Det er nok ikke mange, der vil sætte “Batman & Robin” på en top 10-liste over de største tegneseriefilmatiseringer, men ifølge Kevin Feige, der er President of Production hos Marvel Studios, er filmen muligvis den vigtigste tegneseriefilmatisering nogensinde.

”Den var så dårlig, at den krævede en ny måde at lave tingene på,” udtalte Feige for nylig. ”Den skabte muligheden for at lave ‘X-Men’ og ‘Spider-Man’, tegneseriefilmatiseringer, der respekterede kildematerialet, og tegneseriefilmatiseringer, der ikke var campede.”

Akiva Goldsman, som skrev filmens manuskript, fortæller, at “Batman & Robin” var tæt på at ødelægge hans karriere, og at instruktøren Joel Schumacher efter premieren fik trusler på livet.

Goldsman vil ikke undskylde for filmen, men erkender, at en del af problemet med “Batman & Robin” er, at følelserne i den ikke virker oprigtige. ”Det værste, man kan gøre med en seriøs tegneserie, er at gøre den til en cartoon,” siger Goldsman, der efter det kolossale flop fik succes med manuskripterne til film som “Et smukt sind”, “Da Vinci mysteriet”, “I Am Legend” og “Engle & dæmoner”.

Læs også: Tegneseriefilmatiseringer – De bedste og de værste.



Vis kommentarer (31)
Gravatar

#1 Coffey Mug 14 år siden

Wow.... Det har jeg aldrig tænkt over, at den film var så ringe at hollywood blev nød til at satse på noget nyt og godt... FLERE RINGE FILM TAK!
Gravatar

#2 Eat this 14 år siden

What ever...
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 14 år siden

Haha, jeg synes nu stadig at Batman Forever er den værste i franchisen. Batman & Robin var bare så dårlig at den var god, så langt nåede Batman Forever aldrig... den var bare røvsyg og fyldt med spildte muligheder.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 Petrescu 14 år siden

Lord Beef Jerky (3) skrev:
Haha, jeg synes nu stadig at Batman Forever er den værste i franchisen. Batman & Robin var bare så dårlig at den var god, så langt nåede Batman Forever aldrig... den var bare røvsyg og fyldt med spildte muligheder.


Jeg er overvejende enig: Skuespilspræstationerne fra Jim Carrey og Tommy Lee Jones er så tåkrummende pinlige at de får Arnolds "Mr. Freezer" til at ligne en karakter fra en dansk socialrealistisk film.

I Batman & Robin tager de blot skridtet fuldt ud og smider al seriøsitet over bord.
Gravatar

#5 Jack--- 14 år siden

Synes nu ellers Batman og Robin, og Batman Forever er mange gange bedre end Batman Begins og The Dark Knight. De nye er bare kedelig, og alt for lang trukkende. De gode gamle var sjove, fyldt med action og generalt fangede de bare det der superhelte følelse.
Gravatar

#6 wimmie 14 år siden

"Batman & Robin" - den vigtigste tegneseriefilmatisering nogensinde?

Ehmm....nej.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#7 KayOzz 14 år siden

Det eneste der gør Batman Forever til en lidt mere udholdelig film end Batman & Robin var da nok at Val Kilmer faktisk gør det ganske udemærker som Batman/Bruce Wayne.. Ellers er begge film noget hø, som jeg håber aldrig skal se igen..
Gravatar

#8 filmz-ab 14 år siden

haha fed nyhed - denne her filmen blev så alligevel mindeværdig, fordi den stank så voldsomt, og jeg er enig i, at netop filmen her gjorde opmærksom på, hvordan man ikke skal lave film i fremtiden, og slet ikke batman film. Efter schmachers behandling var batman jo død, og denne film gjorde det, at næsten ingen turde kaste sig ud og interessen forsvandt også, inden Nolan så kom ind i billedet, og genoplivede den. Man kan lære en del af denne film her :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#9 hey now 14 år siden

Jack--- (5) skrev:
Synes nu ellers Batman og Robin, og Batman Forever er mange gange bedre end Batman Begins og The Dark Knight. De nye er bare kedelig, og alt for lang trukkende. De gode gamle var sjove, fyldt med action og generalt fangede de bare det der superhelte følelse.


Haha, quote of the century!
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#10 BN 14 år siden

Jack--- (5) skrev:
Synes nu ellers Batman og Robin, og Batman Forever er mange gange bedre end Batman Begins og The Dark Knight. De nye er bare kedelig, og alt for lang trukkende. De gode gamle var sjove, fyldt med action og generalt fangede de bare det der superhelte følelse.


Ja, når det gælder kulørt lal, så må Batman Begins og The Dark Knight siges at komme frygtelig til kort.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: