Der har været megen kritik forbundet med det kommende reboot af “Ghostbusters”. Først af kritikere imod det nye projekt, men siden også af holdet bag remaket, der har kritiseret kritikerne. Nu forsvarer den originale “Ghostbusters”-instruktør kritikernes ret til at kritisere.

Se også: ”Ghostbusters”-cast om kritikere: De havde en dårlig barndom

For Ivan Reitman er der slet ikke tale om en kønskamp. Det handler derimod om fans og filmkærlighed:

”Jeg synes, at der er alt for meget snak om køn. Jeg tror, at mange af dem, der beklager sig, faktisk er fans af den originale film, ikke kvindehadere,” siger Reitman til Mashable.

Og Reitman forstår og sætter endda pris på de mange fans af den originale film, som nu kritiserer, at der kommer en nyfortolkning af 80’er-klassikeren:

”Jeg tror, at de fans følte, at det var et slags helligbrøde at lave et remake, fordi den var en del af deres filmoplevelser som 7-8-årige. Sådan en ting kan ikke minimeres. Jeg respekterer totalt den kærlighed.”

“Ghostbusters” med Kristen Wiig, Melissa McCarthy, Leslie Jones og Kate McKinnon i hovedrollerne får premiere d. 4. august.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 Gorman 7 år siden

Præcist beskrevet
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#2 ego fantastic 7 år siden

Har tænkt det samme lige fra day one, hvor folk begyndte at sige det handlede om kvindehad!
Det er selvfølgelig også et nemt kort at trække, for at beskytte sit arbejde.

Har absolute intet i mod kvinder i en Ghostbuster film, problemet for mig er at filmen ser forfærtelig dårlig og værst af alt, overhovedet ikke sjov ud!

I mine øjne er denne film lavet med et formål, at sælge legetøj og merchandise, og ikke fordi man ville lave en god Ghostbuster film... hvilket aldrig er en god start.

Og jeg er selvfølgelig klar over at nostalgi og kærlighed til den originale spiller en stor rolle i den holdning.
‎"My cock just passed away - I was wondering if I could bury it inside you?"
Gravatar

#3 Geekalot 7 år siden

Så vidt jeg har læst er det kun den nuværende instruktør og folk bag denne film der har været ude og kalde os der overhovedet aldrig vil komme til at betale for at se denne film for kvinde hadere. Hvilket ikke passer mig af, men giver mig indtrykket af det man har sagt angående den film her blot er rigtig. Så på manden, hvad har han lavet nogensinde der har været super ? I min bog ingen ting. Når han så vælger at fucke med noget så nostalgisk som Ghostbusters ja så b'er han selv om det. Kvinde hadere..... pff kan tælle på en hånd dem jeg hader hehe
Gravatar

#4 nwinther 7 år siden

"Well, I was saying boo-urns hate women"
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman

Skriv ny kommentar: