Da den første “X-Men”-film fik premiere for 16 år siden, var Famke Janssen den sexede Jean Grey. Nu er hun blevet 51 år og kasseret til fordel for en ny Jean Grey, der spilles af den kun 20-årige Sophie Turner. Det er ren sexisme, mener den gamle Grey.

Se også: Ny trailer: Wolverine viser sig i “X-Men: Apocalypse”!

For selv om også Professor X og Magneto er blevet erstattet af yngre modeller, så har de gamle fået lov til at medvirke i nutidige ramme-fortællinger, imens de ældre kvinder bare gemmes væk:

”Sexisme. Jeg synes, at jeg burde vende tilbage sammen med min yngre version, som vi har set det med Magneto and Professor X,” siger Jannsen til EW.

På samme måde er også 43-årige Rebecca Romijn, der spillede Mystique i de første film, blevet erstattet med 27-årige Jennifer Lawrence.

“X-Men: Apocalypse” får dansk premiere d. 19. maj i 2016.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (9)
Gravatar

#1 Eraz 7 år siden

Det da noget pjat...

Nu er det ikke for at lyde manshuvanistisk, men jeg syntes godt nok mange vestlige kvinder ser Sexism overalt i vores samfund nu om dage.

Jeg syntes også Star Wars 7 er samt den nye Rogue One er sexistisk. 2 kvindelige hovedroller er sgu for meget. Ironi kan forekomme :)
Gravatar

#2 Snyltetast 7 år siden

Øhh... Say what? Hun har da netop været med i Days of Future Past? Plus hendes karakter døde i 3'eren?

Derudover kan man da nævne en laaang række andre skuespillere, der kun har været med sådan lidt på må og få. James Marsden, Kelsey Grammer, Anna Paquin (der dog også er kvinde - men som netop har en noget udvidet rolle i Ext Ed. af DOFP), osv.

Synes, det mest virker som et forsøg på at få lidt opmærksomhed...
Gravatar

#3 Geekalot 7 år siden

Hvis hendes billede inde på Imdb er up to date, så er hendes alder hvert fald ikke skyld i hun er blevet kasseret :)
Gravatar

#4 Therewillbeblod 7 år siden

Famke Janssen er sgu lækker i min bog endnu....men ja, har X-men ikke et ret ungt publikum?
Fuck Jurassic World!!
Gravatar

#5 Star Trek fever 7 år siden

Rebecca Romijn>>>>>>>>>>>Jennifer Lawrence.
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#6 Dj Kold 7 år siden

Rebecca Romijn til enhver tid, og det ikke fordi der er noget galt med J-Law, men dér taber ungdommen. Og Famke er nu også en ganske fin ræv!
Gravatar

#7 Hive 7 år siden

Det er da forhåbentligt en joke der på ingen mulig måde skal tages seriøst? Især fordi hun var med i både den sidste X-Men film såvel som Wolverine...
Gravatar

#8 KasperBS 7 år siden

Rebecca Romijn er da mere lækker en Jennifer Lawrence, hvorfor har de skiftet hende ud?
Gravatar

#9 Roxtaf 7 år siden

Skuespillerne fra de første X-Men film havde været åndsvagt malplacerede i de to seneste. Wolverine er undskyldt af åbenlyse årsager.
Hun og Rebecca Romijn er ude af kreative årsager (de historier de nye film fortæller, og hvornår de fortæller dem) ikke på grund af alderdom

Btw Rebecca Romijn > Jemmifer Lawrence ! :D

Skriv ny kommentar: