De har købt Lucasfilm, Marvel Studios og Pixar, hvilket har sat kursen for deres bedste boxoffice-år nogensinde. Nu øjner Disney et nyt køb; nemlig streaming-giganten Netflix.

Se også: Disney slår igen Box Office-rekord

Det er TechCrunch, der peger på, at købet af et nyt Disney-legetøj kan være på vej. Og det i form af den største streaming-tjeneste i verden.

Spekulationerne forstærkes af, at Disney-chefen Bob Iger går på pension i 2018, hvorefter Netflix-chefen Reed Hastings er blandt favoritterne til at overtage chefstolen.

Disney og Netflix har desuden i forvejen et godt samarbejde om Marvel-serierne, der begyndte med “Daredevil” og for tiden er aktuelle med “Luke Cage”, inden alle serie-heltene siden samles i “The Defenders” i 2017.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (16)
Gravatar

#1 CaGoDa 7 år siden

ja og vi må ikke glemme Iron Fistog spin-off serien Punisher som også kommer i 2017.
Gravatar

#2 Geekalot 7 år siden

Ja det håber jeg så ikke der kommer til at ske...
Gravatar

#3 CaGoDa 7 år siden

2# for mig virker det realistisk på grund netflix samarbejder jo også med mange af Disney's konkurrenter foreksempel Dreamwork som de en da har mange serier i gang i.

er selv Disney fan men jeg kan ikke fore stille mig det.


P:S:Syntes at det er idiodisk da Disney jo lige har lanceret en streaming tjeneste selv som hedder Disneylife

Gravatar

#4 X&O 7 år siden

Smart træk af Disney, men vil Netflix virkelig lade sig opkøbe når det går så godt for tiden?
Gravatar

#5 Nagash 7 år siden

Det håber jeg da ikke. Så er det sgu slut med bare patter i Netflix' egne serier :(
Gravatar

#6 kblood 7 år siden

Ville måske være godt. Disney har overvejet at lave deres egen streaming tjeneste, og Disney er jo kæmpe store i dag, de ejer flere andre udgivere af film og serier, ikke bare Disney og Pixar.

Så hvis de køber Netflix, så ville det nok betyde mindre fragmentering af streaming markedet. Hvis altså ikke de bare vælger at dræbe Netflix.
Gravatar

#7 Geekalot 7 år siden

#6 Det vil da slet ikke give mening. Men hvis de overtager Netflix, så ryger alt... Kan ikke forestille mig de vil betale penge til konkurenterne for at måtte vise nogle af deres film. Og kun at kunne se Disney.............
Gravatar

#8 Mejse 7 år siden

disney har deres egen streaming tjeneste med all disney all the time....så det ville ikke give meget mening at købe netflix for milliarder og så fjerne alt deres indhold for at erstatte det med disney....at købe netflix for milliarder og derved have den største spiller på markedet plus en ren disney ville give ret god mening hvis man kan lide at tjene penge ;) desuden ville de virkelig kunne presse konkurrenter på den måde
Gravatar

#9 CaGoDa 7 år siden

CaGoDa (3) skrev:
2# for mig virker det realistisk på grund netflix samarbejder jo også med mange af Disney's konkurrenter foreksempel Dreamwork som de en da har mange serier i gang i.

er selv Disney fan men jeg kan ikke fore stille mig det.


P:S:Syntes at det er idiodisk da Disney jo lige har lanceret en streaming tjeneste selv som hedder Disneylife


der skulle have stået

2# for mig virker det ikke realistisk på grund netflix samarbejder jo også med mange af Disney's konkurrenter foreksempel Dreamwork som de enda har mange serier igang med sammen.
er selv Disney fan men jeg kan ikke forestille mig det.
P:S:Syntes at det er idiotisk da Disney jo lige har lanceret en streaming tjeneste selv som hedder Disneylife
Gravatar

#10 Geekalot 7 år siden

Tror der er rigtig mange som mig der vil droppe Netflix. Have Disney for at se Star Wars og Indianer Jones er ikke 89 kroner værd :)
Og skal de købe dem, skal de nok op med omkring det samme beløb som de betalte Lucas, da der er en enorm kunde kartotek med. Så at lukke den lige efter giver ingen mening. Og betale penge til konkurenterne for at vise deres indhold på Disneys streaming side, giver heller ikke så meget mening.
Og som alle i andre siger så har de allerede en selv nu. Så kan ikke forestille mig at der er noget i den nyhed her, nok nærmere kalde det et meget læst rygte :)
Men som sagt er lidt ligeglad, den næst største streaming tjeneste går bare hen og bliver den største ved de opkøber Netflix :)

Skriv ny kommentar: