Det er det tunge skuespillerskyts, der nu tilføjes Marvels tredje “Thor”-film med titlen “Thor: Ragnarok”. Den dobbelte Oscar-vinder (“The Aviator” og “Blue Jasmine”) Cate Blanchett skal således spille over for Chris Hemsworth osm Thor og og Mark Ruffalo som Hulk.

Se også: Hulk vender tilbage i “Thor: Ragnarok”

Det erfarer Variety, hvilket kunne tyde på en lille forandring i strategien hos Marvel Studios, der ellers historisk set har været kendt for primært at anvende relativt ukendte skuespillere i de centrale roller, hvis man da lige ser bort fra Robert Downey Jr., Samuel L. Jackson og Scarlett Johansson.

Den forstærkede tendens kan også erfares ved at se på rollelisten til Marvels kommende “Doctor Strange”, hvor Benedict Cumberbatch, Tilda Swinton og Rachel McAdams medvirker i selskab med danske Mads Mikkelsen.

Det vides endnu ikke, hvilken rolle Blanchett skal spille.

“Thor: Ragnarok” får premiere d. 3. november i 2017.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (7)
Gravatar

#1 Zabath 8 år siden

Nyheden skrev:
Det erfarer Variety, hvilket kunne tyde på en ny strategi for Marvel Studios, der ellers historisk set har været kendt for primært at anvende relativt ukendte skuespillere i de centrale roller, hvis man da lige ser bort fra Robert Downey Jr., Samuel L. Jackson og Scarlett Johansson.


Robert Downey Jr. er vel kun et kendt navn i dag kva hans rolle i den første Iron Man, før det havde han problemer med at få de gode roller, grundet diverse stof issues....
Gravatar

#2 Geekalot 8 år siden

#1 øhh undskyld jeg spørger, men er du under 20 eller i starten af 20erne ? Han blev nomineret til en oscar i Chaplin. Han var skide god i Air America. Natural Born Killers leverede han også en god bi rolle i. Det samme gjorde han i U.S. Marshals. Men hans comeback efter han fængsels tur og narko rus var Iron Man. Så nej han var skam meget kendt inden :) bare sjældent man ser folk i Hollywood får en ekstra chance.
Gravatar

#3 Zabath 8 år siden

Geekalot (2) skrev:
#1 øhh undskyld jeg spørger, men er du under 20 eller i starten af 20erne ? Han blev nomineret til en oscar i Chaplin. Han var skide god i Air America. Natural Born Killers leverede han også en god bi rolle i. Det samme gjorde han i U.S. Marshals. Men hans comeback efter han fængsels tur og narko rus var Iron Man. Så nej han var skam meget kendt inden :) bare sjældent man ser folk i Hollywood får en ekstra chance.


Jeg er i 30erne, du har ret... Dårligt formuleret fra min side, jeg mente et stort navn, han var et meget kendt navn for både det gode og især det dårlige...

Det var ikke engang en ekstra chance, det var faktisk nummer to, han var ved at gøre comabck på Ally McBeale serien, men røg så i problemer igen.

Så hans højepunkter inden Iron Man var:
Air America 1990
Chaplin 1992
Natural Born Killers 1994
U.S. Marshals 1998
Kiss Kiss Bang Bang 2005
Zodiac 2007

Så ja kendt, men vil stadigvæk sige at det var et stats at caste ham til hovederollen.
Gravatar

#4 Zabath 8 år siden

Og hvad enligt med Oscar vinder Gwyneth Paltrow i Iron Man filmene?
Gravatar

#5 Zabath 8 år siden

Hmm, nu kom jeg lige til at tænke over det her, og begyndte at grave i det, og jeg fandt følgende over Oscar vinders:

Gwyneth Paltrow i Iron Man
Natalie Portman i Thor
Anthony Hopkins i Thor
Tommy Lee Jones i Captain America
Michael Douglas i Ant-Man
Jeff Bridges i Iron Man
Ben Kingsley i Iron Man
William Hurt i The Incredible Hulk
Jennifer Connelly i Hulk
Robert Redford i Captain America
Ben Affleck i DareDevil

Og hvis vi tager andre super helte film, da jeg synes det falder i samme kategori:
Jennifer Lawrence i X-Men
Nicolas Cage i Ghost Rider
Halle Berry i X-Men
Anna Paquin i X-Men
Rosemary Harris i Spider-Man
Cliff Robertson i Spider-Man
Benicio Del Toro i Guardians of the Galaxy
Jamie Foxx i The Amazing Spider-Man

Så synes det er voldsomt at kalde det en ny trend....
Gravatar

#6 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#5 Du har ret, det er for voldsomt. Justerer teksten. Det, teksten gerne skal formidle, er, at film fra Marvel Studios primært har gjort brug af knap så tunge skuespillernavne i de største roller, men den tendens ser ud til at være lidt på retur. Men dit indlæg siger jo netop, at det ikke er sort/hvidt. Selv om det er vigtigt, at du sondrer imellem film baseret på marvel-tegneserier og så film fra Marvel Studios - to forskellige ting.
Gravatar

#7 Geekalot 8 år siden

#3 havde helt glemt Zodiac, også en rigtig fed film :) faktisk imponerende så mange der er med, når man lige kigger på din liste der hehe

Skriv ny kommentar: