For nogle måneder siden blev det annonceret, at Ulrich Thomsen skal spille Richard Møller Nielsen i Kasper Barfoeds kommende spillefilm “Sommeren 92” om den danske fodboldtriumf i 92′. Og nu er det så offentliggjort, hvilke skuespillere han skal sende ud på grønsværen.

Se også: Ulrich Thomsen skal træne EM-heltene fra 1992 på film

Cyron Melville skal spille Brian Laudrup, mens den noget uprøvede Niclas Vessel Kølpin skal give den som storebroderen Michael. Og især Melville glæder sig til at gå i Brian Laudrups fodspor.

”Jeg har været kæmpe landsholdsfan så længe, jeg kan huske, og Brian Laudrup er uden tvivl den største spiller af alle. Brian Laudrup hører til min generation – jeg er vokset op med ham – og jeg har stor respekt for, at han altid har fulgt sit hjerte i de valg, han har truffet i sin karriere for at kunne finde sine rødder og sig selv,” siger han.

Gustav Dyekjær Giese, kendt fra blandt andet “Nordvest”, trækker i Peter Schmeichels målmandshandsker, mens Allan Hyde trækker i Flemming Povlsens fodboldtrøje.

Resten af holdet bliver udfyldt af unge, danske skuespilstalenter som Johannes Lassen, Jon Lange, Mikkel Boe Følsgaard, Esben Smed og Morten Vang.

“Sommeren ’92” får premiere i efteråret 2015.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (12)
Gravatar

#1 Salene 9 år siden

Åh det så dejligt lige blive påmindet om dansk landsholds nedtur ligesiden^^
Gravatar

#2 MonsTruz 9 år siden

Er Brian Laudrup uden tvivl den største spiller af alle?
Gravatar

#3 nwinther 9 år siden

MonsTruz (2) skrev:
Er Brian Laudrup uden tvivl den største spiller af alle?


Nej. Melville viser at han egentligt ikke går op i fodbold, men svagt genkender navnet "Laudrup".

Ingen tvivl om, at BL var en fremragende fodboldspiller og en af de 10 bedste i Danmark nogensinde. Men den største er han absolut ikke.

Den titel må absolut gå til Nicklas Bendtner. Ingen over og ingen ved siden af ham.

OK for sjov - ville bare se om der gik rage i den.
Dén titel må gå til storebroderen, Michael. Andre "giganter" må være Elkær, Schmeichel, Simonsen, Lerby m.fl.
ML er for mig at se i en klasse for sig - en af verdenshistoriens 50 bedste fodboldspillere (er ikke sikker på at man kan kåre dén bedste).
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#4 Kaversmed 9 år siden

Kølpin ligner sgu egentlig Michael ret godt :D http://www.allthatmanagement.dk/atm/admin/upload_i...
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#5 paideia 9 år siden

Hmm, umiddelbart synes jeg at Allan Hyde var et bedre bud på Faxe..
ODI PROFANVM VVLGVS ET ARCEO
Gravatar

#6 origin 9 år siden

Vi må være det eneste land i verden der stadig kan leve højt på at vi vandt et EM så længe siden. Men kan nu stadig huske den aften, selvom jeg kun var 8 år gammel..
Try sticking your head up your ass.. See if it fits
Gravatar

#7 raylewis 9 år siden

castet er da noget yngre end dem de skal forestille.-

er selv erfaren statist og melder mig da gerne til at være ham,der råber "det er mit livs orgasme"
Gravatar

#8 Thorsen2011 9 år siden

Spændende cast! Men må desværre sige, at jeg er lidt skuffet over valgtet af Peter Schmeichel... umiddelbart - og det er selvfølgelig uden at have set det endnu - synes jeg at det skulle være en med bedre fysik (størrelsen), mere karasima og autoritet. Men lad os se hvad der sker :)
Gravatar

#9 Thorsen2011 9 år siden

"Er selv erfaren statist og melder mig da gerne til at være ham,der råber "det er mit livs orgasme"

Så er det bare om at gro et overskæg :)
Gravatar

#10 henrique406 9 år siden

#3

ML i top 50... jeg vil sige han var bedre, mindst i top 20, måske endda i top 10. Lidt mærkværdigt at han aldrig blev kåret som verdens bedste. Måske der var for mange gode på hans tid.

Men man kan ikke tage fra ham at han var noget helt specielt. Han har tryllebundet, ikke blot os danskere men, hele Europa (Verden), et helt fodbold årti.

Skriv ny kommentar: