En af de helt store tendenser i Hollywood lige nu er at efterabe Marvels success med deres såkaldte shared movie universe, hvor de forskellige karakterer er en del af et samlet univers, der fortsætter fra film til film.

Se også:Se Rocket fra “Guardians of the Galaxy” som uhyggelig japansk robot.

”Guardians of the Galaxy”-instruktøren James Gunn er ikke glad for tendensen, og han er bekymret for filmens fremtid, hvis det fortsætter. Det skriver han på sin Facebook-profil.

Jeg elsker store, fælles universer i film, men jeg er en smule bekymret for de utallige universer, der bliver planlagt af filmstudierne. De har ikke nogen stærk filmbase at vokse ud fra,” skriver James Gunn.

”Jeg mener, at forretningsmodellen er behæftet med fejl. Filmselskaberne skal selvfølgelig være obs på det store billede, men det må aldrig gå i vejen for at lave en god film,” fortsætter han.

Gunn nævner ingen specifikke instruktører eller filmstudier, men et kort kig på Hollywoods planer for fremtiden afslører en stor række filmuniverser.

Warner Bros. og DC Comics’ har naturligvis deres superheltefilm, men også Universals gysermonstre som Dracula og Frankenstein og klassiske fortællinger som Kong Arthur bliver planlagt som franchises.

Gunn arbejder for tiden på fortsættelsen til “Guardians of the Galaxy”, der har premiere i foråret 2017.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz



Vis kommentarer (0)

Skriv ny kommentar: