Havde J.J. Abrams over for Disney insisteret på at instruere “Star Wars: Episode VIII”, så ville han sikkert have fået lov til det. Men Abrams gav selv stjernekrigsfaklen videre til Rian Johnson (“Looper”). Nu fortryder Abrams.

Se også: Årets Filmz: Brugerne elskede “Star Wars” over alle andre i 2015

Det er Abrams gode ven Greg Grunberg, der medvirker som X-Wing-pilot i “The Force Awakens”, der til Washington Post kan afsløre, at Abrams nu gerne ville fortsætte.

Abrams skulle have skiftet mening, da han læste manuskriptet til “Episode VIII”, der skulle være så godt, at Abrams selv ønskede, at han også skulle instruere den. Men det kommer altså ikke til at ske.

Han er dog ikke helt uden indflydelse på fortsættelsen, da han er tilknyttet som executive producer på “Star Wars”-franchisen.

“Star Wars: Episode VIII” får premiere d. 26. maj i 2017.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (10)
Gravatar

#1 Peteryde 8 år siden

Det er så med om folk synes det er godt eller skidt :)

Jeg kunne personlig godt lide EP VII
Gravatar

#2 bobafettich 8 år siden

Er vildt spændt på Rian Johnsons film. Han har også skrevet manus "on his own" til denne. Og mens alles fokus har været på Episode VII, har han har haft en del mere arbejdsro til dette. Jeg tror Rian er et godt bud på at føre historien videre. Han har en en mere rough og rå stil, og jeg tror og håber han udfordre og udforsker universet mere end JJ gjorde i Episode VII....
Gravatar

#3 Business Monkey 8 år siden

Hahahaha. Så Abrams læser endeligt et godt skrevet manuskript, skrevet af den kommende instruktør og så vil han endda tage instruktørjobbet fra Johnson... Fy!
Det er virkeligt godt at han ikke skal instruere - vi har alle set, hvordan hans efterfølgere er til franchises...

Synes Episode 7 var nok hans bedste film nogensinde, men den roder stadig og er fyldt med Abrams plothuller, så er totalt glad for at en ordentlig instruktør (i stedet for en fanboy) skal arbejde på den næste.

For min skyld kan han da få lov til at instruere Episode 9, for med Trevorrow bag kameraet, er jeg sikker på at det bliver en utroligt uoriginal og uinspireret (ja, man kan begge på samme tid!) film ligesom Jurassic World...
Gravatar

#4 Gasivodo 8 år siden

Jeg krydser fingre! Mht. "2'eren" Det var jo heller ikke helt ringe, det Irvin Kershner fik skruet sammen?!

Men please - vær mørk og dyster VIII! PLEASE?
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#5 silegnaV 8 år siden

#2 Lad dig endelig ikke narre. Rian Johnson har ikke skrevet manus til den SW "on his own".
Gravatar

#6 Simos 8 år siden

Og gudskelov for at Jar Jar Abrams Star Wars instruktørkarriere stopper for nu. Han har efter min mening leveret klart det svageste afsnit i stjernekrigs sagaen. Grundene til jeg synes det, er mange.
Spoiler herfra.
1. Gentagelser fra primært episode 4 er brugt i en latterlig grad. De to første trilogier brugte fornuftige små replik og handlingsreferencer til hinanden. Både Anakin og Luke er to "nobodys" fra planeten tatooine. I episode 7 ser Rey ud til at skulle have samme skæbne. Så langt så godt. Men at så store dele af selve plottet bliver genbrugt fra den oprindelige film, er et problem. Gentagelser er udmærket på det personlige, karakter dannende plan, men når gentagelserne driver filmen fremad, og bruger det som plot, har vi et problem. Den værste gentagelse er dog Starkiller Base. Hvordan kunne J.J og Lawrence Kasdan, komme på den ide at lave en ny dødsstjerne? Det er himmelråbende dumt! Noget af den forståelige kritik af episode 6 tilbage i 1983, var netop genbrugen af dødsstjernen. Episode syvs taktikmøde og selve angrebet på "dødsstjernen 3" virkede ufrivilligt komisk. Hvordan kan The first order, med et par historiske briller på, tro det er en god plan at bygge en ny? Hvordan har de fået ressourcerne til at bygge noget så meget større, end Empiret aldrig formåede?
2. Finn som karakter tror jeg bare ikke på. Han er opvokset og hjernevasket til at være stormtropper, men finder pludselig ud af, at erhvervet ikke er noget for ham. I det næste øjeblik skyder han jublende sine soldaterkammerater ned i en tie - fighter med rebellernes Poe.
3.
Han Solos død er dårligt håndteret. Hvorfor ikke have ventet til episode 8 og 9, hvor Solos og Rens forhold, havde vokset sig stærkere på os som tilskuere? Man når nærmest ikke at få følelsen af de er nært beslægtede. Den er tydeligt forceret. Men filmen skal jo bare minde som meget om episode 4 som muligt har J.J vel tænkt. Her tænker jeg på Obi Wans død.

3. Star Wars har altid haft musikalske fantastiske toner. De 3 prequels var ingen undtagelse. Men i episode 7 kunne jeg ikke fornemme noget nævneværdigt nyt. Kun genbrug ligesom selve handlingen.
4. Det fjerde punkt er diverse listen. Hvorfor ikke have fundet på noget nyt i stedet for et nyt empire som fjende? Find dog på noget nyt originalt. Hvorfor kunne Rey ikke have haft en mere spændende planet, i stedet for en kopi af tatooine? Hvorfor ingen bedre forklaring på, hvad der er sket de sidste 30 år? Dette kunne udmærket have stået i startteksten. For mig var det et kæmpe irritationsmoment, under hele filmen. Snoke og monstrene på Millennium Falcon er både ringe designet og lavet.

Filmz anmeldelse af episode 7 bliver der argumenteret for, at Abrams viser stor respekt for universet. Jeg synes tvært imod. Star Wars er for mig lig med originale eventyrer, der tør træde på ukendt grund. Men det kan de brokhoveder som mig, være ligeglade med. Vi ville have mere fra den originale trilogi, og mindre preguel. Og det skal jeg da love for vi fik i sådan en negativ grad!
P.s episode 1 - 3 er glimrende underholdning. De havde bare en legende de umuligt kunne leve op til.
Gravatar

#7 Business Monkey 8 år siden

silegnaV (5) skrev:
#2 Lad dig endelig ikke narre. Rian Johnson har ikke skrevet manus til den SW "on his own".


Ifølge IMDb er Johnson den eneste forfatter på manuskriptet, så med forbehold for at det kan ændre sig tror jeg i hvert fald ikke at Abrams har haft en finger med der.
Gravatar

#8 silegnaV 8 år siden

Business Monkey (7) skrev:
Ifølge IMDb er Johnson den eneste forfatter på manuskriptet, så med forbehold for at det kan ændre sig tror jeg i hvert fald ikke at Abrams har haft en finger med der.
Disney måtte som bekendt give over 27 milliarder kroner for rettighederne, og ligesom de andre selskaber gør Disney det for at lave overskud. Det er store summer på spild. I sådan en franchise får én instruktør som Rian Johnson ikke frie tøjler til at skrive manuskriptet. Det ville Nolan måske. Jeg har dog intet bevis til at bakke min påstand op :]
Gravatar

#9 Strejferen 8 år siden

#6 Hvor er det fedt at møde en med den præcis samme holdning! Totalt enig, Simos!
Gravatar

#10 doctor doom 8 år siden

Jeg er enig med Simos og Strejferen

Skriv ny kommentar: