Han var den særlige gæst ved gårsdagens 40-års Celebration-panel til weekendens “Star Wars”-konvent. Alligevel kunne Lucasfilm-grundlæggeren George Lucas ikke dy sig fra at sende en stikpille til de fremmødte voksenfans af “Star Wars”.

Se også: George Lucas har haft indflydelse på “Rogue One”

For selv om stemningen var god, så ville Lucas da gerne lige benytte lejligheden til at afsløre, at han altid har tiltænkt “Star Wars” til børn:

”Det er svært for mig at sige det her. Det var ikke meningen, at jeg skulle sige det dengang, og det er ikke meningen, at jeg skal sige det nu, men det er en film for 12-årige,” siger George Lucas ifølge Empire.

Som bekendt blev George Lucas kørt ud på et sidespor, efter han solgte Lucasfilm til Disney. Og det ser altså ikke helt ud til, at han har glemt det.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (8)
Gravatar

#1 Hive 6 år siden

Er det derfor at Revenge of The Sith blev rated PG-13, George?
Gravatar

#2 kblood 6 år siden

Forventede han at de ville holde ham inde over det eller hvad? Hvis det er for 12 årige børn nu, så var det da også dengang. Han er nu en underlig person engang imellem, og i dette tilfælde opføre han sig da selv som et barn.
Gravatar

#3 Mads47 6 år siden

kblood (2) skrev:
Forventede han at de ville holde ham inde over det eller hvad? Hvis det er for 12 årige børn nu, så var det da også dengang. Han er nu en underlig person engang imellem, og i dette tilfælde opføre han sig da selv som et barn.


Helt ærligt det her er taget meget ud af kontekst i det han sagde, jeg så selv åbnings ceremonien live igår. Det Lucas siger er på ingen måder en hån eller bliver sagt i en nedadene tone. Han siger mere eller mindre det med et smil at seriens setup er lavet til børn. Fordi de historier han er vokset op med som barn indspiret ham til at lave Star Wars.

Prøv at se klippet selv

Gravatar

#4 kblood 6 år siden

#3 Det giver så noget mere mening end at han prøver at svine sit eget projekt.
Gravatar

#5 123456789 6 år siden

Ja filmene er
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

altså man sviner vel ikke noget fordi man siger det er til 12 årige ?? :)
Gravatar

#7 kblood 6 år siden

#6 Det kommer jo netop an på hvordan man siger det. Siger man at det OGSÅ er til 12 årige? Eller siger man at det kræver en 12 årigs sind at kunne se Star Wars?`

Hvilket vel næsten kan tages som et kompliment også, det kommer vel an på hvordan man ser på det.
Gravatar

#8 Mejse 6 år siden

#8 det er jo lige det :)

Skriv ny kommentar: