Den er nomineret til rekordhøje 14 Oscar-priser. Her på Filmz er vi ikke i tvivl om, at “La La Land” vinder flest statuetter til årets Oscar-fest – her er forudsigelserne for 2017.

Se også: Oscar: “Deadpool” blev forbigået – dansk film er nomineret!

Med gevinst ved PGA og DGA så synes det sikkert, at “La La Land” vinder de to største priser – og gættet bliver på ni i alt.

De mest tætte kategorier finder vi i mandlig hovedrolle, hvor Casey Affleck og Denzel Washington er helt lige, men årets SAG-gevinst giver sidstnævnte fordelen.

Andre overraskelser kan findes i kategorier som ikke-engelsksproget film, hvor danske “Under sandet” er med, men tyske “Toni Erdmann” er favoritten. Iranske “The Salesman” her imidlertid fået medvind efter Donald Trumps #MuslimBan – der har ramt Iran. Her kan Hollywood give igen til Trump.

Her er Filmz’ bud på årets vindere af Oscar:

Bedste film
La La Land

Bedste instruktør
Damien Chazelle (La La Land)

Bedste kvindelige hovedrolle
Emma Stone (La La Land

Bedste mandlige hovedrolle
Denzel Washington (Fences)

Bedste kvindelige birolle
Viola Davis (Fences)

Bedste mandlige birolle
Mahershala Ali (Moonlight)

Bedste adapterede manuskript
Moonlight

Bedste originale manuskript
Manchester by the Sea

Bedste animationsfilm
Kubo and the Two Strings

Bedste dokumentar
O.J.: Made in America

Bedste ikke-engelsksprogede film
The Salesman

Bedste fotografering
La La Land

Bedste kostumer
Jackie

Bedste redigering
La La Land

Bedste makeup og hår
Star Trek Beyond

Bedste musik
La La Land

Bedste sang
City of Stars (La La Land)

Bedste production design
La La Land

Bedste lydredigering
Hacksaw Ridge

Bedste lydmiks
La La Land

Bedste visuelle effekter
The Jungle Book

Bedste animerede kortfilm
Piper

Bedste korte dokumentar
The White Helmets

Bedste kortfilm
Ennemis Intérieurs

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (12)
Gravatar

#1 BlackJesus 7 år siden

Det lyder som en meget sandsynlig liste. Hvad er argumentationen for eks. bedste film og hvorfor tror i/man at La La Land vinder flest Oscars?
Gravatar

#2 Star Trek fever 7 år siden

La la land vinder hvis den er 90% talentløshed. Det er kriterierne ved langt de fleste priser
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#3 Vossmann 7 år siden

Helt seriøst. I er da fuldstændig gal på den med bedste scenografi. Det er da stensikkert at prisen går til "Silence". Come on, "La La Land" har sgu da ikke en jordisk chance imod den.
Gravatar

#4 Vossmann 7 år siden

Og Oscaren for bedste kvindelige hovedrolle går højst sandsynligt til Natalie Portman for "Jackie".
Gravatar

#5 Foxxander 7 år siden

#3
Eftersom Silence ikke engang er nomineret for dens scenografi (production design) så tror jeg det er ret usandsynligt at den vinder der... La La Land tager den. Hvis en anden film skulle overraske, kunne det være Fantastic Beasts eller Arrival. Silence er kun nomineret for bedste fotografering (cinematography), hvor den heller ikke har en chance. Hvis ikke favoritten La La Land snupper den, bliver det nok Lion - der jo vandt fotografernes egen prisuddeling ASC.

#4
Natalie Portman var godt på vej til at vinde Oscar nr 2, men efter at de sidste mange priser er gået til Emma Stone, deriblandt den vigtige SAG-pris samt BAFTA, peger ALT på at det netop bliver Stone der vinder. Vi er ude i at det ville være en kæmpe overraskelse hvis Portman alligevel skulle hive den hjem.
Gravatar

#6 Foxxander 7 år siden

#1 La La Land vinder ganske enkelt fordi den har vundet de vigtigste priser i løbet af Oscar sæsonen. Mest afgørende er sejrene ved PGA og DGA som historisk set altid har været den bedste indikator for hvem der vinder Oscar. Desuden har den vundet ved næsten alle de andre prisuddelinger, så favoritværdigheden kan næsten ikke blive større. Efter min vurdering kommer den minimum til at vinde 7-8 Oscars. Den kan endda gå hen og slå rekorden og vinde 12 i alt hvis den er rigtig heldig.

La La Lands chancer:

De stensikre:
Bedste film
Bedste instruktør
Bedste kvindelige hovedrolle
Bedste musik
Bedste sang

De rimelig sikre:
Bedste redigering
Bedste scenografi
Bedste fotografering
Bedste lydmiks

De knapt så sikre:
Bedste originale manuskript
Bedste lydredigering
Bedste kostumer

Den stort set umulige:
Bedste mandlige hovedrolle

Gravatar

#7 fazz 7 år siden

Jeg har en fidus til at vi bliver overraskede som sidste år og at "Moonlight" tager bedste film da jeg også mener den tager bedste manus.
Chazelle tager så Director statuetten.
Jeg ser "La la Land" til at stå svagt i Manus kategorien hvor jeg tror "Manchester by the Sea" vinder.
Også er tror jeg Casey Affleck tager hovedrollen over Denzel.

Mit gæt er 7/8 oscars til "La la land" og 3/4 til "Moonlight"!

Glæder mig til at se resultatet!
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#8 Morten Vejlgaard Just 7 år siden

#1 Jeg tror meget på, at man skal følge 'the guilds' - altså award-sæsonens foreningspriser, der uddeles inden. Der er et overlap i stemmer. Og så er der naturligvis undtagelserne til den regel. Men kort fortalt så har branchen bredt over sæsonen givet mest kærlighed til La La Land - det tror jeg, de fortsætter med i nat.

Forleden nørdede jeg mine bud hos 24syv med fokus på de svære kategorier i år, som interesserede kan lytte her: http://www.radio24syv.dk/programmer/ak-24syv/15704...
Gravatar

#9 Vossmann 7 år siden

#5:

Ups, min fejl. Jeg mente faktisk bedste fotografering. I et øjeblik troede jeg vidst at scenografi og cinematography var det samme. Jeg skider på hvad du siger. Godt nok er "Silence" en kedelig film, men den var så betaget filmet og optaget. Det ville være en kæmpe gåde hvis der var nogle der skulle tyve-stjæle den eneste Oscar som "Silence" er nomineret for. Jeg kan virkelig ikke se hvordan "La La Land" skal hive den hjem. Nej, den Oscar har "Silence" sikret sig i Rodrigo Prioto stilsikre hænder.

Ang. bedste kvindelig hovedrolle, har du selvfølgelig en pointe, desværre. Men jeg tror alligevel at der er håb. Se bare hvilken snub det var, da Mark Rylance vandt Oscaren for bedste mandlige birolle over f.eks. en som Tom Hardy. Jeg blev ret overrasket, og det tror jeg også Rylance gjorde, han nåede ingengang at komme med et udtryksfuldt ansigt, da hans navn blev råbt op, og han skulle op og modtage sit trofæ.
Gravatar

#10 frahm-2 7 år siden

#9
Jeg mener at det er tyveri hvis ikke La La Land vinder for fotograferingen. Ikke kun fordi den er flot (hvilket Silence bestemt også er), men primært på grund af de meget lange og besværlige takes i musiknumrene. Bare se på åbningsscenen alene. At kamerafolkene formår at få det til at lykkedes er fantastisk og virkelig imponerende.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com

Skriv ny kommentar: