Vi har snart ventet længe på en efterfølger til mega-succesen “Avatar”, og vi kommer til at vente en del år endnu. Men når vi først åbner op for sluserne for “Avatar”-efterfølgere, så kommer vi tilsyneladende til at få dem i massevis.

Se også: James Cameron: “Avatar 4” bliver en prequel.

Der har i årevis været snak om, at instruktør James Cameron ikke vil lave blot “Avatar 2”, men også “Avatar 3” og “Avatar 4”. Nu kan Cameron så officielt bekræfte, at det er tilfældet – og at han planlægger at filme alle tre film samtidig.

Optagelserne står til at begynde til næste år, og til at hjælpe sig med manuskriptarbejdet har Cameron fået fat i hele fire ekstra manuskriptforfattere: Josh Friedman (“War of the Worlds”, “Terminator: The Sarah Connor Chronicles”), Shane Salerno (“Savages”) såvel som forfatter-holdet bag “Abernes planet: Oprindelsen”, Rick Jaffa og Amanda Silver.

Planen er, at “Avatar 2” vil ramme biograferne december 2016, “Avatar 3” december 2017 og “Avatar 4” december 2018.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (18)
Gravatar

#1 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jamen.... ville han ikke lave en anden film imellem 3eren og 4eren?... jeg er forvirret over den mand....
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2 LukeStarkiller 10 år siden

Noget af et arbejde. :)
Gravatar

#3 Slettet Bruger [1231882212] 10 år siden

Nah, det kræver kun cirka 3 dages optagelse med et godt gammeldaws kamera, resten laves vel i post. :p
Gravatar

#4 MOVIE1000 10 år siden

Jeg tror lidt det flopper, der var mange inde og se Avatar, men hvor mange vil lige set 3 fortsættelser, også var det nok også 3Dèn der lokkede folk i biografen. Ville han ikke optage Avatar 2 i 60 fps?

Jeg er dog stadig spændt på at se hvordan han vil få hele dyngen til at hænge sammen.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 Carmul 10 år siden

Er der historie nok til 3 ekstra film? Jeg mener den er lukket og slukket, medmindre han har gigantiske, banebrydende ting at byde ind med.
Gravatar

#6 elwood 10 år siden

He could be trying to raise "the bar" again.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 Slettet Bruger [1231882212] 10 år siden

Carmul (5) skrev:
Er der historie nok til 3 ekstra film? Jeg mener den er lukket og slukket, medmindre han har gigantiske, banebrydende ting at byde ind med.


Tja, jeg kan da hurtigt komme til at tænke på to muligheder:

En prequel, der viser Pandora og menneskerne ankomme, samt hvordan Jake Sully kom til skade.

En efterfølger, hvor menneskerne kommer tilbage til Pandora og man ryger ud i endnu en stor kamp, hvor dedér Na'vi-fætre evt. har fået teknologi.

Jeg mener, Avatar havde jo ikke ligefrem en original historie, så det behøver man jo ikke at gå efter i efterfølgerne heller.
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg mener, at han i sin tid sagde, at den næste film ikke foregik på Pandora.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 Carmul 10 år siden

#7 - Men det lyder ikke super originalt efter min mening. Og prequels plejer at være en omgang gas, fordi man lige skal høste et par ekstra skillinger på en historie der allerede ER fortalt. Så hellere en Titanic 2, 3 & 4. Man kunne jo starte med hvordan Titanic blev bygget.
Gravatar

#10 Slettet Bruger [1231882212] 10 år siden

Carmul (9) skrev:
#7 - Men det lyder ikke super originalt efter min mening. Og prequels plejer at være en omgang gas, fordi man lige skal høste et par ekstra skillinger på en historie der allerede ER fortalt. Så hellere en Titanic 2, 3 & 4. Man kunne jo starte med hvordan Titanic blev bygget.


Well, som skrevet ovenfor: Avatar har heller ikke en original historie, faktisk har den en historie, der er blevet fortalt igen og igen siden engang i 1600-tallet, måske endda før det. :)

Så der er jo ingen grund til, at Cameron graver superdybt og opfinder noget nyt, folk skal nok se filmene alligevel.

Skriv ny kommentar: