Foreningen af Danske Biografer nægter at diskutere det i Danmark. Sådan er det imidlertid ikke i resten af Europa. I Storbritannien, Irland, Østrig og Tyskland har man nemlig indført månedskort til biografen – med stor succes.

Se også: Danske Biografer forhindrer diskussion om billetpriser og månedskort

Filmz har spurgt biograf-kæden Odeon om deres erfaringer med månedskortet ‘Limitless’ i Storbritannien og Irland, som også er introduceret i Tyskland og Østrig under navnene ‘Unlimited’ og ‘Kinowelt’.

Initiativet her været i gang i lidt over et år, hvilket har resulteret i flere besøg til Odeons biografer:

”Medlemmer af Limitless besøger biografen oftere end tidligere. De udvider generelt deres valg af film, hvor de nyder en større variation af genrer, end de gjorde før,” siger Odeon til Filmz.

Til en fast abonnementspris på cirka 200 kroner om måneden for et ubegrænset antal biografbesøg så kunne man på forhånd frygte, at Limitless ville føre til økonomiske tab for Odeon.

For ser du mere end to film om måneden, så sparer du nemlig penge. Tværtimod så viser de første prognoser fra Odeon, at Limitless er en god forretning. For flere besøg til biografen betyder også større salg af slik, sodavand og anden forplejning:

”De første økonomiske resultater fra initiativet er positive, da vi oplever, at gæster besøger os oftere… Det tilgodeser vores salg.”

Filmz har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Nordisk Film Biografer og CinemaxX.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (20)
Gravatar

#1 X&O 6 år siden

Det er modvilje til omstilling som denne der på sigt vil kunne dræbe biograferne som vi kender dem i dag.
Gravatar

#2 Geekalot 6 år siden

Noget alle folk vidste. Med undtagelse af dem der er involveret i den branche....
Gravatar

#3 Mads47 6 år siden

Er ret sikker på der kommer en dårlig undskyldninger der lyder på at det ikke er rentabel i Danmark. Der er stærkt behov for nye kræfter og ny tænkning på den scene.
Gravatar

#4 daneimp 6 år siden

Regnskabet er simpelt... Pt har jeg været i biffen to gange i år. Wonder Woman og Fast8 har fået en tilpas positiv omtale til, at jeg har villet smide 200kr efter dem (inkl. mundgodt). Hvis jeg betalte 200kr om måneden ville jeg flyve i biffen og se ALLE film + købe slik hver gang og blive fed, men det ville da give en ENORMT større indtægt for biograferne at tjene 2400kr+slikindkomst end MÅSKE 800kr fordi der bliver lavet så mange skodfilm jeg ikke vil betale for...
Gravatar

#5 Daedle 6 år siden

daneimp (4) skrev:
Regnskabet er simpelt... Pt har jeg været i biffen to gange i år. Wonder Woman og Fast8 har fået en tilpas positiv omtale til, at jeg har villet smide 200kr efter dem (inkl. mundgodt). Hvis jeg betalte 200kr om måneden ville jeg flyve i biffen og se ALLE film + købe slik hver gang og blive fed, men det ville da give en ENORMT større indtægt for biograferne at tjene 2400kr+slikindkomst end MÅSKE 800kr fordi der bliver lavet så mange skodfilm jeg ikke vil betale for...


Så du vil betale 1600 kr om året for skodfilm du normalt ikke ville se? ;-)
Gravatar

#6 Hive 6 år siden

Filmz skrev:
Filmz har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Nordisk Film Biografer og CinemaxX.


Surprise, surprise...
Gravatar

#7 Justin 6 år siden

Pas på Kim ikke ser det :0

Og hvordan skal det gå den britiske filmindustri der nu går glip at 70%, samtidig med at de konkurrerer med gratis
Gravatar

#8 kblood 6 år siden

Kim havde nu alligevel nok en pointe, han er jo faktisk vidst ikke imod det med et abonnement, men hvis de alle begynder at snakke om prisen imens de er til et møde med alle ledere i biograf branchen... så ville det kunne medføre nogle slemme bøder og sådan, eller værre.
Gravatar

#9 Justin 6 år siden

kblood (8) skrev:
Kim havde nu alligevel nok en pointe, han er jo faktisk vidst ikke imod det med et abonnement, men hvis de alle begynder at snakke om prisen imens de er til et møde med alle ledere i biograf branchen... så ville det kunne medføre nogle slemme bøder og sådan, eller værre.


Jamen så er det da heldigt at de har nogle andre regler på det område ovre i England
Medmindre at det er de sammen EU regler der gælder både her og der og Kim bare vrøvler igen
Gravatar

#10 Bjur 6 år siden

Man kan vel bare konstatere, at i Danmark gør biograferne alt hvad de kan for at bremse udviklingen og fremme piraterne. Sørgeligt.

Skriv ny kommentar: