Forleden bekendtgjorde instruktør Ridley Scott, at opfølgeren til “Prometheus” får titlen “Alien: Covenant” – og ikke som tidligere meldt ud, “Alien: Paradise Lost”. Nu er der så nyt om selve handlingen, der også forklarer titlen.

Se også: Ridley Scotts “Prometheus/Alien”-film skifter igen titel

“Alien: Covenant” bliver anden del af en prequel-trilogi, der skal lede frem til Ridley Scotts originale “Alien”-film fra 1979. Første film i trilogien var “Prometheus”, der nu følges op.

På tur i det yderste af galaksen er mandskabet om bord koloniskibet Covenant på vej mod en fjern planet, som de tror er et uspoleret paradis, men som i stedet faktisk er en mørk og farlig verden, hvis eneste beboer er androiden David, der igen spilles af Michael Fassbender, skriver Comingsoon.

Noomi Rapace er også med igen, men synopsen fortæller umiddelbart intet om, hvordan hendes karakter, Elizabeth Shaw, passer ind i ligningen endnu.

“Alien: Covenant” får premiere 30. maj i 2017.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (7)
Gravatar

#1 Gorman 8 år siden

Ok, så de må være landet der efter slutscenen i prometheus (tænker egentlig ikke dette er en spoiler filmens alder taget i betragtning, men for en sikkerheds skyld).
Hmm...ikke meget at gå efter endnu, men er helt klar på at se den i biffen. Scotts film er altid med flotte billeder der kommer til sin ret på stort lærred. Håber kvaliteten øges lidt ifht Prom, der dog var en helt ok film efter min mening.
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#2 Therewillbeblod 8 år siden

Jeg kunne godt li' film nummer 1....Alien nr 1 er en klassiker....men altså, min tanke er lidt...HVORFOR (bortset fra dollars) insistere Scott på at lave SÅ sindssyg mange film om det her? Hvis man begynder at tælle (og lad endelig nørderne rette mig) så er der hvad...

Alien (fra 1979)
Alien 2
Alien 3
Alien 4
Alien Vs Predator (ikke det samme, men dog stadig...)
Alien Vs Predator 2 (ikke det samme, men dog stadig...)
Prometheus
Alien: Covenant

Altså ca. 8 film?? Og nu hvad? To mere?
Alien: prequel 2
Alien prequel 3

Jeg kan godt li' Prometheus (1) - det var en godkendt si-fi action thriller tingest i min bog. Alien fra 1979 er en absolute film klassiker...alt det anede, har været lidt "bop bop". 2'eren har klassiker status i nogle Danske hjem - ditto nummer 3 og det er da fint nok....men tænker bare 10 film, i samme univers? Hvertfald meget ligende univers....jeg syntes det er lidt for meget efterhånden....
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#3 Geekalot 8 år siden

Har det fint med han laver disse film, der er en kæmpe historie at fortælde, og jeg er en af dem der gerne vil have dem. Dog må de film godt være lavet lidt bedre en den sidste var. Og #2 nu det jo så langt fra Scott der har lavet disse film, så de fortælder alle ikke "hans" historie om universet.
Gravatar

#4 Kaversmed 8 år siden

#2 Ridley har jo kun stået bag Alien og Prometheus, og så længe der er en historie at fortælle, synes jeg ikke, det er så dumt at lave et par film mere - det er da bedre, end hvis de begyndte at remake dem xD
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#5 Therewillbeblod 8 år siden

Fair nok, så det #3 og #4 siger er:

"Kurt, du skal se på det på samme måde som med Bond filmene. Der forskellige æraer, forbundet med forskellige hovedrolle indehavere. Eller som Batman filmene, der er Burton-filmene, Nolan-filmene og noget snot i midten.
På samme måde er der med Alien, Scott-filmen, Cameron-filmen...noget ligegyldigt pis i midten og nu er vi tilbage ved Scott..."
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#6 Zt3pH 8 år siden

Hov hov - David Finchers film er så afgjort ikke noget ligegyldigt pis :)

Jeg er meget spændt på denne omgang. Synes Prometheus var rigtig fed i biffen, selvom den rejste flere spørgsmål end den besvarede
Gravatar

#7 Therewillbeblod 8 år siden

Zt3pH (6) skrev:
Hov hov - David Finchers film er så afgjort ikke noget ligegyldigt pis :)


Det må være Alien 3? Den kender jeg flere som beskriver som "meget bedre og kult agtig end dens ry".

Det skal/kan jeg heller ikke afgøre. Smag og behag, den har ikke en plads i mit bibliotek og jeg syntes den har fået en fair chance. Tror jeg har set den 2/3 gange.

I mine øjn er Alien 1 + 2 (denne dog væsenlig mindre) og Prometheus, det mest interessante fra denne franchise.
Fuck Jurassic World!!

Skriv ny kommentar: