Universal Pictures har nu fastsat en udgivelse for deres kommende filmversion af den populære roman “Les Miserables”, og samtidig bekræfter de, hvad der tidligere kun var rygter – Hugh Jackman og Russell Crowe har fået de to store hovedroller.

Se også: Hugh Jackman pumpes op til “The Wolverine”.

Jackman skal spille Jean Valjean, en forhenværende galejslave som bliver en kraft for det gode i verdenen, men som ikke kan slippe bort fra sin mørke fortid. Crowe spiller Javert, politiinspektøren som jager Valjean.

Også Anne Hathaway og Paul Bettany er rygtet til roller i filmen, der starter optagelser i starten af næste år.

“Les Miserables” er skrevet af William Nicholson (“Gladiator”) og instrueres af Tom Hooper (“Kongens store tale”). Filmen er sat til udgivelse i slutningen af 2012.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (14)
Gravatar

#1 Riqon 12 år siden

Selv om historien er kendt (og brugt), så er det her helt klart en film, jeg glæder mig rigtig meget til!!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#2 Therien 12 år siden

Hmm er skeptisk..
Gravatar

#3 Kviesgaard 12 år siden

GLÆ
DE
LIGT
!

Jeg ser frem til den film. Og så gør det heller ikke noget at den har 2 så dygtige skuespillere med ombord.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#4 Tom24601 12 år siden

YAY!

Verdens største musical har lige fået det solide kommercielle cast. Gad vide hvordan man vil lancere en gennemkomponeret musical-film til det brede publikum...?

Glæder mig meget - det har været på tale de sidste 20-25 år - og nu sker det :)
Gravatar

#5 Bardoboy 12 år siden

så den bliver lavet som en musical?
Gravatar

#6 Lehrmann 12 år siden

Les Miserables er som udgangspunkt ikke en musical, men det kan selvfølgelig være, at denne udgave er?

Seneste filmudgave er forresten lavet af danske Bille August
Gravatar

#7 Lehrmann 12 år siden

Og det var sjovt nok ikke en musical
Gravatar

#8 Frederik 12 år siden

Umiddelbart kan de jo begge synge (Crowe har et band, Jackman sang til Oscarshowet) så det er vel en mulighed.
Gravatar

#9 Vampiress 12 år siden

Der er ellers lavet en udemærket (men ikke fuldstænding tro) udgave med Liam Nesson som Jean Valjean og Geoffrey Rush some Javert.

Med mindre den her udgave bringer noget nyt til historien, eller bruger nogle af de karakterer som var udeladt i 1998 udgaven, så synes jeg ikke umiddelbart at en genindspilning er nødvendig.

Forhåbentlig bliver jeg positivt overrasket.
Gravatar

#10 Tom24601 12 år siden

Make no mistake!

Dette er film-versionen af Boublil & Schönbergs musical. Tom Hooper blev bekræftet for længe siden og der har længe floreret rygter om Jackman som vel er den eneste egenlige bankable musicalstar som Hollywood har.

Glæder mig til at se hvordan de vil løse det. Forestillingen er en fantastisk teateroplevelse!

Skriv ny kommentar: