Det kører for danskerne i Hollywood for tiden. Mads Mikkelsen er med i kommende storproduktioner som “Doctor Strange” og “Rogue One: A Star Wars Story”. Men det vil Birgitte Hjort Sørensen ikke stå tilbage for. Hun rygtes nu kraftigt med i en rolle i den kommende “Star Wars: Episode VIII”.

Se også: Mads Mikkelsen er med i “Star Wars Anthology: Rogue One”

Det er Moviepilot, der erfarer, at danske Hjort Sørensen er castet til efterfølgeren til “The Force Awakens” i en endnu ukendt, men central rolle.

Lidt information er der dog om rollen. Angiveligt spiller hun et medlem af den mørke side i organisationen Knights of Ren, som opererer under ledelse af Supreme Leader Snoke, der også medvirkede i “Episode VII”.

Birgitte Hjort Sørensen fik sit store gennembrud med DR-serien “Borgen”, hvilket siden har skaffet hende roller i Hollywood heriblandt i “Pitch Perfect 2” og “Game of Thrones”. For tiden er hun aktuel i Martin Scorseses HBO-serie, “Vinyl”.

“Star Wars: Episode VIII” får premiere d. 15. december i 2017.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (3)
Gravatar

#1 Therewillbeblod 8 år siden

Hun er også en lækker lille sag...om end jeg føler hun er meget overvurderet som skuespillerinde.

Men ja, hun rider på en god hype-bølge og bare det var mig (altså som hun red på...)
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#2 KEiZ 8 år siden

Har kun set hende i GOT, hvor hun egentligt gør det ret fint, nå ja og så en eller anden underlig robot fremtids ting, med Antonio bandaras, hvor hun spiller hans gravide og lidt intet sigende kone. men alt i alt håber jeg for hende at det går godt

det er jo ikke det store dybe skuespil, og oscar drømme vi ser danskerne i men det er vel også OK?

What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#3 gladiator 8 år siden

Imponerende... Ville mene vi havde meget dygtigere skuespillere herhjemme end hende. Men hatten af, det er fandme godt arbejde! :)

Skriv ny kommentar: