266 dage var, hvad Peter Jackson skulle bruge på at få optagelserne til de kommende prequels til “Ringenes herre” – “Hobbitten: En uventet rejse” og “Hobbitten: Ud og hjem igen” – færdige.

Se også: Peter Jackson svarer på kritikken efter “Hobbitten”-visning.

Optagelserne til de længe ventede film om Gollum, ringen og Bilbos rejse startede allerede i marts sidste år, og siden da har holdet bag den succesfulde “Ringenes herre”-trilogi arbejdet på at få optagelserne i hus.

“Hobbitten: En uventet rejse”, der foregår 60 år før “Ringenes herre: Eventyret om ringen”, følger den unge hobbit Bilbo Baggins, som må danne trop med en flok dværge for at generobre og opretholde dværgeriget Erebor fra den frygtindgydende drage Smaug.

Første del af Bilbo Baggins’ rejse rammer biograferne 12. december i år, hvorefter anden del vil kunne ses samme dato næste år.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (20)
Gravatar

#1 Juiceren 11 år siden

Svinsk at man skal vente så længe på at se 2. halvdel....... men det havde jeg nok også valgt hvis jeg skulle tjene så mange penge på en film som muligt.
Gravatar

#2 Slettet Bruger [2394424637] 11 år siden

#1: Hvad er der svinsk ved det? Det er vel ikke så meget anderledes end ved - for blot at nævne ét eksempel - "Ringenes Herre", hvor man også måtte vente et helt år mellem hver af filmene, selvom de alle tre blev optaget på samme tid.

Selvom de er færdig med hovedoptagelserne på begge film nu, mangler der jo stadig en hel masse postproduktion på begge film, hvilket ved film af den størrelsesorden, som der er tale om her, er en noget omstændig og langvarig affære. Så der er vel ikke så meget at sige til, at de kun kan nå at have den første del klar til december i år, og at man så derefter har indtil december i næste år til at færddiggøre postproduktionen på film 2, således at det ikke bliver noget hastværk, der ikke er ordentligt gennemarbejdet. Og så kan vi jo i mellemtiden også gå og glæde os i et år. Tålmodighed er en dyd. :-)
Gravatar

#3 a2g 11 år siden

Kan også have noget at gøre med den post-production der ligger bag. Har da hørt om flere film hvor en omgang post-production nemt kunne tage et år, så med en film af denne størrelse vil da mene at ca. 1½ år er pænt godt gået.

Altså i korte træk det samme som #2 :)
Gravatar

#4 moulder666 11 år siden

"Hobbitten: En uventet rejse", der foregår 60 år før "Ringenes herre: Eventyret om ringen", følger den unge hobbit Bilbo Baggins, som må danne trop med en flok dværge for at generobre og opretholde dværgeriget Erebor fra den frygtindgydende drage Smaug.


Spøjst. Det lyder slet ikke som den bog jeg alligevel har læst en del gange...

Først og fremmest er intentionerne til at tage af sted at bryde ind, og ikke "at generobre og opretholde dværgeriget Erebor".

For det andet - correct me, if I'm wrong - det eneste Smaug da egentlig kontrollerer er da selve "bjerget" + det nærtliggende område - ikke noget med noget "dværgerige"!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#5 a2g 11 år siden

Erebor er det samme som det ensomme bjerg ;)

http://lmgtfy.com/?q=erebor

Gravatar

#6 Kiksmann 11 år siden

Jeg glæder mig :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#7 Kochie 11 år siden

Juiceren (1) skrev:
Svinsk at man skal vente så længe på at se 2. halvdel....... men det havde jeg nok også valgt hvis jeg skulle tjene så mange penge på en film som muligt.

Ha ha. Jeg kan godt lide ordvalget. Det er slet og ret noget svineri. Intet mindre.
Det var endnu værre, dengang nogle onde filmfolk ventede i tre år, før de lancerede efterfølgeren til Stjernekrigen.
Gravatar

#8 doom WAD 11 år siden

moulder666 (4) skrev:
Det lyder slet ikke som den bog jeg alligevel har læst en del gange...

Først og fremmest er intentionerne til at tage af sted at bryde ind, og ikke "at generobre og opretholde dværgeriget Erebor".

For det andet - correct me, if I'm wrong - det eneste Smaug da egentlig kontrollerer er da selve "bjerget" + det nærtliggende område - ikke noget med noget "dværgerige"!


Du læser da artiklen (og Hobbitten) som Fanden læser biblen. Den beskrivelse passer da meget godt på Hobittens handling; uanset hvad den oprindelige mission er.

Selv ordet "opretholde" passer på bogen, da de jo nægter at overgive noget af skatten til Søby og herefter forskanser sig.
Gravatar

#9 Uncanny 11 år siden

#8

Det kommer ad på hvis mission og POV man ser fra.

Håber at filmene også viser Gandalf mission og hvorfor Bilbo kommer med in the first place. :-)
"Eh, don't. Every joke, every pun, done to death, seriously".
Gravatar

#10 Casanova_Frankenstein 11 år siden

moulder666 (4) skrev:
Spøjst. Det lyder slet ikke som den bog jeg alligevel har læst en del gange...

Først og fremmest er intentionerne til at tage af sted at bryde ind, og ikke "at generobre og opretholde dværgeriget Erebor".

For det andet - correct me, if I'm wrong - det eneste Smaug da egentlig kontrollerer er da selve "bjerget" + det nærtliggende område - ikke noget med noget "dværgerige"!


Jeg mener at dværgeriget ligger under bjerget.

Altså ligesom Moria i den første film, hvor de går under bjergene for at komme om på den anden side.
What kinda crazy man blows up a crazy house?

Skriv ny kommentar: