Superheltefilm får aldrig andet en ‘små’ nomineringer for effekter, make-up og den slags. “The Dark Knight” vandt som det hidtil største for superhelte birolle-prisen. Men “Logan” kan blive superheltefilmen, der tager det næste skridt i Oscar-sammenhæng, mener “Deadpool”-skuespilleren Ryan Reynolds.

Læs også: Hugh Jackman går ned i løn for at sikre R-rating til “Logan”

Det er Variety, der har spurgt Reynolds om hans syn på “Logan” og dens Oscar-muligheder:

”‘Logan’ ser ud til at være en film, der kan bryde igennem til næste niveau,” siger Reynolds med henvisning til, at en superheltefilm altså aldrig før har været nomineret til bedste film.

Og i modsætning til de fleste andre så har “Deadpool”-stjernen set det meste af “Logan”:

”Jeg ved, at den er utrolig. Jeg har set en del af den. Den er mind-blowing. Den fokuserer meget på karaktererne.”

“Logan” får premiere d. 2. marts og er dermed først Oscar-aktuel i 2018.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (5)
Gravatar

#1 Snyltetast 7 år siden

Debatten omkring fx gyserfilm på det område var jo også stor tilbage i 70'erne og 80'erne, hvor mange mente, det var lidt en sekundær genre, der ikke helt fortjente at være med i sådanne kåringer. Det ændrede sig med The Silence of the Lambs; måske kunne det samme være tilfældet her, hvis man virkelig rammer hovedet på sømmet.

Personligt må jeg dog nok indrømme, at hvis ikke The Dark Knight kan kvalificere sig til en oscar-nominering, da har jeg nok desværre lidt svært ved at tro på, verden er klar til at anerkende en film fra genren som en legitim kandidat til de helt store priser.
Gravatar

#2 Alex- 7 år siden

#1 tja ifølge traileren til Logan virker alt om superhelte nærmest sekundært. Det er selvfølgelig svært at vurdere før man har set den. Jeg synes selv på ingen måde at The Dark Knight havde fortjent andet end det den vandt (supporting actor og sound editing).
Kunne været fedt hvis Hugh Jackman kunne løbe med en Oscar for sin sidste omgang Wolverine. Jeg kan godt lide superheltefilm, men der har endnu ikke været nogen der fortjente en Oscar nominering for bedste film. Forhåbentlig kan det blive Logan!
Gravatar

#3 X&O 7 år siden

Dark Knight skulle så meget have haft en nominering. Men okay. Den var med til at ændre antallet af nomineringer i Bedste Film kategorien, det tæller vel også for noget.
Gravatar

#4 danish99 7 år siden

Kan han da ikke mene seriøst
King
Gravatar

#5 Star Trek fever 7 år siden

The Dark Knight var jo en klasse film. Derfor kunne den aldrig vende en Oscar. Det er en elitær kaffe og rygklappe klub.

I år, uanset hvor smal den er, så bliver det en film med sorte skuespillere der vinder. Ellers er det jo racistisk. Hvem husker ikke hele Oscarssowhite tingen, hvor de korrekte svælgede i korrekthed.

Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"

Skriv ny kommentar: