De danske anmeldere var moderat begejstrede over den seneste film fra Marvel Studios – “Avengers: Age of Ultron” – men det er biografgængerne ligeglade med. Avengers-holdets kamp imod Ultron noterer sig nemlig for den bedste åbning af en Marvel-film i Danmark nogensinde.

Se også: ”Avengers: Age of Ultron” får alternativ slutning til hjemmebiografen

The Avengers” solgte 90.000 billetter i sin åbningsweekend for tre år siden, men det tal har “Age of Ultron” slået med 5.000 billetter og en samlet omsætning på 10.6 millioner kroner.

“Avengers: Age of Ultron” markerede samtidig åbningen af den første IMAX-sal i Danmark. Og noget tyder på, at det er noget danskerne har bemærket. Over 11 procent af omsætningen fra rekordåbningen er skabt gennem solgte billetter til den nye IMAX-sal.

Den store interesse for IMAX-formatet har medført flere udsolgte forestillinger i weekenden. For at imødekomme efterspørgslen blandt de danske biografgæster har CinemaxX derfor været nødt til at lægge særlige midnatsforestillinger ind i programmet.

FACEBOOK: Bliv ven med Filmz.



Vis kommentarer (5)
Gravatar

#1 cain 8 år siden

Something something gone with the wind, bla bla.
Gravatar

#2 Slein 8 år siden

"De danske anmeldere var moderat begejstrede.." Who F...... cares!
Selvfølgelig er Superhelte-film ikke for alle og enhver, og der er med garanti også Marvel-nørder, som kan finde noget, som er helt forkert ved filmen(e).

Selv er jeg meget begejstret over de Marvel-film, som bliver lavet i øjeblikket, og denne her er mindst lige så god som 1'eren. Det er lige før, at jeg går ind og ser den igen; men venter nok på 3D Blueray'en i stedet for.

Jeg har ikke de helt store forventninger til Fantastic four (jeg ved godt, at det ikke er en "Marvel" Marvel-film; men alligevel) eller Antman; men håber, at de kan leve op til Avenger's-, Ironman-, Captain America- og Thor-filmene.
Gravatar

#3 Pingvin 8 år siden

75% merpris for et større lærred. Tror danskernes begejstring for IMAX hurtigt forsvinder med de priser.
Jeg kan tage fejl - folk betaler jo åbenbart gerne for at se film i "3D" :)
Gravatar

#4 Geekalot 8 år siden

Var inde at se den igår, betalte 90kr!!!!! uhørt... i 2d som vi så den var salen næsten fyldt, kan ikke lige sige hvor mange så den i 3d, men tror ikke det var lige så mange. Var biografen i Thisted.
Gravatar

#5 cain 8 år siden

Pingvin (3) skrev:
75% merpris for et større lærred. Tror danskernes begejstring for IMAX hurtigt forsvinder med de priser.
Jeg kan tage fejl - folk betaler jo åbenbart gerne for at se film i "3D" :)


Biograf ejerne har jo også brugt enhver tænkelig undskyldning for at hæve prisen. 3D? Højere pris (selvom Avatar alene betalte udstyret for de fleste)... Nye sæder? Højere pris. Nyt slik/soda område? højere pris. Helaftens film? IMAX? osv osv osv. Bagefter tuder de så over at ingen går i bio længere.

Det er jo efterhånden billigere at gå på bar end det er at gå i bio. Det er dyrere at se filmen 1 gang i bio end det er at købe den og have uendelige visninger.

Skriv ny kommentar: