Det er en af verdens største kultfilm. Filmen om the dude og de mange White Russians er obligatorisk pensum hos alle filmelskere. Alligevel får vi aldrig en sequel til “The Big Lebowski” at se.

Se også: Anmeldelsen af “The Big Lebowski

Det garanterer instruktør-brødrene Coen nu. Der kommer ikke mere om den stenede hippie, der elsker at bowle, slår de fast til Variety.

Heller ikke et spinoff bliver aktuelt. John Turturro, skuespilleren bag den bowlende Jesus-figur, har ellers forsøgt at få luft under den idé, men det kan han godt glemme. Coen-brødrene er gennemførte originaler, når de da ikke lige genindspiller deres egne, mærkelige versioner af “The Ladykillers” og “True Grit”.

Coen-brødrene er premiere-aktuelle med “Hil, Cæsar!” d. 18. februar.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (8)
Gravatar

#1 Therewillbeblod 8 år siden

Good!!!

Altså jeg elsker The Big Lebowski! Men syntes ikke jeg har behov for en del 2.

Jeg begræder tit på selv samme side, den uendelige strøm af sequals, pre-quals, fortsættelser osv. Så rart at læse at der er nogen som kan lade en klassiker stå i fred, uden at voldtage lortet for at få guld i kassen!
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#2 nwinther 8 år siden

Hvad fanden skal man også med dét?

Casablanca 2?
A Bridge Even Further?
Return to the River Kwai?
South by South East?
Dufresne, P.I.
The art of Babysitting: Nurse Ratched
Gump - European Holiday
Kane - The Reckoning
Die Werft - the "Das Boot" Prequel

Hvorfor er der ikke nogen, som gen-maler Adams skabelse? Omskriver Krig og Fred? Spiller fortsættelsen til "Wish You Were Here"?

Nogle ting er ikoner og skal ikke pilles ved. Big Lebowski er et ikon.
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#3 Juiceren 8 år siden

Dejlig nyhed!
Gravatar

#4 WazooCity 8 år siden

Må jeg spørge hvorfor folk synes den film er så fantastisk ?:-)
Gravatar

#5 Stetso-G 8 år siden

Dejligt at høre.

Og når det er sagt, så er det altså sjov reaktion mange, inklusive jeg selv, har når man hører om reboots, pre- eller sequels til elskede film. Hvad er det, der gør, at en ny film skulle kunne tage noget fra originalen?
Ville TBL blive mindre kult, hvis man lavede en to'er?
Gravatar

#6 Jack Slater 8 år siden

#5

Jeg sad selv og tænkte det samme. Hvorfor er det, at man bliver glad fordi de IKKE vil lave en sequel? Kan man virkelig tage noget fra originalen ved at lave endnu en film?

Et rimeligt filosofisk spørgsmål, og jeg hælder faktisk til at mene at svaret er "ja", i nogle få tilfælde kan man faktisk godt tage noget væk fra originalen.

Hvis man nu f.eks. lavede 10 film mere i samme univers, så ville den første film på en eller anden måde miste lidt af sin mystik. Og hvis der pludselig var 10 film mere, så ville den første vel på en eller anden måde automatisk blive mindre original?
Gravatar

#7 nwinther 8 år siden

Stetso-G (5) skrev:
Ville TBL blive mindre kult, hvis man lavede en to'er?


Ja, helt klart.

P. T. Barnum: Always leave them wanting more.

Fortsættelser (herunder prequels, reboots osv.) - især fortsættelser "after the fact" - altså at man kommer i tanke om, at det da kan være sjovt (men mest fordi det er profitabelt) at lave en to'er.
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#8 Stetso-G 8 år siden

7#
Det er også sådan min umiddelbare reaktion er.
Men tænker jeg tilbage på de originale film, jeg har set, som har fået dårlige prequels eller sequels, så tænker jeg ikke dårligere om dem. tværtimod, så har måske større agtelse for dem, fordi de er lykkedes der, hvor de efterfølgende film har fejlet.

Skriv ny kommentar: