Med en censur på 11 år så kunne den aktuelle “Star Wars: Episode VII – The Force Awakens” ramme et bredt publikum. Men sådan bliver det måske ikke med den næste film, “Star Wars: Episode VIII”, der bliver meget mørkere.

Se også: Global box office-rekord: Så mangler “Star Wars” kun “Titanic” og “Avatar”

Det er Finn-skuespilleren John Boyega, der kan løfte lidt af sløret for tonen i den kommende “Episode VIII”. Meget lidt:

”Vi er kun lige begyndt med at arbejde på ‘Star Wars VIII’, den næste film, så nu skal jeg holde på hemmeligheder igen. Den bliver god. Meget mørkere, men meget spændende,” siger John Boyega til Vogue.

Dermed kunne det virke til, at “Episode VIII” vil lade sig inspirere af den originale trilogis mørkeste kapitel – “Star Wars: Episode V – Imperiet slår igen” – der også var den anden film i den originale trilogi, præcis som “Episode VIII” bliver det for den nye trilogi med “The Force Awakens” som første film.

“Star Wars: Episode VIII” får premiere d. 26. maj i 2017.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (14)
Gravatar

#1 123456789 8 år siden

Det var på tide vi fik en seriøs Star Wars film
Gravatar

#2 Lazlo H 8 år siden

Og sikkert endnu en omgang historie-kloning...

Håber virkelig der tænkes lidt mere kreativt denne gang
Gravatar

#3 KhalidHamid12 8 år siden

Så håber jeg ikke, at jeg kommer til at forveksle episode VIII med The Empire Strikes Back, ligesom jeg gjorde The Force Awakens med A New Hope.
Gravatar

#4 Thomas Jensen 8 år siden

Lazlo H (2) skrev:
Og sikkert endnu en omgang historie-kloning...

Håber virkelig der tænkes lidt mere kreativt denne gang


Enig. Den nye film havde en masse godt, men den skuffede også meget ved at kopier for meget og virkede lidt prægede af hollywood stilen om at jo mere og større sku være bedre.
Gravatar

#5 Gorman 8 år siden

Synes egentlig at mange af jer brugere har for travlt med at kritisere episode VII's kopiering af historien fra A new Hope. Selvfølgelig har Disney/Abrams et element af at spille på den sikre hest, da der jo skal hentes en investering hjem på 32 mia kr., men langt hen ad vejen opfatter jeg netop de tilbagevendende elementer som en hyldest til den gamle stil og historie mere end det er kopiering. Men smag og behag ....
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#6 Mr. Anderson 8 år siden

Bare ikke flere dødsstjerner eller dødsplaneter, tak!
"A day without laughter, is a day wasted." –Charlie Chaplin
Gravatar

#7 cain 8 år siden

Mørkeste film var Revenge of the Sith. Empire er naturligvis en langt bedre film men at sige den er mere mørk (både filmen og historie mæssigt) end Ep III er sku helt ude i hampen (sluk den J Morten)
Gravatar

#8 Lazlo H 8 år siden

Gorman (5) skrev:
Synes egentlig at mange af jer brugere har for travlt med at kritisere episode VII's kopiering af historien fra A new Hope. Selvfølgelig har Disney/Abrams et element af at spille på den sikre hest, da der jo skal hentes en investering hjem på 32 mia kr., men langt hen ad vejen opfatter jeg netop de tilbagevendende elementer som en hyldest til den gamle stil og historie mere end det er kopiering. Men smag og behag ....


Det har du helt ret i, og det er også heri min kritik ligger. Jeg vil hellere se et originalt værk der skaber noget nyt end blot en (flot) hyldest til de gamle film. Selvklart har Disney spillet på den sikre hest, og det forstår man jo især ud fra et økonomisk synspunkt aldeles godt. Der havde dog været ønskeligt med en lidt mere original fortsættelse af historien end blot den hippe og sikre moderne retro-stil, der hviler solidt på nostalgiens fundament. Det forekommer mig lidt sløset, at man trods alt ikke har gjort mere ud af historien end man har. Det kan da ikke passe, at et univers som Star Wars kun rummer en god historie (den der fortælles i Episode III-VI)
Gravatar

#9 X&O 8 år siden

Lazlo H (8) skrev:
Det har du helt ret i, og det er også heri min kritik ligger. Jeg vil hellere se et originalt værk der skaber noget nyt end blot en (flot) hyldest til de gamle film. Selvklart har Disney spillet på den sikre hest, og det forstår man jo især ud fra et økonomisk synspunkt aldeles godt. Der havde dog været ønskeligt med en lidt mere original fortsættelse af historien end blot den hippe og sikre moderne retro-stil, der hviler solidt på nostalgiens fundament. Det forekommer mig lidt sløset, at man trods alt ikke har gjort mere ud af historien end man har. Det kan da ikke passe, at et univers som Star Wars kun rummer en god historie (den der fortælles i Episode III-VI)


Man kan håbe på at 7'eren var en del af en flertrins raket, som skulle genstarte denne franchise på sikreste vis, for derefter mere og mere at kunne finde sin egen og langt mere originale plads. Det er ønsketænkning, men giver rigtig god mening.
Gravatar

#10 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

cain (7) skrev:
Mørkeste film var Revenge of the Sith. Empire er naturligvis en langt bedre film men at sige den er mere mørk (både filmen og historie mæssigt) end Ep III er sku helt ude i hampen (sluk den J Morten)


Troede, vi var blevet enige om, at prequel-trilogien ikke eksisterede? ;) Du har naturligvis ret - hele slutningen i Sith er kulsort, men jeg synes stadig, at 'Far-hugger-arm-af-søn'-øjeblikket er seriens mørkeste øjeblik. Jeg justerer i teksten.

Skriv ny kommentar: