Marvels satsning med at bringe de populære superhelte sammen på det store lærred i “The Avengers” har vist sig at være en mere end almindelig god forretning.

Tidligere på ugen leverede filmen årets indtil videre største åbningsweekend i Danmark ved premieren, og også i USA har “The Avengers” vist sig fantastisk populær.

Læs Filmz’ biografanmeldelse af “The Avengers”.

Ved midnatspremieren omsatte filmen for 18,7 mio. dollars, hvilket er mere, end “The Dark Knight” omsatte for i 2008 (18,5 mio. dollars). Det er også mere end den samlede midnatsomsætning for tegneseriefilmatiseringerne “Iron Man”, “Iron Man 2”, “Thor” og “Captain America: The First Avenger”.

Det forventes desuden, at filmen vil få en af de største åbningsweekender nogensinde i USA, men om den også vil kunne snige sig over de 1 milliard dollars, som “The Dark Knight” nåede at omsætte for, må tiden vise.

Indtil videre er den godt på vej. “The Avengers” har omsat for over 300 mio. dollars uden for USA, og det vurderes, at dens samlede omsætning kan ryge over 600 mio. dollars allerede efter weekenden.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (82)
Gravatar

#1 Ericmase 11 år siden

Det kan godt være den overhaler TDK, men bare vent nå TDKR kommer frem...
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 IK 11 år siden

Ericmase (1) skrev:
Det kan godt være den overhaler TDK, men bare vent nå TDKR kommer frem...


+11111
Gravatar

#3 Slettet Bruger [989344578] 11 år siden

"Ved midnatspremieren omsatte filmen for 18,7 mio. dollars, hvilket er mere, end "The Dark Knight" omsatte for i 2008 (18,7 mio. dollars)."

Hmmmm.
Gravatar

#4 simpel 11 år siden

Og fuldt fortjent. Den film er intet mindre end genial. Hver gang man så Hulk smashe et eller andet ,efterlod det bare en med det største smil nogensinde. Det der man virkelig indser hvad CGI kan gøre når det bruges rigtigt.
Gravatar

#5 Babo84 11 år siden

Avengers skal nok omsætte for over 1 mia dollars world wide. Den har jo også 3D'en bag sig. Og hvis transformers 3 kunne, så kan denne her vel også. Den har også en god chance for at score højt ved åbningsweekenden. Måske også rekorden.
Gravatar

#6 IK 11 år siden

Man bør nærmest tælle antal solgte billetter, for at undgå forvirring med alt det 3D gebyr.
Gravatar

#7 daneimp 11 år siden

Det er fortjent! Aldeles fremragende film :)
Gravatar

#8 chandler75 11 år siden

# 3 Rettet :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 X&O 11 år siden

Det er vel ret sandsynligt at den runder den ene milliard i omsætning, den er nok omkring halvvejs når weekenden er ovre. Dels har den 3D til at hjælpe sig, dels de 4 års inflation i forhold til Dark Knight, og så er det en solid actionfilm med en stor fanbase. Den fortjener det efter min mening mere end Transformers 3 og Pirates 4. Men jeg vil da håbe at Dark Knight Rises er så god at den tjener mindst ligeså meget ind.
Gravatar

#10 Kviesgaard 11 år siden

For mit vedkommende vil jeg ikke have noget imod, hvis The Avengers går hen og bliver et gedigent hit. Jeg ser gerne en to'er til den her film.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: