Filmselskaberne diskuterer i disse dage både åbent og bag lukkede døre om en ny distributions-model, de kalder ‘premium video on demand’. Premierefilm skal hurtigere ud i hjemmebiografen. Men det er stjerneinstruktøren Christopher Nolan ikke interesseret i.

Se også: Hollywood-selskaberne vil have VOD-aftale: Biograf-vinduet skal halveres

Christopher Nolan, der er på vej med krigsfilmen “Dunkirk”, laver nemlig film til biografen:

”Den eneste platform, som jeg er interesseret i at tale om, er biografen,” siger Nolan til Variety.

Den udmelding går ellers stik imod Nolans egen arbejdsgiver fra Warner Bros., der har ført an i forhandlingerne om et kortere biograf-vindue.

Warner-chefen Sue Kroll har til CinemaCon åbent talt om, at efterspørgslen efter premierefilm til hjemmebiografen vil blive mødt af et udbud – ulovligt eller fra Hollywood selv i form af ‘premium video on demand’.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (13)
Gravatar

#1 Kim Pedersen 6 år siden

Som jeg hele tiden har skrevet, er der intet konkret i Filmz præsentation af rygter og gætterier om denne problemstik. En instruktør som F.eks. Nolan har enorm magt og når han i sine kontrakter betinger sig hvor og hvordan hans film skal præsenteres, kan både Warner og Filmz hoppe og springe, men ændre det, kan de ikke.
Gravatar

#2 Justin 6 år siden

Nolan har lige præsis så meget magt som Warner giver ham
Så hvis Warner efter denne udtalelse vælger at bruge andre instruktører, er hans magt 0

Gravatar

#3 T-1000 6 år siden

Ole "Bogart" Michelsen vil da fælde en tåre...

Film skal ses i biografen
Pain can be controlled - you just disconnect it.
Gravatar

#4 Kau 6 år siden

Nolan har så meget magt som han vil ha'.
Hvis Warner går ham imod, så vil alle andre stå med åbne arme og give ham lige hvad han vil ha'.
Gravatar

#5 Mejse 6 år siden

#2+4 vil også sige det er naivt at tro at Nolan ingen magt har...altså teoretisk set har du ret i Warner bare kan sige fis af men så står der jo bare andre på spring for at opfylde ALLE hans behov og ønsker...er ret sikker på at lige meget hvor langt et biograf vindue han vil have så tjener warner mere på at have ham end på ikke at have ham så ja
Gravatar

#6 Geekalot 6 år siden

Nu skal man jo lige have i baghovedet at de henter jo ikke alle deres æg ved Nolan :) Så om han har så meget magt som folk giver ham, tvivler jeg på. Men han er da helt sikkert en der bliver lyttet til.
Gravatar

#7 Mejse 6 år siden

#6 nej nej selvfølgelig ikke han er jo bare en blandt mange men dog en af de mest eftertragtede disse år og igen han har uden tvivl så meget magt som folk siger for selv hvis han ikke fik det hos warner ville de stå i kø og så ville han bare have det et andet sted....magten er der spørgsmålet er bare hvem der giver ham den
Gravatar

#8 Mejse 6 år siden

især med tanke på at han nærmest er det sikrest man kan komme på en pengeko :)
Gravatar

#9 Geekalot 6 år siden

#7 Han er en blandt mange med magt, så det kommer helt an på hvad flertallet siger, og ikke den individuelle siger. Men der bliver da lyttet seriøst til alle, for det er da en da de væsentligste ændringer der kan bliver truffet i Hollywood i lang tid.
Men nu ved jeg med min ignorante kontanthjælps viden, jo heller ikke ret meget :)
Gravatar

#10 Mejse 6 år siden

#9 jeg er ikke nødvendigvis sikker på det er rigtigt....flertallet har jeg ikke noget at skulle sige på hvad individer har i deres kontrakter....de kan jo sagtens have 10 dages vinduer på alle deres film bortset fra Nolans fordi at der i hans kontrakt er krævet 100000 dages bio vindue :)
har biograferne jo næppe noget imod og da filmselskaberne af nødvendighed selv måtte stå for deres pay per view service er der jo heller ikke en forhindring der
tror det bliver meget mere individuelt end du lige går og regner med

Skriv ny kommentar: