Disney fortryder aldrig, at de sagde ja til at lave filmen “Frost”. Den er verdens største animationsfilm og verdens femtestørste filmsucces nogensinde. Siden “Frost” fik premiere tilbage i 2013 er Disney-aktien steget med vanvittige 50 procent.

Se også: Officielt: Disneys “Frost” er den bedst sælgende animationsfilm nogensinde

Til Politiken fortæller Troldspejlets Jakob Stegelmann, at han er meget overrasket over den store succes:

”Jeg er også selv overrasket over, at succesen er blevet så stor,” siger Stegelmann og forsøger at forklare Disneys store succes:

”Disney er sindsygt gode til at fortælle en historie. De tillader sig at være hæmningsløse uden nogen form for politisk korrekthed, når de laver filmene. De har ry for at være søde og sukrede, men det er de faktisk slet ikke.”

Det vides endnu ikke, hvornår den kommende “Frost 2” får premiere.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (6)
Gravatar

#1 Dalka 8 år siden

Det er måske lidt meget at sige det er "Frost's" skyld at deres værdi er steget med 50%. Der er kommet 3 Marvel film i samme periode ("Thor 2", "Cpt. America 2", "Guardians of the Galaxy") som alle har klaret sig rigtig godt. Derud over kommer "Avengers 2" lige om hjørnet, hvilket ville få et hvilket som helst selskab til at stige i værdig.

Så vidt jeg kan se er et af de helt store spring i aktieværdien sket i februar i år, hvorfor kan jeg ikke helt sætte en finger på, men de fremlagde et stærkt kvartalregnskab.

Syntes lidt overskriften er misvisende, men der er ingen tvivl om at "Frozen" har været en kæmpe succes for dem.
Gravatar

#2 Geekalot 8 år siden

kunne forstå hvis det havde være Star Wars der havde fået aktien til at stige, men frost giver ikke mig ret meget mening.
Gravatar

#3 Siriak 8 år siden

#2 Nu er det jo ikke filmens kvalitet der afgør dens succes når vi snakker aktier, det er om den tjener penge, og det har den i den grad gjort. Jeg synes dog at Frozen er en rigtig vellykket film.
Og som #1 siger har Marvel-filmene vel også noget at sige, medmindre de her ikke tæller Marvel under Disney, men som sin egen ting.
Gravatar

#4 Geekalot 8 år siden

ang Star wars, snakker jeg ikke om en film. Men om en franchise, hvor den netop har en kæmpe værdi, der får Frost til at møde sommer :)
Gravatar

#5 Realistic 8 år siden

Personligt selv synes jeg at Frost, er den mest overvurderet Disney tegne/animation's film nogen sinde.

Det var da en sød historie og godt lavet, , men kan bare ikke se det fantastiske i den film.

Olaf sne manden, var nok det mest spænderne og underholende ved filmen.

Men som sagt, det er bare min mening.

Frost er nok den nye generations Løvernes konge, og Aladdin og de andre store 90'er klassiker.

:)
Gravatar

#6 ThomasArnt 8 år siden

Jeg har en datter i den ideelle lege-alder og Frost ramte bare noget i hende som alle de her ironi-eventyrfilm ikke gjorde. Det her var rent faktisk et magisk eventyr med sange hun ku synge med på. Min datter og hendes veninder købte med det samme hele konceptet for filmen på en måde "Modig" og "To på flugt" ikke formåede.

Personligt synes jeg det er et fint lille eventyr og jeg kan sagtens forstå hvorfor Disney har tjent kassen på det, for her har de fået en franchise som millioner af små prinsesser kan lege videre i med dyrt indkøbte kjoler, dukker og slotte.

Jeg forestiller mig hun har det på samme som da jeg i de tidlige 90ere faldt pladask for Turtles-tegneserien og senere tegnefilmsserien. Det var ikke stor kunst, men det ramte mange små drenges verden. Her var et helt univers vi ku købe os fattige i og lege videre i.

Skriv ny kommentar: