Hun var Richard Donners Lois Lane i “Superman” fra 1978 og de følgende sequels. Den rolle var Margot Kidder stolt af. Men hun er ikke stolt af, hvordan rollen som Supermans kæreste har udviklet sig i det nye DCEU.

Se også: Honest trailer: Batman er det klart bedste ved “Batman v Superman”

For selv om det er Amy Adams, der har været nomineret til fem Oscars, som har fået rollen af DC Films, så er det gået i den gale retning for Lois Lane:

”De tog en af de bedste amerikanske skuespillerinder, der findes, Amy Adams, og så gav de hende ikke noget at lave! Jeg mener, hvor dumt er det ikke? De gjorde hende til kæresten, hvilket på en måde sluttede med 60’erne og kvindebevægelsen,” siger Kidder til Hey U Guys.

Amy Adams har medvirket som Lois Lane i både “Man of Steel” og “Batman v Superman”, men altså ifølge den tidligere Lois Lane uden at lave noget.

Spørgsmålet er nu, om Adams får mere at lave som Lane i den kommende “Justice League”, hvor hun får endnu flere øvrige karakterer at slås om skærmtiden med.

“Justice League” får premiere d. 16. november i 2017.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (5)
Gravatar

#1 silegnaV 7 år siden

Daamn.. Vidste ikke, at hun har været nomineret til 5 oscars. Det var da vildt!
Gravatar

#2 ThomasArnt 7 år siden

en det er jo egentlig rigtigt.

Faktisk synes jeg at den Lois Lane jeg bedst har kunne li var fra den der lidt corny halvkomiske 90er serie med hende fra desperate housewifes. Hun skulle da reddes, men var også selvstændig, sej og havde noget at byde på.
Gravatar

#3 kblood 7 år siden

Synes nu hun har gjort et part ting her i de nye film. I Man of Steel der var hun da vidst ret god journalist når hun nu opsporede Superman før man vidste han fandtes, og i BvS virkede hun da også til at være en god journalist, som måske skulle reddes af Superman, men det var jo ikke helt hendes skyld.
Gravatar

#4 Fc-Sonny 7 år siden

Jeg er enig.
Både i Superman Returns og Man of steel, har Lois Lane været total ligegyldig og nærmest sukkersød.

Men jeg synes generelt set ikke at man skal sammenligne Man of steel med de gamle Superman film. Man kan ikke engang sige at det er en moderne udgave, for det er så langt fra hinanden at de slet ikke kan sammenlignes.

Superman Returns ramte trods alt den gamle stemning og havde en fantastisk Superman i Brandon Routh. Desværre var historien kedelig og virkede ikke som den skulle.
Gravatar

#5 nwinther 7 år siden

ThomasArnt (2) skrev:
en det er jo egentlig rigtigt.

Faktisk synes jeg at den Lois Lane jeg bedst har kunne li var fra den der lidt corny halvkomiske 90er serie med hende fra desperate housewifes. Hun skulle da reddes, men var også selvstændig, sej og havde noget at byde på.


She is real and she's spectacular
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman

Skriv ny kommentar: