Intet er ændret siden originalen. Næsten. For selv om skurken i “Skønheden og Udyret” stadig hedder Gaston, og dennes hjælper også igen er LeFou, så er sidstnævnte i den kommende live-action-udgave homoseksuel. Og det får nu kristne konsekvenser.

Se også: Britisk undervisning: “Skønheden og Udyret” er sexistisk

Det er den kristne Henagar Drive-in i Alabama, der på grund af den homoseksuelle LeFou – der angiveligt er lun på Gaston – ikke vil fremvise Disneys nye udgave af “Skønheden og Udyret”:

”Vi vil ikke gå på kompromis med bibelen. Vi fortsætter med at vise familiefilm, hvor du ikke behøver at bekymre dig om sex, nøgenhed, homoseksualitet eller bandeord,” skriver Henagar Drive-in ifølge Deadline som begrundelse for ikke at vise den nye “Skønheden og Udyret”.

I Danmark er “Skønheden og Udyret” tilladt fra syv år og op. Du kan se Josh Gad som den homoseksuelle LeFou i nedenstående klip.

“Skønheden og Udyret” får dansk premiere d. 16. marts.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (35)
Gravatar

#1 Geekalot 7 år siden

Syntes det er fint de begynder at nægte at vise den slags film. 1. det er ikke normalt, uanset hvad folk prøver at sige. 2. så det efterhånden taget fuldstændig overhånd ved Disney, det jo mere eller mindre alle Disney film det er i idag....
Fint nok det afspejler virkeligheden, men det har taget overhånd i Hollywood, lige som mange andre ting har taget overhånd der.
Gravatar

#2 Mejse 7 år siden

#1 hvordan definere du lige hvornår noget bliver normalt ?? altså homoseksualitet har eksisteret flere tusind år så er det ikke måske på tide ikke at kalde det unormalt ??
Gravatar

#3 Geekalot 7 år siden

#2 det gør jeg når jeg ser 2000 år tilbage og at det er under 2% af jordens befolkning...... Det bliver i mine øjne aldrig "normalt" Ikke ment jeg har noget imod det, så længe det ikke tager overhånd som nu.
Gravatar

#4 Mejse 7 år siden

interessant tal du sådan lige slynger ud der :D hvordan kom du frem til det for på 1 min fandt jeg så mange forskellige tal plus forskellige definationer alt efter forskellige kriterier :D men sejt at du lige har fundet det gyldne tal ;)
men lad mig så hører hvor meget skal tallet op på før du ville betragte det som normalt ? for efter hvad du siger når du siger "aldrig" er det ligemeget om 99 procent er homoseksuelle du ville stadig ikke se det som normalt....så har det vel næppe noget med procent at gøre men mere bare at sådan syntes du det er :)
Gravatar

#5 Geekalot 7 år siden

#4 du kom da selv med det samme tal, før jeg skrev? Så hvor vil du hen? Pointen er det kan slet ikke diskuteres :)
Gravatar

#6 Wiking 7 år siden

#1 og #2
Der er nok også mere end 50 karakterer i filmen, så at en er homoseksuel, er vel meget passende? (Hvis vi antager at tallene er korrekte).

Men jeg mener at normalt eller unormalt er irrelevant.
Hvis man vil se filmen, så gør man det. Vil man ikke, ja så undlader man det!
Længere er det ikke.

Det kritiske ligger i, at den russiske stat, indskrænker ytrings friheden og friheden til at vælge.

Og ja gradbøjninger af frihed, man må ikke stjæle eller slå ihjel osv. men der må også være grænser for hvad der bliver valgt på vejen af os!
Gravatar

#7 Peteryde 7 år siden

Mener måske også lidt at det tager lidt overhånd. FInt det skal afspejle hverdagen. Men hvorfor kaste det ind i en film som er lavet på en tegnefilm fra halvfemserne. Fint at gøre det på nye originale film. Men der er da kun en homoseksuel karakter fordi det skal være så politisk korrekt.

Stavefejl Sorry
Gravatar

#8 Wiking 7 år siden

Husk, Wiki er heller ikke 100% korrekt.
https://da.wikipedia.org/wiki/Homoseksualitet#Anta...

Men se under antal.
Gravatar

#9 Wiking 7 år siden

#7
Ja der er ikke meget grund til at ændre meget på tingene.
Men hvis det essentielt ikke ændre på historien, er det vel lige meget?

Det handler vel stadig om skønheden og udyret?
Gravatar

#10 Lard Hanson 7 år siden

Nå nå, så ser jeg den da bare to gange. Kan godt lide Josh Gad og synes det passer fint til karakteren, at han er lun på Gaston.

Skriv ny kommentar: