Det lyder omvendt og skørt. Netflix-chefen Reed Hastings er utilfreds med serierne hos streaming-giganten. Ikke fordi de er dårlige, men fordi de er for gode!

Se også: Hollywood frygter elendig blockbuster-sæson: Publikum gider ikke sequels

Ganske få serier bliver nemlig aflyst efter kun én sæson hos Netflix. Og det er et dårligt tegn, mener chefen:

”Vores hit-rate er alt for høj lige nu. Så vi har aflyst meget få serier… Jeg forsøger altid at udfordre indholds-holdet: Vi bliver nødt til at tage større risiko; du skal forsøge vildere ting,” siger Hastings til Vulture.

Reed Hastings vil altså se flere sats, flere skæve eller skøre serier fra Netflix, hvilket kan blive lig med mere ujævn kvalitet – både til den dårlige og til den gode side.

En lignende indsigt har Hollywood-selskaberne for nylig fået med udsigt til en svag blockbuster-sommer på grund af mulig franchise-træthed hos publikum.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (5)
Gravatar

#1 Jach 6 år siden

Med de relativt få antal serier de har lavet, synes jeg faktisk der har været for mange aflysninger.
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
Gravatar

#2 Geekalot 6 år siden

#1 få?
Gravatar

#3 moulder666 6 år siden

Geekalot (2) skrev:
#1 få?
Mon ikke han mener de netflix-producerede serier? Dem har der jo ikke været så pokkers mange af.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#4 Mejse 6 år siden

#2 ja der er jo ret stor forskel på netflix produceret eller bare betalte for serier og så deres netflix exclusive mærkat

men selv uden det er det da få serier de har lavet hvilket jo er naturligt nok da de først lige er begyndt de sidste 3-4-5 år :)
Gravatar

#5 kblood 6 år siden

Det er egentlig ret imponerende hvor meget indhold Netflix har været med til at sikre der blev lavet både direkte ved selv at få det produceret, og lidt mere indirekte ved bare at støtte projekter som så måske kunne være blevet til noget uden Netflix, men tror nu stadigt at det hjalp en del at Netflix støttede det, ikke mindst for at sikre at det blev lavet hurtigere end hvis de ikke havde fået den støtte.

Skriv ny kommentar: