ikke mindre end 817,4 millioner dollars verden over.

Instruktøren fortæller, at han og Dean Devlin, der skrev den første film, allerede har fundet på en idé til en fortsættelse, som de har præsenteret for filmselskabet 20th Century Fox.


Filmselskabet er tilsyneladende åbne over for idéen, men “Independence Day 2” afhænger af, om de kan indgå en aftale med Will Smith. Smith vil også gerne vende tilbage i rollen som helten, der redder dagen, men hvis han skal medvirke, skal det være i forbindelse med en større aftale med 20th Century Fox, der inkluderer flere film – og formentlig en løncheck på mange millioner dollars.

Indtil videre har filmselskabet og Will Smith ikke kunnet nå til enighed, og 20th Century Fox har derfor foreslået Emmerich, at de laver filmen uden Smith – hvilket Emmerich dog ikke ønsker.

Roland Emmerich er næste gang aktuel med katastrofefilmen “2012”, som rammer danske biografer 13. november.

Læs Filmz’ Blu-ray-anmeldelse af “Independence Day”.



Vis kommentarer (54)
Gravatar

#1 gi-jones 14 år siden

Instruktøren fortæller, at han og Dean Devlin, der skrev den første film, allerede har fundet på en idé til en fortsættelse
Jeg har nu også den generelle opfattelse at deres ideer generelt ikke er så længe undervejs. De bærer i hvert fald ikke voldsomt præg af tankevirksomhed.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#2 Yoda 14 år siden

Mr. Disaster Strikes Back.
"Independence Day" er min Emmerich-favorit, så en evt. efterfølger skal jeg da klart se.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#3 elwood 14 år siden

ID4: 2

The darker version

It's Like Antichrist but with a giant spaceship.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 Batsy 14 år siden

emmrich har lavet 2 film som jeg syndes er værd at se igen independence day og The Patriot
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#5 [ikke godkendt bruger] 14 år siden

[Denne bruger afventer at blive godkendt til at deltage i diskussionen.]
"I love the smell of napalm in the morning..."
Gravatar

#6 Riqon 14 år siden

En ny ide? Denne gang besejrer de ikke rumskibet med
en computervirus ........ men med SPYWARE!!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#7 [ikke godkendt bruger] 14 år siden

[Denne bruger afventer at blive godkendt til at deltage i diskussionen.]
"I love the smell of napalm in the morning..."
Gravatar

#8 loki 14 år siden

Hm... tror ikke just at just, at den internationale tone er til endnu en gang amerikansk selvhyldest. Men måske det kunne blive en sucess hvis man markedsførte den som værende dybt ironisk udenfor de amerikanske grænser ;)
www.peakoil.dk
Gravatar

#9 Riqon 14 år siden

Jeg ser helt sikkert mere frem til District 10.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#10 Ericmase 14 år siden

Fedt! Elskede "Independence Day" og glæder mig til den næste! Håber bare den bliver mere mørk. Jeg må nu også være enig med #9. :)
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: