I denne uge er der biografpremiere på Christopher Nolans tredje (og angiveligt sidste) Batman-film: “The Dark Knight Rises”.

I den forbindelse tager Filmz TV et kig på superheltens eskapader de sidste 70 år – både på flimmerkassen og i biografmørket. Vi gransker alt fra den gamle Batman-filmserie fra 1940’erne til Nolans epokegørende trilogi.

Desuden bringer vi også nogle korte uddrag fra en række interviews med Christopher Nolan og skuespillerne Christian Bale, Gary Oldman, Joseph Gordon-Levitt, Michael Caine og Morgan Freeman, som Warner Bros. har været så venlige at stille til rådighed.

I øvrigt er vi ved at flytte alle vores udsendelser over på YouTube, men enkelte af de længere udsendelser er endnu ikke tilgængelige. De kan dog stadigvæk ses via vores gratis videovideo.dk-app, som er tilgængelig til både iPhone, iPad, Android og Win7-mobiler, og de kan også ses som video-podcast via iTunes. Bare søg efter Filmz TV.

Klik i videoen herunder for at se den nye udgave af Filmz TV!



Vis kommentarer (38)
Gravatar

#1 Ericmase 11 år siden

Fantastisk gennemgang af en fantastisk superhelt. Sådan, Filmz TV! :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 LukasAasted 11 år siden

Lækker gennemgang! Jeg får virkelig lyst til at se nærmere på Batman Beyond: Return of the Joker, det lyder sørme spændende :) Og det er cool at der bliver lagt så meget arbejde i introen. Det eneste jeg savnede lidt var måske nogle karakterer til de forskellige film?
Men fremragende arbejde - dejligt at have Filmz TV tilbage ;)
Gravatar

#3 MOVIE1000 11 år siden

Flot intro. Og ligesom #2 får jeg også lyst til at se nærmere på return of the joker.

Forresten nogen grund til at i ikke nævner Batman: Gotham Knight? Eller Spillene Batman Arkham Asylum/ Batman Arkham City?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4 elwood 11 år siden

Spoilers til den nyeste film eller ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 El vez 11 år siden

Mask of the Phantasm \m/

#4, der er næsten intet om The Dark Knight Rises. Selv interviewsne fra WB er ret overfladiske.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#6 zamm- 11 år siden

Det er altså bare go' stil det der, Filmz! Hold fast, hvor er det fedt! Og så oven i købet adskillige kommentarer fra både instruktør skuespiller!

Hvornår får I jeres Filmz-app til iPad/iPhone? :D
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#7 Riqon 11 år siden

elwood (4) skrev:
Spoilers til den nyeste film eller ?


Gary Oldman siger lidt om hvad han gør i filmen :p
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8 tweedle dee 11 år siden

Lige en fejl jeg syntes der burde rettes op på ang. tv serien fra 60erne... Serien var begyndt at køre i USA da de lavede filmen.. Ideen med at lave batman the movie fra 1966 var netop at komme ind på de europæiske marked.

Andre animations film med batman som jeg også syntes bør nævnes er:

Under the red hood
Year one

begger er efter min mening meget meget bedre end de animations film der bliver nævnt.

Senere i år kommer der endnu en animations film med batman som er baseret på Frank Millsers legendariske tegneserie "the dark knight returns" (en tegneserie som også har inspireret Nolan.. deraf det samme navn)

Desuden er der animations serien batman the brave and the bold, en serie som har den samme sjove tone som batman serien fra 60erne.

Der er også lavet nogle virkelig gode animations film hvor batman har en stor rolle:

Superman / batman apocalypse
superman / batman public enemies

Og de 3 justice league film

Hver af disse animations film er intet ringere end fantastiske og hvis du er en fan af batman og hans univers skylder du dig selv at se dem.
Gravatar

#9 elwood 11 år siden

Senere i år kommer der endnu en animations film med batman som er baseret på Frank Millsers legendariske tegneserie "the dark knight returns" (en tegneserie som også har inspireret Nolan.. deraf det samme navn)

Den deles op i 2 dele første del sku vidst komme engang til September tror jeg det var og anden del omkring marts april næste år.

Bruce Timm kom ind på det under et podcast her fo nylig med Kevin Smith.

Noget hel andet først og fremmest, fedt indslag, men når i nu både nævner Jack Nicholsen, og Heath Ledger, mangler i lige og nævne den efter min mening stadigvæk bedste Joker self. to vidt forskellige ting, i forhold til film vs. animation, men jeg synes nu stadigvæk han er den bedste, uanset, hvor godt Heath Ledger self. gør det i TDK.

Men i nævner selv. Retunr of the jokeren, filmen som egentlig lagde starten for Batman Beyond serien, og heri fremføre Mark Hamill nok en af de mest skræmmende udgaver af The Joker, afsløringen hen mod slutningen af filmen er stadigvæk en damm wtf! ioplevelse, eller det er det første gang man ser den, hvertfald.

Ved godt det her handler primært om Batman, men når The Joker nævnes i de to andre film, burde Mark hamill lige namedroppes 8-)

Self. er hele castet bat Batman TAS fantastisk, men det ku man jo bruge et helt filmz segment på og skulle beskrive.

Batman Mask of Phantasm er stadigvæk en af mine ynglings, jeg er vild med det kærlighedsforhold som der skildres i den, fordi det ja virker ganske troværdigt, og så er det også blot en god oprindelses historie.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 Jb-film 11 år siden

Jeg husker tydeligt, at den klassiske farve tv-serie fra 1960'erne blev vist på SKY-channel i midten og slutningen af 1980'erne. – Ret hurtigt blev en del episoder også vist på DR TV.
Det blev til nogle få stunder med den.

Jeg er langt hen ad vejen enig i analysen af den forrige Batman-filmserie. Dog kan jeg godt lide at den ligger sig mellem den lidt kitschede tv-serie fra 1960'erne og den dystre stil.

Den gamle Batman film fra 1966 er i øvrigt ude på Blu-ray med DK-tekster – men er den de 199 kr. værd i dag?
Kan f.eks. købes her:http://cdon.dk/film/batman_the_movie_1966_(blu-ray)-4172368

Jeg har det lidt svært med den seneste film-serie – men overvejer om et evt. samlet bokssæt med Blu-ray skal hjem på hylden.

Skriv ny kommentar: