Lucasfilm har handlet hurtigt. I går fyrede de Phil Lord og Chris Miller som instruktører på spinoff-filmen om Han Solo. I dag har de ansat Ron Howard som afløser.

Se også: DC Films holder møde med fyrede “Han Solo”-instruktører om “The Flash”

Det er The Hollywood Reporter, der skriver, at Lucasfilm har ansat Ron Howard som ny instruktør på “Star Wars: Han Solo”.

Og det er lidt af et stilskifte fra de fremadstormende og kreative “LEGO Filmen”-instruktører, Lord og Miller, til den rutinerede Howard.

Ron Howard havde således sin storhedstid i 1990’erne med “Apollo 13” og senere “Et smukt sind”, som han vandt Oscar for som bedste instruktør.

Det seneste årti har han dog mest været kendt for sine Dan Brown-filmatiseringer med Tom Hanks i rollen som Robert Langdon.

Howard overtager nu optagelserne, der begynder igen fra d. 10. juli, hvor scener lavet af Lord og Miller skal kombineres med nye optagelser til en endelig film om den unge Han Solo.

“Star Wars: Han Solo” får forventet premiere i 2018.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (5)
Gravatar

#1 Tsunamijhoe 6 år siden

Hmm, en af de kedeligste instruktører nogensinde skal lave rum action fantasy. Er ikke helt sikker på det er et godt match,men det vil tiden jo vise..
Gravatar

#2 uldbjerg 6 år siden

1#
Jeg er også noget usikker på valget. De fleste af hans film er, som du siger, kedelige og intetsigende. Dog var jeg glad for Frost/Nixon og lidt vild med Rush.

Og hvis opgven mest består i at afrunde produktionen, så ser jeg ham som et fornuftigt valg. Manden er jo bund rutineret.
Gravatar

#3 Tsunamijhoe 6 år siden

uldbjerg (2) skrev:
1#
Jeg er også noget usikker på valget. De fleste af hans film er, som du siger, kedelige og intetsigende. Dog var jeg glad for Frost/Nixon og lidt vild med Rush.

Og hvis opgven mest består i at afrunde produktionen, så ser jeg ham som et fornuftigt valg. Manden er jo bund rutineret.


Ja,han er rutineret,men som jeg forstår det er principal photography ikke engang overstået,og dermed skal han rette op på,og ændre til disney specs på størstedelen af filmen.
Det ordsprog med "for mange kokke fordærver maden" passer godt her..
Men,det hele afhænger jo af manuskriptet og Howards "vision" som jeg bare ikke tror passer ind her. Men Kathleen Kennedy er chef fordi hun ved hvad hun laver,så lad os give manden en chance.
Jeg kan som godt lide nogle af Howards film,de er bare mere til den sløve/små kedelige side.
Gravatar

#4 Kaversmed 6 år siden

Beautiful Mind og Apollo 13 er fantastiske film, men, ja, en lidt anden genre. Willow kommer nok tættest på, og det er da en ganske habil fantasy film, omend den er mere end 30 år gammel :D
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#5 Mads47 6 år siden

Jeg er glad for at Phil Lord og Christopher Miller er blevet fyret fra projektet, især fordi de begynde at bevæge sig væk fra Lawrence Kasdan screenplay. Fra hvad jeg kan forstå via Coliders Jedi Council så begynde de at lave improve og bevæge filmen mere om i det de er vand til fra Lego Movie og 21 Jump Street som er mere slapstik.

Hvad der undre mig er, hvordan kan det være at det har taget Lucasfilm så lang tid at gøre det? der er ca. 2-3 uger tilbage inden de stopper med at filme.

Skriv ny kommentar: