Skal man tro på “Avatar”-produceren Jon Landau, er der dårlig nyt i vente for fans af James Camerons episke action-eventyr, der ser frem til udgivelsen af “Avatar 2”.

Se også: James Cameron: I fremtiden bliver alt i 3D.

Indtil nu har det været planen, at “Avatar 2” skal udkomme i løbet af 2013. Ifølge Landau gælder de planer dog ikke længere, da filmen nu i stedet står til først at udkomme i løbet af 2016 – en udskydelse på hele tre år.

Landau fortæller, at filmen kommer til at byde på en lang række tekniske fremskridt, ligesom tilfældet var det med “Avatar”, som kommer til at være ventetiden værd. Bl.a. vil der være forbedret 3D-teknologi, effekter, performance-capture og en højere billedhastighed.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (45)
Gravatar

#1 Morpheus 12 år siden

3 år? Det var satme lang tid. Må sige jeg ser frem til de 2 efterfølgere, så hvis de bliver udskudt 3 år, ville det være mega træls.

Jeg er squ fint tilfreds med de laver den, med den teknologi de brugte i 1'eren. Men det lytter James Cameron squ nok ikke til:P
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 12 år siden

Endelig en nyhed hvor min umiddelbare reaktion var "whatever"!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 zTeFaN 12 år siden

3D fik han trumfet godt og grundigt igennem. Kudos for det, selvom 3D imho er en gimmick. Jeg har nyfunden respekt for James Cameron efter at han afslørede sit næste mål i forhold til teknisk innovation, nemlig enten 48 eller 60 fps. Det er præcis hvad vi mangler for at minimere forskellen mellem billede og virkelighed. Med OLED får vi (næsten?) perfekt kontrastforhold og en opløsning højere end 1080p kan (igen imho) ikke skildres med det menneskelige øje når man ser film 2 meter fra et 50" fx. OLED gør samtidig en højere fps mere attraktivt, da disse paneler behandler bevægelse (panoreringer osv.) meget bedre end tidligere teknologier.

Ydermere, er Blu-Ray teknologien klar til at bære 1080p60 med BDXL. Tror bare vi mangler nogle afspillere som understøtter det (correct me if I'm wrong).

Forestil jer et 55" OLED TV + 1080p60 Blu-ray (+ 3D, Brillefrit) + 7.1 Surround (DTS-HDMA)
Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 12 år siden

#3 Jeg forestiller mig det hele, men tænker også samtidig "hvis filmen er dårlig, kan det sgu være ligegyldigt".
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 zTeFaN 12 år siden

#4 Alle film får jo denne feature, ligesom næsten alle kan ses i 3D...
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 12 år siden

#5 Nå ja, men selv med 3D er langt størstedelen i dag ikke ligefrem gode film. Desuden kan instruktørerne i de fleste tilfælde heller ikke finde ud af, hvordan man bruger teknologien.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 filmz-loke76 12 år siden

øv ikke den fedeste nyhed, men Cameron er jo teknik nørd så det basker.
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#8 Rasputin 12 år siden

Øv - men hatten af for Camerons evige søgen efter nye måder at gøre tingene på.
I Avatar 3 kan vi vel også mærke luftfugtigheden fra Pandoras dybe skove....
Gravatar

#9 zTeFaN 12 år siden

#6 Hvad har 3D og 60 fps med den filmiske kvalitet at gøre? The Hobbit bliver optaget med 2 RED-kameraer i 3D og 48 fps. Det kan resultere i øjenguf, men der er slet ikke tale om hvor god eller dårlig filmen bliver. Det er blot et spørgsmål om at have teknologien til rådighed. Det påvirker hvordan tøj bevæger sig osv (se The Hobbit: Bag kameraet-noget) men det besværliggøre ikke hans arbejde i samme grad som 3D kan.
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 12 år siden

#9 Jeg er bare besværlig på det område... jeg kan ikke glæde mig over en ny teknologi, før jeg har set den fungere, og set hvordan det påvirker film fremover. Siden CGI og 3D f.eks. har taget fuldstændigt overhånd, har der på deres områder været en del flere underwhelming end overwhelming film. Nu har jeg aldrig set en film i f.eks. 60fps, så om selve teknikken kan gå hen og skabe problemer med alt fra personlige problemer som hovedpine til mere filmiske problemer som glitches og lignende, aner jeg jo ikke... så kan de kloge hoveder sige til mig, at sådan noget kan slet ikke lade sig gøre, men det sagde de sgu også med 3D'en. Jeg er ikke modstander af teknologien på nogen måde, jeg hader bare at Hollywood påtvinger ny teknologi på film og instruktører, som slet ikke er klar til at bruge den.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: