Fire spinoffs til “Game of Thrones” er på vej. Troede vi. Nu korrigerer HBO nemlig den opfattelse. Fire idéer til spinoffs er i spil. Kun maksimalt én af dem bliver til virkelighed.

Se også: Første trailer: Jerntronen angribes fra alle hjørner i “Game of Thrones”

Det er HBO-chefen Casey Bloys, der nu forklarer, at vi ikke får fire spinoffs til hitserien “Game of Thrones”:

”Idéen er ikke at lave fire serier… Mit håb er at lave én serie… Men det er en langsigtet plan. Vores vigtigste mål er syvende sæson denne sommer og få skrevet den ottende sæson,” siger Bloys til Entertainment Weekly.

Dermed kan et eventuelt spinoff have lange udsigter, da den ottende sæson “Game of Thrones” muligvis bliver forsinket. Det forlyder, at vi måske skal vente med den sidste sæson til 2019.

Sæson 7 af “Game of Thrones” får premiere d. 17. juli.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (21)
Gravatar

#1 kblood 6 år siden

Det lyder egentlig godt... vil ikke se spinoffs der er lavet bare fordi der ser ud til at være et marked for det.
Gravatar

#2 Mejse 6 år siden

#1 tja 1 eller 4 gør ikke så stor en forskel for mig heller ikke om de gør det fordi der er et marked eller af andre grunde (der er vel ingen serier der bliver lavet uden de tror der er et marked for det) for universet er stort nok og med nok detaljer til at bære det :)
Gravatar

#3 kblood 6 år siden

#2 Problemet er ikke at de gør det fordi der er et marked, men hvis de primært bruger det som begrundelse, frem for at de rent faktisk har nogle gode idéer til serier.

Jeg gider ikke at det skal blive udkogt og overbrugt bare fordi en serier gik hen og blev en success. Ligesom Rick og Morty. Jeg synes det er fint der ikke kommer 30 afsnit hvert år. Det bliver ligesom Adventure Time, Simpsons, Futurama, South Park osv. at det ender med at være meget langt imellem gode afsnit meget hurtigt.

Der skal være bedre grunde end bare at malke koen.
Gravatar

#4 Mejse 6 år siden

#3 enig enig men de har jo tydeligvis 4 gode ideer til serier ellers ville tallet 4 jo aldrig være blevet nævnt og det var jo heller aldrig blevet 4 på samme tid og hvis deres første spin off bliver en succes der kører til enden som original serien kommer til så kommer der da også et spin off mere :) og ja det er at malke koen men nogen gange er det også okay....så længe man malker den ordentligt kan jeg ikke se et problem med det :) for dem der skal betale for det og godkende det vil det jo altid handle om at malke koen så meget som muligt så er det jo dem der skal lave det som skal sørge for den bliver malket ordentligt og ja det fejler nogen gange andre gange ikke :)
Gravatar

#5 kblood 6 år siden

Det er da okay at malke koen, hvis altså det ikke tydeligvis kun er for at skumme fløden. Det kan tit blive noget alt for halvhjertet noget. Det er ofte derfor man ser at den anden film i en serie er dårlig, fordi man hurtigt vil have en sequel ud imens filmen stadigt er populær og så slacker man desværre ofte på kvaliteten eller vælger ikke at vente på at der netop er et godt script og gode idéer til at lave endnu en success.
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

#5 ja men nu snakker vi jo altså serier og de har jo haft tanker om spinoffs i flere år allerede så syntes måske sammenligningen er lidt irrelevant :)
Gravatar

#7 kblood 6 år siden

#6 Ehh... det er jeg da godt nok uenig i. Serier har netop ofte nøjagtigt samme problem. At have tanker om spinoffs længe er ikke det samme som at have fået en god idé til en spinoff.
Gravatar

#8 Mejse 6 år siden

#7 ganske sandt men nu var dit argument jo at det gik galt fordi at de ville have det hurtigt ud og slacker på grund af det hvilket næppe kan være resultatet hvis noget har været planlagt i 3-4-5 år :) desuden er problemet næppe gode ideer da universet er så stort som det er hvis der er et univers der kan malkes uden chance for at løbe tør for gode ideer er det da lige netop dette :) og når forfatteren så selv har været med inde over det må man gå ud fra at ideerne er gode
Gravatar

#9 Matjo7588 6 år siden

Hvis man ved lidt om dette univers..

Så det jo ikke så meget med at malke koen og skrive nye ting..

Game of Thrones kommer fra nogle bøger der hedder A song of ice and fire.
Disse bøger foregår i en verden som er den største "virtuelle" verden nogensinde.
Star wars pak sammen.

Det er ikke at lave nye historier. dem har George RR Martin allerede lavet, måske ikke i roman form. men det er der. det vi ser i GOT er 1% af universet som linker os og giver os hints til 10% af universet. men der er så meget mere mere end det. områder steder gammel og nyt, flere 1000 års historie.
Det lidt som at sige man kan ikke lave noget nyt om verdens historien.. husk på alle film i dag drejer sig stort som om de sidste lad os sige 5000 år på denne jord..
A song of ice and fire universet.. har mere end 5000 års historie.. så tror nok der er meget meget meget mere at komme efter.

Personligt er der mange ting jeg egrne ville se udforsket.

Der hvor jeg vil give jer ret er selvfølgelig det skal være i stil med G.R.R.M version og ide skal være seriøst.

Men heldigvis har han givet ting og sager til folk han stoler på. og ingen for tilladelser til at lave lort i mange år frem også selvom han dør.
Folk har spurgt ham om de ikke måtte lave film om a song of ice and fire de sidste 25 år. og han har sagt nej for ingen har kunne give ham noget han var tilfreds med.
Gravatar

#10 kblood 6 år siden

#8 Ja, som Matjo skriver... at bare finde folk til at skrive spin-offs ville jo netop ikke være godt nok til denne serie. Det som har gjort den så godt er forfatteren, og selv efter 4-5 år tror jeg ikke det betyder de nødvendigvis har nye fantastiske idéer, specielt fordi de stadigt ikke ved hvilken vej bøgerne rent faktisk går. De er jo så allerede begyndt at ændre i serien, men at lave forhistorier og sådan, kunne ændre dramatisk på hele hans koncept af serien.

Disse bøger har været over 10 år undervejs. Den første udgivet i 1996 og tog sikkert mindst 2 år at skrive.

Så mine forhåbninger til at de rent faktisk har en god idé til en spinoffs som de lige har lavet på 4-5 år imens serien har kørt har jeg ikke så store forhåbninger til.

Det er forhåbentlig også en af grunden til at de venter, at de prøver at undgå at deres Game of Thrones ikke kommer for langt væk fra det originale Game of Thrones. Det vil simpelthen være for kortsigtet andet, for dette univers kunne nemt blive større end Star Wars. Der er allerede fans til det, det kræver bare at de ikke ødelægger chancen for det. Bøgerne har måske allerede overhalet Star Wars hvis det skulle sammenlignes med salg af Star Wars bøger, men det vil nok være en lidt urimelig sammenligning.

Skriv ny kommentar: