Det skulle allerede være om et lille halvandet år, at fortsættelsen til “Star Wars: Episode VII – The Force Awakens” skulle få premiere. Nu skubbes premieren et halvt år længere ud i fremtiden for at optimere manuskriptet.

Se også: ”M:I”-instruktør kaldt ind som redningsmand på “Star Wars”-spinoff

Det er BirthMoviesDeath, der erfarer, at premiere-ændringen skyldes, at instruktør og manuskriptforfatter Rian Johnson har brug for mere tid for gøre historien til “Episode VIII” helt optimal.

I stedet bliver det en anden stor Disney-franchise, der overtager den nu ledige premieredato 26. maj i 2017, nemlig “Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales”.

Desuden er det værd at bemærke, at med flytningen så bliver december i 2017 en kæmpe kamp imellem to af de største franchises i filmhistorien. “Avatar 2” er nemlig premieresat til d. 25. december – 10 dage efter “Star Wars: Episode VIII” nu er sat til at åbne.

“Star Wars: Episode VIII” får premiere d. 15. december i 2017.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (13)
Gravatar

#1 Siasson 8 år siden

Det var jo næsten også for godt til at være sandt.... Men grunden er jo fin nok, vil hellere vente, også få noget ordentligt. Og to år trods alt bedre end tre :D

Og vil næsten vædde med at James Cameron udskyder Avatar 2 endnu en gang...
Gravatar

#2 nathue 8 år siden

Hvorfor er det en dårlig nyhed?

Tænk på hvor mange gange man ikke har siddet tilbage efter en film og ønsket, at der var smidt flere penge og mere tid efter manus?

Tænk på Prometheus. Hvis bare Ridley insisteret på at der lige skulle bruges lidt ekstra tid på at luge ud i de værste tåbelige karakterer og dumme replikker.

Tænk på Episode I-III. Tænk hvis Lucas havde været mand nok til at bede om hjælp til at skrive de tre film.

Tænk på Hobbit trilogien. Tænk at Peter Jakcson offentligt har indrømmet, at han under flere af optagelserne simpelthen ikke anede, hvad han lavede, fordi præ-produkton havde været al for kort og presset, fordi produktionsselskabet insisterede på at få filmene hurtig ud.

Tænk på The Force Awakens. Tænk hvis JJ og Kasdan rent faktisk havde haft mere tid til at nuancere historien, så den ikke føltes som et totalt rehash af Episode IV. Nærmes beat for beat. Havde vi virkelig brug for en ny ørkenplanet, hemmelig data IGEN gemt i en robot, en TREDJE dødsstjerne? C'mon!

Tænk på Pixar. Dér går historien forud for alt på produktionen. Der skrives om, og der skrives om, og der skrives om, nogle gange i årevis, inden der overhovedet tegnes så meget som en pixel.

At Disney tilsyneladende respekterer Rian Johnsons ønske om at bruge mere tid til på Episode VIII er da al respekt værd og en fantastisk nyhed! Og hvis det er dét, der skal til for at næste omgang af for længe siden i galaksen langt, langt væk bliver en bedre film, så vil det da være fantastisk.

Det mener, pudsigt nok, også kilden til artiklen:

"As far as I'm concerned this is nothing but good news - the more time Rian Johnson has to make Episode VIII the best Star Wars since The Empire Strikes Back the better. Those extra months will give him the time to get the script in the best possible condition, something I think we all could use after The Force Awakens. Those extra months will serve to make Episode VIII as good as it can be. I'm all for it."
Gravatar

#3 Driver 8 år siden

nathue (2) skrev:


Tænk på The Force Awakens. Tænk hvis JJ og Kasdan rent faktisk havde haft mere tid til at nuancere historien, så den ikke føltes som et totalt rehash af Episode IV. Nærmes beat for beat. Havde vi virkelig brug for en ny ørkenplanet, hemmelig data IGEN gemt i en robot, en TREDJE dødsstjerne? C'mon!

At Disney tilsyneladende respekterer Rian Johnsons ønske om at bruge mere tid til på Episode VIII er da al respekt værd og en fantastisk nyhed! Og hvis det er dét, der skal til for at næste omgang af for længe siden i galaksen langt, langt væk bliver en bedre film, så vil det da være fantastisk.

Det var også min helt store hæmsko ved Force Awakens. Det hjalp heller ikke på det, at de to dage forinden jeg så den, havde sendt A New Hope i fjernsynet og det derfor føltes som et remake.

Til gengæld kunne jeg godt lide Looper, så jeg glæder med til at se, hvad Rian Johnson kan gøre når kreativiteten bliver overladt til ham. Jeg synes også, det er fedt, at de ikke har en striks deadline, så vi får noget forhastet makværk, men i stedet giver Johnson tid til at give sit bud på en god fortælling.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#4 X&O 8 år siden

nathue (2) skrev:
Tænk på Episode I-III. Tænk hvis Lucas havde været mand nok til at bede om hjælp til at skrive de tre film.


Det gjorde han også. Ligesom han spurgte instruktører som Spielberg, Zemeckis og Cameron om de ville instruere prequelsne. Alle sagde de at han selv skulle gøre det.
Gravatar

#5 GustavE 8 år siden

Det vil jeg ikke kalde en dårlig nyhed. Det virker bare som om, de rent faktisk tager det seriøst og rent faktisk forsøger at lave en virkelig god film.
Gravatar

#6 Kviesgaard 8 år siden

#2

Enig.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#7 KhalidHamid12 8 år siden

Ville ikke kalde det dårligt. Måske har de nu tid nok til at skrive et mere originalt manuskript.
Gravatar

#8 cain 8 år siden

Avatar ville jeg nu ikke kalde en franchise endnu.. Og indtjeningen på det samlede Star Wars brand gør da Avatar til skamme.. Så er der Star Trek.. Hell Dragon Ball er sikkert større end Avatar samlet set med bøger, anime, figurer osv.
Gravatar

#9 doctor doom 8 år siden

Driver (3) skrev:
Til gengæld kunne jeg godt lide Looper


Ja, den havde en virkelig god stemning, og ideen var spændende. Den havde dog et gevaldigt plothul i starten.

Jeg tænker på
scenen med manden der løber mod en bestemt adresse, mens han mister næse og fingre, fordi "de onde" skærer mere og mere af hans 'unge selv' for at få den ældre udgave til at møde op, så de kan dræbe ham. Ok: Hvis meningen er at likvidere ham, hvorfor fanden skærer de ikke bare hovedet af det andet selv?


Det var en interessant scene, men enormt ulogisk. Den havde været bedre, hvis de skulle lokke ham med en anden hensigt end døden.
Gravatar

#10 Driver 8 år siden

#9

Kan det ikke passe, at de taler om, at de ikke bør gøre det, fordi det kan skabe et paradoks? Så kan man spørge om det ikke også skaber et paradoks at gøre det, de så gør ved ham, men åbenbart ikke et lige så stort et.

Men en god fingerregel må jo nok bare være, at der er plothuller i tidsrejsehistorier. Det er en interessant scene, men jeg giver dig ret i, at den virker ulogisk og at forklaringen i filmen, er lidt let købt.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”

Skriv ny kommentar: