Ubisoft har i et pænt stykke tid ønsket at omsætte deres utroligt populære “Assassin’s Creed”-spilserie til film, og det lader nu til, at de får deres ønske, da Sony Pictures netop har købt rettighederne til det.

Se også: Film baseret på “Assassin’s Creed” og “Splinter Cell” planlægges.

Dette bliver Sonys tredje store spilfilmatisering under forberedelse på samme tid, da filmstudiet også forbereder filmatiseringer af “Uncharted” og “inFamous”.

“Assassin’s Creed”-filmen bliver det første rigtig store projekt for Ubisofts nye filmdivision, der er blevet dannet for, at Ubisoft bibeholder kreativ kontrol over deres spilfilmatiseringer, så de stadig passer ind i spillenes univers, og de to medier kan blandes sammen, så det gavner dem begge.

Udover “Assassin’s Creed” arbejder Ubisoft Motion Pictures også aktivt på en animeret tv-serie baseret på “Raving Rabbids”.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (13)
Gravatar

#1 SiniSael 12 år siden

Uncharted - bliver meget svær at lave rigtig!
inFamous - dear god...jak & dakter havdet givet mere mening imo!
Assassin's Creed - tjo - hvis de dropper det med at genopleve sine forfædres fortid igennem DNA, og laver det om til en mere realistisk dagbog, it might work, men skuffer nok fælt alligevel.

Hmmm spændende at se hvor meget de fjerne fra sidste 2 for at gøre dem mere universielle og hvor tro de er på den første. Med det sagt - NATHAN FILLION IS DRAKE! ^^ men vi ender nok med Ryan Reynolds eller marky mark -.-
Gravatar

#2 Ericmase 12 år siden

Hvad med BioShock??
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#3 Zabath 12 år siden

Glæder mig til at se Assassin´s Creed som film, tror det kommer til at virke rigtig godt.

#1 Synes ikke de skal droppe det med at bruge Animus, da det vil korte historien meget og der vil ikke kunne fobindes mellem Altair og Ezio, så man skulle vælge en af dem....
Gravatar

#4 moulder666 12 år siden

For en gangs skyld tror jeg kun, at en film kan blive BEDRE end dens oplæg - men det handler nu mere om hvor ringe jeg synes computerspillet er, end hvor stor tiltro jeg har til filmmagerne!

Uncharted tror jeg stadig kunne blive god - men som så mange andre før mig har påpeget - hvorfor får de ikke bare fat i Nathan Fillon? Han skal da med garanti ikke betales lige så meget som Mark "Jeg får mine skuespilslektioner fra Keanu Reeves" Wahlberg!

InFamous - nej - bare nej!

BioShock kunne jeg derimod sagtens se. Universet er stemningsfyldt som død og helvede og historien er relativt simpel og tager ikke skade af at man tager sig nogle kunstneriske friheder - og så ville jeg gerne se Big Daddys på film! :D Men der er ingen tvivl om, at det skulle laves som en gyser - man måtte gerne skele lidt til Event Horizon f.eks.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#5 oreen 12 år siden

Welp, bedre end hvis Disney købte rettighederne.
Gravatar

#6 Rasputin 12 år siden

Jeg så "Prince of Persia" i går, og det er pudsigt som det virker som om at flere elementer er hentet direkte fra det første Assasins Creed. Jeg har ikke selv spillet PoP spillene, så jeg ved ikke hvor meget de overlapper med AC. Der var dog flere steder hvor det var direkte påfaldende at bevægelser, action sekvenser, kamerabevægelser, slow motion, kostumer mm virker som direkte kopieret fra AC spillet. Er der andre der har bemærket det?
Gravatar

#7 Slettet Bruger [818520886] 12 år siden

Er begge spil ikke bygget op over samme slags spilform? Jeg tænker at Prince of Persia nok er kommet først med det, da det vist er en ældre spilserie, men jeg er ikke sikker.
Gravatar

#8 SuckMyUnit 12 år siden

Havde Ubisoft ikke lavet deres eget produktionsselskab til filmatisering af deres spiltitler?
Gravatar

#9 origin 12 år siden

#7 PoP spillende handler om præcis det med at hoppe frem og tilbage som en skoldet skid, og lave alle mulige tricks..
Try sticking your head up your ass.. See if it fits
Gravatar

#10 Batsy 12 år siden

HVAD MED HALO og gears of war D:


"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: