Ifølge Deadline.com skal Leonardo DiCaprio spille rollen som FBI-overhovedet J. Edgar Hoover i en ny film, der instrueres af Clint Eastwood.

Filmen produceres af Brian Grazer, som Eastwood arbejdede sammen med på “Changeling”.

J. Edgar Hoover styrede med hård hånd FBI i flere årtier og under tre præsidenter. Udover sine kontroversielle ledelsesmetoder gik der vedvarende rygter om, at han var homoseksuel og ofte klædte sig i dametøj.

Dustin Lance Black har skrevet manuskriptet til filmen, der indtil videre blot går under titlen “Hoover”. Black vandt sidste år Oscar for bedste manuskript til Gus Van Sants “Milk”, og han har tidligere bl.a. skrevet en række afsnit af HBO-serien “Big Love”.

“Hoover” bliver første gang, Leonardo DiCaprio og Clint Eastwood arbejder sammen på en film.

DiCaprio kan næste gang ses i danske biografer 29. juli i Christopher Nolans “Inception”, og der spekuleres allerede nu i, at rollen muligvis vil indbringe ham en Oscar-nominering. Han har tidligere været nomineret for filmene “Hva’ så, Gilbert Grape?”, “The Aviator” og “Blood Diamond”, men har endnu ikke vundet den eftertragtede statuette.

Se også: Leonardo DiCaprio som viking i ny Mel Gibson-film.



Vis kommentarer (13)
Gravatar

#1 ChristianVoldborgAndersen 13 år siden

Håber DiCaprio ("Shutter Island" eller "Inception"?) og Bale ("The Fighter") vinder hhv. Bedste mandlige hovedrolle og Bedste mandlige birolle senere næste år.
Gravatar

#2 MMB 13 år siden

Det er sgu da old news?
Gravatar

#3 steadi07 13 år siden

Nyheden må endelig ikke glemme de tusinder af mapper Hoover havde med snavs på kendte mennesker:)

Jeg glæder mig, har altid anset Hoover for et ret interessant menneske - alene det at han næsten egenhændigt startede det moderne FBI og derefter bibeholdte chef-posten indtil sin død. Det må man give en mand kredit for:)
Gravatar

#4 ChristianVoldborgAndersen 13 år siden

#2 - Ikke helt. DiCaprio har netop officielt skrevet under på at medvirke. Han er jo nok Hollywoods mest kræsne skuespiller, hvad filminstruktører angår.
Gravatar

#5 simonselvfed 13 år siden

#1

Du håber på at de vinder for roller, du ikke har set endnu? Spørger du mig, så er det præcis det der er i vejen med Oscar uddelingen... Det er politik og hvem-har-fortjent-den-før-men-ikke-fået-den attituden, der afgør hvem, der får den pris og slet ikke præstationerne.
"One gay beer for me gay friend and one normal beer fer me, because I'm normal." - In Bruges
Gravatar

#6 Hr. Nielsen 13 år siden

ChristianVoldborgAndersen (1) skrev:
DiCaprio ("Shutter Island" eller "Inception"?) og Bale ("The Fighter") vinder hhv. Bedste mandlige hovedrolle og Bedste mandlige birolle senere næste


Aha......Det ville give mere mening hvis du havde set filmene tænker jeg?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#7 ChristianVoldborgAndersen 13 år siden

Baserer påstanden på de tidlige anmeldelser fra screenings/previews, som jeg har læst omhandlende "The Fighter".

http://community.livejournal.com/ohnotheydidnt/434...

http://www.slashfilm.com/2010/01/27/early-reader-r...

Hvis DiCaprio ikke var Oscar-værdig i "Shutter Island", så ved jeg ikke hvad. Og jeg vil vove at påstå, at manden ikke skuffer i årets mest ventede film, "Inception".

Derfor synes jeg min holdning er temmelig saglig... :)
Gravatar

#8 filmz-Bruce 13 år siden

ChristianVoldborgAndersen (7) skrev:
... i årets, af mig, mest ventede film, "Inception".


Sådan, så passer den.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 rockysds 13 år siden

ChristianVoldborgAndersen (7) skrev:
Derfor synes jeg min holdning er temmelig saglig... :)


Så lader du i hvert fald "temmelig" være ret kraftigt moderende. ;)
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#10 Hr. Nielsen 13 år siden

ChristianVoldborgAndersen (7) skrev:
min holdning er temmelig saglig


En objektiv holdning baseret på et TEMMELIGT subjektivt ønske (selv om da da måske kan vise sig at være et godt gæt)....Jamen det er da fair nok, synes bare stadig det ville være mere sagligt, hvis sagligt var neutralt tænkt (så godt man nu kan) og det er et subjektivt ønske jo næppe. Fred være med det og dine glædelige tårnhøje forventninger:-D Håber du får dem indfriet.
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: