Han står bag klassikere som “Delta-kliken”, “Blues Brothers” og “Coming to America”. Og så er instruktør John Landis nu kørt godt og grundigt træt i Marvel.

Se også: Michael Bay: Jeg er for original til DC og Marvel

Det er ikke, fordi de mange MCU-film er dårlige. Det er derimod, fordi de alle er så ens:

”Nu keder jeg mig med Marvels univers… Du kunne tage en sekvens fra enhver Marvel-film og indsætte den i en af de andre, og ingen ville bemærke det. De er godt lavet, det er bare det samme igen og igen,” siger John Landis til The Irish Times.

Derimod roser han DC Films for at forny superhelte-genren med “Wonder Woman”, der ikke bare ødelægger endnu en by:

”Du har altid de her masseødelæggelser af byer og kæmpe computerskabte udstyrsstykker… En af årsagerne til, at ‘Wonder Woman’ har fået så god en modtagelse af anmelderne, er, at den ikke ødelægger byer!”

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (9)
Gravatar

#1 kblood 6 år siden

Lidt en tynd kritik af Marvel film synes jeg.
Gravatar

#2 Mejse 6 år siden

#1 enig tror måske bare lidt han misser målgruppen :P
så kan jeg også godt lide han siger wonder woman ikke ødelægger byer det er vist lidt en sandhed med moderationer :P
Gravatar

#3 Fc-Sonny 6 år siden

Han har helt ret.
Marvels film er godt skruet sammen og er flot lavet, ingen tvivl om det, men det er den samme smøre igen og igen. Målgruppen elsker det, men det bliver det ikke mindre sandt af.
Gravatar

#4 Mads47 6 år siden

Jeg må tilslutte mig hans mening, er helt enige. Det er ren samlebånds film, de skider den ene ud efter den anden
Gravatar

#5 Gorman 6 år siden

#4 jep, men allesammen med egen stil og god kvalitet. Det er nok et spørgsmål om filmsmag og - interesse
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

altså kan jo siges om mere eller mindre alle genre :) vil sige der er nok forskelle til at gøre det til en mærkelig udtalelse altså er der en ens formel og struktur ? ja da ingen tvivl om det men der er der jo i alle genre det er de små detaljer der gør de er forskellige og hvis man ikke har en interesse for genren så ser man dem nok ikke
Gravatar

#7 Mads47 6 år siden

Gorman (5) skrev:
#4 jep, men allesammen med egen stil og god kvalitet. Det er nok et spørgsmål om filmsmag og - interesse


Jeg er nu selv ret glad for Superhelte film, men synes de fleste MCU film siden Age of Ultron er noget middelmådigt makværk, lige på nær Winter Solider. Så det er ikke så meget et spørgsmål om jeg kan lide den slags film, men mere at jeg synes de er meget sløset.
Gravatar

#8 Gorman 6 år siden

#7 indtil videre sluger jeg dem råt, glæder mig ekstremt meget til infinity war
Jeg er tilgengæld ud fra traileren i tvivl om Black Panther har nok power til en hel film.
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#9 6pac 6 år siden

Citat: Instruktøren der ikke har været relevant siden 1988.

Skriv ny kommentar: