Den 61-årige Sigourney Weaver, der for alvor fik sit gennembrud i 1979 som Ellen Ripley i “Alien”, er stadig en travl og aktiv dame indenfor filmbranchen, som trods sin alder godt kunne tænke sig igen at dele tæsk ud som Ripley.

Se også: Sigourney Weaver tilbage i “Avatar 2”?

Da hun for nylig blev stillet spørgsmålet, om biografgængerne nogensinde ville kunne opleve Ripley på det store lærred igen, var Weaver ikke helt afvisende, om end hun var tvivlende: “Jeg tvivler på det, for sådan fungerer filmindustrien ikke. Jeg kan selvfølgelig ikke tale for dem, men jeg tror ikke at Fox ville lade en 60-årig spille hovedrollen i en actionfilm. Jeg synes, det er ærgerligt, at det er sådan tingene ser ud. Jeg kunne godt tænke mig at lave en sidste historie, hvor vi rejser tilbage til planeten, hvor Ripleys historie kan få en forløsning. Jeg føler ikke, at hendes historie er gjort færdig.

Rummonstre eller ej kommer Weaver, der har været Oscar-nomineret tre gange, dog næppe til at stå uden arbejde de næste par år, da hun har en masse kommende projekter under opsejling, bl.a. Amy Heckerlings vampyrfilm “Vamps”, Oren Movermans “Rampart”, John Singletons “Abduction” og ifølge rygterne også “Ghostbusters 3”.

Se også: Sigourney Weaver om årsagen til, at Cameron ikke vandt Oscar: Han har ikke bryster.



Vis kommentarer (25)
Gravatar

#1 Reborn Sith 12 år siden

Vil gerne se mere Ellen Ripley..
It's all good man. Saul Goodman
Gravatar

#2 Silver666 12 år siden

Reborn Sith (1) skrev:
Vil gerne se mere Ellen Ripley..
Også her.
Jeg tror ikke det er komplet umulig på trods af hendes alder
.Se Stallone han laver stadig action film over de 60 år.
Gravatar

#3 BN 12 år siden

fra nyheden:

"Jeg føler ikke, at hendes historie er gjort færdig."


Ork jo da! Den blev gjort færdig i 'Aliens', hvor hun konfronterede sine "spøgelser" (Alien-monstrene) og
derved fik bearbejdet sine traumer, samt lært andre mennesker hvor farlige og døbringende disse bæster var. Og hun fik sig en slags adoptivdatter og dermed nyt indhold i livet, ligesom hun fik tillid til en android igen ovenpå det forræderi, som Ash begik i 'Alien'. ... Herefter kunne alt kun blive kedelige gentagelser og fantasiløs repetition af skabelonen "farligt uhyre gemmer sig og angriber pludselig hovedpersonerne, som dør en efter en, indtil den endelige konfrontation".


Eller måske mener Sigourney Weaver bare:

"Jeg føler, at jeg kan tjene flere penge på Ripleys historie." ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 Moog 12 år siden

#3 Alien 3 var en fin afslutning, det eneste der var dårlige ved den film var computer effekterne.

4'ern eksisterer ikke for mig :)
Gravatar

#5 BN 12 år siden

Moog (4) skrev:
4'ern eksisterer ikke for mig :)


Lad os sige 4'eren + 3'eren, så er vi enige. ;-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 Highland Park 12 år siden

http://filmz.dk/sigourney-weaver-om-alien-5-jeg-har-faaet-nok#4 skrev:
Omkring "Alien"-serien har hun udtalt så meget øregas at det tangerer til det latterlige. Efter et par film så gider hun ikke mere, kun hvis hun må død i 3'eren, for så er hun endeligt færdig med den serie. Men så vil hun gerne igen og kommer tilbage til en 4'er. Så gider hun ikke mere fordi AvP har ødelagt det. Så taler hun med Ridley Scott og er interesseret igen, men nu har hun fået nok igen og bla bla.

Og medierne bider på krogen hver eneste gang.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 Blade 12 år siden

Jeg har lige netop set alle 4 igen.. De to første er geniale, 3'eren er noget af det værste gang lort jeg længe har set.. 4'eren er ok.

Men når man læser lidt om alle de problemer der var med 3'eren så forstår man godt den ikke blev bedre.
Gravatar

#8 aeries 12 år siden

Jeg er en af de tilsynelandende ret få som ret godt kunne lide 3'eren, omend den hverken nåede på højde med Scott's Alien eller Cameron's Aliens.

Men jeg synes alligevel at 3'eren havde sin charme.

4'eren... hold da op... jeg plejer at være meget overbærende på fortsættelser og kan som regelt lige dem alle. Uanset kvalitet :-) Men Alien 4 var det værste makværk jeg længe har set.

Så jeg er helt enig med #4 og venter stadig på at de laver enten Alien #0 eller Alien #4. Helst så jeg en rigtig 4'er, selvom jeg gruer lidt for hvordan Ripley ville blive bragt tilbage. Klonen synes jeg slet ikke virkede i den der underlige spinoff kaldet Resurrection :)
"Target that explosion and fire!", Hikaru Sulu, Star Trek VI: The Undiscovered Country
Gravatar

#9 Batsy 12 år siden

Bruce hvor er du henne! =P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#10 Moog 12 år siden

#9 Bare fordi man er fan af Alien filmen, behøver man jo ikke at være fan af flere film i rækken, den perfekte film er jo allerede lavet ;) Sådan har jeg det i hvert fald :)

Prometheus lyder dog tilpas spændende til at jeg er hyped :)

Skriv ny kommentar: