Spider-Mans hjemkomst til Marvel Studios og MCU har premiere i dag med titlen “Homecoming”. Og det comeback er de danske anmeldere slet ikke enige om – fra under middel til fremragende.

Se også: ”Spider-Man”-video: Marvel frigiver de første fire minutter af “Homecoming”

Både Politiken og Ekstra Bladet er ikke særligt begejstrede til tre stjerner, hvor sidstnævnte skriver:

”Man skal med andre ord være bidt af en gal edderkop for at indløse billet her. Almindelige dødelige kan med sindsro springe over,” lyder det fra Henrik Queitsch.

I den anden ende er Berlingske, Soundvenue, Ekko og Filmz alle oppe at ringe på imponerende fem stjerner:

”En af de mest underholdende superheltefilm, der længe er set, og ankommer netop, som genren var begyndt at tage sig selv en kende for alvorligt. Swing it, man!” lyder det fra Berlingskes Kristian Lindberg.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (10)
Gravatar

#1 Fc-Sonny 6 år siden

Synes det er trættende at man snart ikke kan se en solo superheltefilm uden at en masse andre helte også skal blande. Der går nærmest avengers i den hver gang.
Gravatar

#2 [email protected] 6 år siden

Kæmpe skuffelse, action scenerne er flotte, men så helhed holder filmen ikke og historien er tynd. Man sidder med en føelse af se en teenage serie fra 80erne og flere gange gentas navnet penis parker...Der er pivringe og hurtigt glemt. kvas lige den edderkop
Gravatar

#3 The_Corrector 6 år siden

5/6 STJERNER.
Bedste Spider-Man film til dato, afgjort værd at se i biografen.
Alle der siger noget andet tager grufuldt fejl. Længere er den ikke, det ikke en gang til diskussion.

Over & Out
Gravatar

#4 [email protected] 6 år siden

Kan kun slås fast - aveste shit, en film der burde være sendt direkte ud på netflix, hurtigt set og endnu hurtigere glemt, se Transformers i stedet.. Jeg er glad for de andre Spider man film men det her er en stinker..jeg kan kun advarer. Bare starten med spidersman hjemme video er ringe. 4 Store action scener er ikke nok, og humøren er plat. Lille peter edderkop- så kom regnen
Gravatar

#5 Mads47 6 år siden

Synes klart det er den bedste udgave af Spider-man til dato, normalt har jeg været død træt af MCU hvor alt fra Age of Ultron til Civil War har været ganske ringe. Men det her er bestemt et comeback. jeg giver den en solid 8/10
Gravatar

#6 Wishkeeper 6 år siden

Ikke lige min kop te. Var inde og se den igår. Synes der går for meget teenager i den.
Oprindeligt går Parker jo også i skole / college da det sker, men synes at dette grænsede til at være en teenager film. Som det måske også burde være, men en lidt for plat, komisk, WANNABE avenger og patetisk Spiderman. Synes de har ødelagt personen fra de sidste 2 gange de prøvede. Synes slet ikke jeg kan se "Med store kræfter medfører stort ansvar" personen fra tegneserien. Når det så er sagt og som jeg ser det prøver Marvel at lave en ultimate spiderman tilpasning. Hvis i har set den er det netop samme senarie hvor Spidey gerne vil være en Avenger og hvor han så bliver parret med 2-3 andre "mindre kendte" teenager helte, men denne foregår via Shield og Stark. Forfriskende med en ny skurk, men COMEON, Vulture er 1 af de rigeste mænd i byen sammen med Osbourne familien. De portrætere ham som værende fattig familie far, som han betemt ikke er. Og hvad filan sker der for FLASH er sort????? MJ er semi sort også hvis det er hende som er plat, ikke rødhåret og forgabt i P.P. Hold nu op med at spille det ANTI Racist kort og hold personerne til dem de er.

I min verden er det den dårligste af dem alle 3. Den sidste var jeg vild med da den fulgte historien, og ikke endte sukkersødt. Det eneste gode om den nye er at personen de har fundet passer meget godt til rollen.
Gravatar

#7 Kaversmed 6 år siden

Recap:

#2 "Kæmpe skuffelse"
#3 "Bedste Spider-Man film til dato"
#4 "aveste shit (argeste?)"
#5 "bedste udgave af Spider-man til dato"
#6 "Ikke lige min kop te"

Sjovt som den deler vandene. :)
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#8 Mads47 6 år siden

Kaversmed (7) skrev:
Recap:

#2 "Kæmpe skuffelse"
#3 "Bedste Spider-Man film til dato"
#4 "aveste shit (argeste?)"
#5 "bedste udgave af Spider-man til dato"
#6 "Ikke lige min kop te"

Sjovt som den deler vandene. :)


Ja det er lidt sjovt at ligesom ved andmelderne er vi også uenig. Men vil dog lige pointere at #2 og #4 er den samme bruger som bruger to post på at fordømme filmen :P

Så den burde jo nok nærmer se sådan ud

#2 "Kæmpe skuffelse"
#3 "Bedste Spider-Man film til dato"
#5 "bedste udgave af Spider-man til dato"
#6 "Ikke lige min kop te"
Gravatar

#9 Kaversmed 6 år siden

#8 Orv ja, havde jeg ikke set. :D Jamen så står den 2-2.
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#10 Mejse 6 år siden

#9 3-2 jeg melder mig på god film holdet :D

Skriv ny kommentar: