Et reboot er på vej af heist-filmen “Ocean’s Eleven”. Tilbage i 2001 var det med George Clooney i front for sine 11 svindlere. Denne gang bliver det Sandra Bullock, der skal føre an for 11 kvinder.

Se også: ”Ghostbusters”-reboot skifter Murray og co. ud med kvindeligt cast

Det er instruktør af “Ocean’s”-trilogien, Steven Soderbergh, og stjernen, George Clooney, der er blandt folkene bag idéen, der altså får Sandra Bullock (“Gravity”) som frontfigur, skriver Indiewire.

Dermed kunne det ligne, at en ny trend er sat i gang i Hollywood, hvor stærke mande-brands genindspilles med kvinder i rollerne i stedet. Således er den populære 80’er-filmserie “Ghostbusters” netop i gang med at blive rebootet med et nyt kvindecast i spids som spøgelsesjægere.

Det bliver Gary Ross (“The Hunger Games”), der skal instruere den nye version af “Ocean’s Eleven”.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (23)
Gravatar

#1 Monomonkey 8 år siden

Lyder som en forfærdelig trend...
Gravatar

#2 Geekalot 8 år siden

Kan jeg da næsten 100% sige, de ikke kommer til at tjene penge på mig af.
Ghost Busters reboot er jeg stadig i tvivl om. Kan ikke helt forstå hvad det er de har gang i derovre.
Gravatar

#3 Ceepa 8 år siden

hvorfor?
Gravatar

#4 Hive 8 år siden

Fedt! Glæder mig til fortsættelsen, med et all-Asian cast. Og derefter med transseksuelle. Måske eskimoer med dværgvækst som 3'er.
Gravatar

#5 Geekalot 8 år siden

Hvis der var en like knap hehe :)
Gravatar

#6 Kau 8 år siden

Denne her kunne bliver meget god/sjov. Det tvivler jeg meget på at Ghostbusters kommer til.
Gravatar

#7 Frederik 8 år siden

Monomonkey (1) skrev:
Lyder som en forfærdelig trend...



Er det også forfærdeligt med casts / store grupper der består udelukkende af mænd? Nej, vel?


Jeg kan vitterligt ikke se problemet. Kvinder udgør halvdelen af verdens befolkning, og alligevel er det kun omkring 10% af hovedrollerne i Hollywood-film der spilles af kvinder. Og det der med at det primært er mænd der går i biografen er en myte. Der er noget galt. Det handler ikke om politisk korrekthed (et forfærdeligt ord, btw) men om ligestilling. Thumbs up til Soderbergh, Clooney og Bullock for det her.


Filmen kan stadig blive dårlig, ligesom Ghostbusters-rebootet også kan, men det bliver altså ikke fordi hovedrollerne er spillet af kvinder.
Gravatar

#8 Geekalot 8 år siden

Aha, det forklare jo så ikke hvorfor man foretækker stort set alle film med mænd ? lyder lidt mærkeligt at skrive....
Gravatar

#9 Nagash 8 år siden

Frederik (7) skrev:
Er det også forfærdeligt med casts / store grupper der består udelukkende af mænd? Nej, vel?


Jeg kan vitterligt ikke se problemet. Kvinder udgør halvdelen af verdens befolkning, og alligevel er det kun omkring 10% af hovedrollerne i Hollywood-film der spilles af kvinder. Og det der med at det primært er mænd der går i biografen er en myte. Der er noget galt. Det handler ikke om politisk korrekthed (et forfærdeligt ord, btw) men om ligestilling. Thumbs up til Soderbergh, Clooney og Bullock for det her.


Filmen kan stadig blive dårlig, ligesom Ghostbusters-rebootet også kan, men det bliver altså ikke fordi hovedrollerne er spillet af kvinder.


Det handler vel om publikum? Mænd som kvinder vægter mandlige skuespillere højest. Film er business. Der skal penge i kassen. Så ja, det er altså et underligt koncept.
Gravatar

#10 Monomonkey 8 år siden

Frederik (7) skrev:
Er det også forfærdeligt med casts / store grupper der består udelukkende af mænd? Nej, vel?


Jeg kan vitterligt ikke se problemet. Kvinder udgør halvdelen af verdens befolkning, og alligevel er det kun omkring 10% af hovedrollerne i Hollywood-film der spilles af kvinder. Og det der med at det primært er mænd der går i biografen er en myte. Der er noget galt. Det handler ikke om politisk korrekthed (et forfærdeligt ord, btw) men om ligestilling. Thumbs up til Soderbergh, Clooney og Bullock for det her.


Filmen kan stadig blive dårlig, ligesom Ghostbusters-rebootet også kan, men det bliver altså ikke fordi hovedrollerne er spillet af kvinder.


Ligestilling er der nok ikke så meget af i Hollywood, men en trend med at reboot film og erstatte mandlige karakterer med kvinder bliver ikke nogen succes. Så hellere originale historier med en all female cast. Du synes måske den trend bør tages fat om eks. Reservoir Dogs, Shawshank Redemption eller Saving Private Ryan?

Skriv ny kommentar: