Som det kom frem i går, så undgår Fona i første omgang at gå konkurs efter deres tidligere meddelelse om betalingsstandsning. Men der sker ikke uden fyringer og butikslukninger.

Se også: Fona går i betalingsstandsning

For at kunne gøre Fona attraktiv for potentielle købere har det været et krav, at der skulle lukkes et stort antal af deres fysiske butikker. Således lukker nu 25 af 56 butikker landet over.

Lukningerne finder sted over de næste par måneder, der vil betyde, at omkring 300 af Fonas 975 medarbejdere vil miste deres arbejde. De øvrige 31 butikker fortsætter uden ændringer i første omgang.

Disse 25 Fona-butikker lukker:

FONA Glostrup Center

FONA Spinderiet

FONA Amager Centret

FONA Klampenborgvej

FONA Albertslund

FONA Nørreport

FONA Herlev Bymidte

FONA City2

FONA Strøget, Århus

FONA Hellerup

FONA Hvidovre

FONA Nørrebro

FONA Ringsted

FONA Farum Bytorv

FONA Køge

FONA Holbæk

FONA Odense C

FONA Aalborg Storcenter

FONA Vejle

FONA Viborg

FONA Fredericia

FONA Sønderborg

FONA Horsens

FONA Holstebro

FONA City Vest

TWITTER: Klik ind og følg Filmz.



Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 Stetso-G 8 år siden

Det er med blandede følelser, jeg læser sådan en nyhed.
På den ene side er det en institution, som altid har været der, mens jeg er vokset op.
På den anden side, kan jeg ikke huske, hvornår jeg sidst har købt noget i en Fona*.
Om ikke andet, vil jeg da savne muligheden for at gå ind i en Fona.






*Det passer ikke helt. Det var et par billige høretelefoner sidste år.
Gravatar

#2 Confused101 8 år siden

På nær den i Aalborg Storcenter, er alle jeg besøger sikret...dog er den i Storcentret min foretrukne. Så lidt øv. Men er godt tilfreds at det trods alt kun er en, da Fona er en af de steder jeg køber spil og film typisk, når jeg ikke handler på nettet.
Gravatar

#3 KEiZ 8 år siden

#2 "når jeg ikke handler på nettet"

Jeg tror det er præcis kodeordet, i denne sag, Fona ligger inde med et kæmpe varelager af spil, musik og film der devaluerer dag for dag, og prismæssigt kæmper med nettet og streaming.

jeg undrer mig over de ik' er gået ned for længe siden, som Blockbuster jo er...

Men jo har altid været meget i Fona, men det er nok begrænset hvad jeg har købt i Fona
What are your names, Neil and Bob, or is that like what you do?
Gravatar

#4 smolinsk 8 år siden

De har da i den grad været for dårlige til at forny sig, slet ikke fuldt med tiden på nogen måder. håber virkelig de holder, fordi at skulle gå i Elgiganten og Power er sgu trist og uden sjæl.

Skriv ny kommentar: