Den sidste Marvel-‘Defender’ får solo-premiere i dag på Netflix. Men “Iron Fist” har fået hård kritik. Det er dog ikke et tegn på dårlig kvalitet, mener titel-skuespilleren. Derimod er de negative anmeldelser Donald Trumps skyld.

Se også: Første fulde trailer: “Iron Fist” melder sin Marvel-ankomst på Netflix

I titelrollen som Iron Fist spiller Finn Jones en hvid rigmand under det borgerlige navn Danny Rand. Og netop ‘hvid’ og ‘rig’ er ifølge Jones nøgleord, når de negative anmeldelser skal forklares:

”Nu, hvor Trump er ved magten, så er det meget vanskeligt at heppe på en priviligeret hvid, når den arketype er offentlighedens fjende nummer et,” siger Jones til Radio Times.

Dermed må det ud fra Finn Jones’ logik konkluderes, at det også ser sort ud i fremtiden for fiktive helte som Batman og Iron Man, der også har en hvid, priviligeret baggrund.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (12)
Gravatar

#1 Star Trek fever 7 år siden

Dårlige anmeldelser skyldes gode præstationer og gode historier

Så Iron fist må være en rigtig god serie....

Men at give Trump skylden viser jo meget godt hvor langt ude den forudrettede venstrefløj er. I tabte, kom nu videre. Hvis Clinten havde vundet skulle vi andre have lidt under det i 4 år...
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#2 brunbjerg 7 år siden

... og det er jo første gang vi ha set en rig, hvid mand i en helterolle...
Gravatar

#3 BlackJesus 7 år siden

Jeg synes bare den virker totalt ringe i traileren! Ham hovedpersonen er samtidig ikke en man får sympati med udefra traileren. Også minder den alt alt for meget om Arrows fortælling.

Det har intet med at han er hvid og rig at gøre.
Gravatar

#4 Aragorn76 7 år siden

Star Trek fever (1) skrev:
Dårlige anmeldelser skyldes gode præstationer og gode historier

Så Iron fist må være en rigtig god serie....

Men at give Trump skylden viser jo meget godt hvor langt ude den forudrettede venstrefløj er. I tabte, kom nu videre. Hvis Clinten havde vundet skulle vi andre have lidt under det i 4 år...


Jeg er enig i at det er plat at give Trump skylden for dårlige anmeldelser......men har ikke meget til overs for folk som hepper på Trump, med alt det bullshit han fyrer af hele tiden. Manden er en fiasko, og en lystløgner, og hvis man tror på alt hvad han siger, så er man enten hjernedød eller hjernevasket.......end of discussion!

Ps: Clinton er heller ikke min kop te, men hvilken som helst anden republikaner end Trump ville have været ok, bare synd at folk er så naive at tro på den mand.
Gravatar

#5 Matjo7588 7 år siden

#4
Syntes godt om knap.
Gravatar

#6 Geekalot 7 år siden

#4 kan godt lide du også nævner Clinton :) tror ikke der er så mange der er vilde med Trump. Men der var jo ikke nogen reel at vælge fra start af, derovre den her gang det svære.
Gravatar

#7 jamiemsm 7 år siden

Ved virkelig ikke hvorfor den har fået dårlige anmeldelser. har lige set den færdig og syntes den var lige så god som Dare Devil. har godt kunne lidt alle deres serier indtil videre, men luke cage og jessica jones var ikke helt så gode some dare devil og iron fist imo :)
Gravatar

#8 Nicki52 7 år siden

Synes ikke at han giver Trump skylden. Det den får hate for er at den holder sig til source material istedet for at hyre end asiatiske skuespiller. Folk kan nok heller ikke lide den fordi den går lidt langsom. Jessica Jones gik lige så langsom. Folk forventer Daredevil action i de efterfølgende serier. At de er ens.
Men hvis de fire serier var så ens som de siger de vil have, bliver de ikke specielle. De bloiver kedelige og hurtig glemte.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#9 kblood 7 år siden

#8 What? Folk brokker sig over den holder sig til source? Kan folk beslutte sig? I Ghost in the Shell var der masser af brok fordi skuespilleren ikke var asiat, på trods af at serien aldrig prøvede at tegne Major specielt som asiat, og at dem som lavede Ghost in the Shell syntes hun var et godt valg.

Nu vil man have ændret det til at være en asiat? Det giver da ingen mening, for hvorfor skulle personen overhovedet så være så tæt knyttet til New York?

Jeg var faktisk imponeret over hvor mange asiater de havde med i serien, ligesom det var imponerende hvor mange afroamerikanere der var med i Luke Cage. Hvis nogen forstår at gøre det adspredt, så er det da Marvel.

Ja, jeg må nok være enig når jeg tænker lidt over det med hvordan jeg rangere Marvel serier og din rangering:

Daredevil
Iron Fist
Jessica Jones
Luke Cage

Men jeg syntes nu ikke det er fordi de på nogen måde er langt fra hinanden. Synes det er dejligt at se hvor højt de holder kvaliteten.

Forresten kan jeg anbefale Legion når det gælder Marvel serier. Den er dælme også nice... tror måske den overgår de 4.
Gravatar

#10 kblood 7 år siden

#8 What? Folk brokker sig over den holder sig til source? Kan folk beslutte sig? I Ghost in the Shell var der masser af brok fordi skuespilleren ikke var asiat, på trods af at serien aldrig prøvede at tegne Major specielt som asiat, og at dem som lavede Ghost in the Shell syntes hun var et godt valg.

Nu vil man have ændret det til at være en asiat? Det giver da ingen mening, for hvorfor skulle personen overhovedet så være så tæt knyttet til New York?

Jeg var faktisk imponeret over hvor mange asiater de havde med i serien, ligesom det var imponerende hvor mange afroamerikanere der var med i Luke Cage. Hvis nogen forstår at gøre det adspredt, så er det da Marvel.

Ja, jeg må nok være enig når jeg tænker lidt over det med hvordan jeg rangere Marvel serier og din rangering:

Daredevil
Iron Fist
Jessica Jones
Luke Cage

Men jeg syntes nu ikke det er fordi de på nogen måde er langt fra hinanden. Synes det er dejligt at se hvor højt de holder kvaliteten.

Forresten kan jeg anbefale Legion når det gælder Marvel serier. Den er dælme også nice... tror måske den overgår de 4.

Skriv ny kommentar: