De fleste er enige om, at effekterne i “Rogue One” er blandt de mest imponerende nogensinde. På nær to konkrete cameo-effekter, der har splittet alverdens “Star Wars”-fans. Nu kommer det frem, at Carrie Fisher var vild med sin cameo.

Se også: Efter Carrie Fishers død: Princess Leia klippes måske ud af “Episode VIII”

Sammen med Peter Cushing, der er blevet genoplivet som Moff Tarkin, så er Carrie Fisher med i et kort øjeblik som en ung Princess Leia fra tiden omkring “A New Hope”.

Det er gjort muligt med CGI-teknologi, som imponerede den nu afdøde Carrie Fisher:

”Hun var involveret i processen, og hun så det endelige resultat, som hun elskede,” fortæller John Knoll nu til ABC News.

John Knoll var som chief creative officer hos Lucasfilm manden med hovedansvaret for de to omdiskuterede cameos.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (6)
Gravatar

#1 Lard Hanson 7 år siden

Manden med ansvaret siger, at alle er glade. Hurra! Alt er godt.

Jo jo, det var da imponerende lavet, men "the uncanny valley" er der i høj grad stadig, og det var let at se.
Gravatar

#2 Ceepa 7 år siden

HOLOGRAMMER tak!
Gravatar

#3 X&O 7 år siden

Jeg tænker at settingen - altså den location de vælger må have en indvirkning på hvor realistisk cgi-mennesker forekommer. Locations med mørk lyssætning og høj kontrast virker umiddelbart nemmere at opnå end scener i komplet dagslys.

Jeg savner at de tænker lidt mere kreativt i deres løsninger, for jeg tror godt at det kan lade sig gøre at gøre overbevisende med den nuværende teknologi. En blanding af forskellige løsninger - måske endda klippe noget ud af 8'eren og indsætte i 9'eren hvis det er muligt for historien. For det handler vel ligesom med alle andre effekter at blande dem, så man er i tvivl om hvornår det er rigtigt og det er kunstigt.
Gravatar

#4 Jach 7 år siden

Lard Hanson (1) skrev:
Manden med ansvaret siger, at alle er glade. Hurra! Alt er godt.

Jo jo, det var da imponerende lavet, men "the uncanny valley" er der i høj grad stadig, og det var let at se.

Det var let at se på Tarkin pga læberne og skyggerne der ikke ramte rigtigt, men jeg så altså intet galt med Leia andet end et smallere ansigt.
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
Gravatar

#5 henrique406 7 år siden

#4

Jeg synes det var lige omvendt. Tarkin var så sindsygt godt lavet, at jeg i starten virkelig var i tvivl om det rent faktisk var en rigtig person de havde fået til at ligne den oprindelige skuespiller virkelig godt.

Leia var det lidt mere tydeligt, at her var brugt CGI. Det var stadig rigtig flot, men ikke helt på højde med Tarkin.
Gravatar

#6 Mr AC 7 år siden

henrique406 (5) skrev:
#4

Jeg synes det var lige omvendt. Tarkin var så sindsygt godt lavet, at jeg i starten virkelig var i tvivl om det rent faktisk var en rigtig person de havde fået til at ligne den oprindelige skuespiller virkelig godt.

Leia var det lidt mere tydeligt, at her var brugt CGI. Det var stadig rigtig flot, men ikke helt på højde med Tarkin.


Jeg er helt enig. Jeg tabte kæben da jeg så Tarkin på lærredet første gang.
Jeg indrømmer at med kritiske øjne så er vi stadig i "uncanny valley" hvor det stadig ikke er 100% overbevisende, men jeg er stadig imponeret over bedriften og jeg syntes ikke det var noget som forstyrrede min filmoplevelse.
I felt a great disturbance in the Force, as if millions of voices suddenly cried out in terror and were suddenly silenced.

Skriv ny kommentar: