Det ser ud til, at Ridley Scotts “Alien: Covenant” lige akkurat tjener sig hjem. Derfor overvejer 20th Century Fox nu “Alien”-fremtiden – måske er det slut for Ridley Scotts gyser-franchise i rummet.

Se også: Ridley Scott: Jeg er klar på seks film mere med “Alien”

Det er The Hollywood Reporter, der erfarer, at Fox revurderer de to forslag til “Covenant”-sequels, som Scott ønsker at lave.

232 millioner dollars i billetsalg er det nemlig kun blevet til, hvilket er under forventningerne til “Alien: Covenant”.

Til sammenligning solgte “Prometheus” for over 400 millioner dollars, så publikum har umiddelbart ikke ønsket sig meget mere “Alien”.

Neill Blomkamps idé til en “Alien 5” blev ellers droppet for at gøre plads til en række nye prequel-film i franchisen fra Ridley Scott. De bliver nu måske aldrig til virkelighed.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (9)
Gravatar

#1 Pistolprinsen 6 år siden

Ja, de to film suttede BIG TIME!

Jeg troede ikke, det var muligt, at lave film med større plot huller en 'Prometheus', men 'Covenant' provede me wrong!

Plus, at 'Covenant' var en stor forudsigelig kliche!

Sikken en arv, at efterlade sig, efter sådan en ellers storslåede karriere!
Lidt trold er man vel altid :-)
Gravatar

#2 HighFlyer15 6 år siden

Neil er dog godt igang med at vise hvor nice han er til at lave film med sin Oats Studios short film serie på Youtube.
Vil tusind gange hellere se Neil give Alien et forsøg end flere af Ridley's gode idéer.
Gravatar

#3 Star Trek fever 6 år siden

Nød både Prometheus og Covenant.

Håber de besinder sig
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#4 Mardin 6 år siden

Hvis nu man lavede en Alien film fremfor Prometheus 2 kunne det være folk gad betale?

Traileren til Alien Covenant lovede klassisk Alien horror, men den endelige film var blot mere Prometheus pladder. Gab.
Gravatar

#5 Mads47 6 år siden

Jeg håber på mere Promethues, synes aldrig de skulle have brugt Alien titlen ved Covenant. Synes det er kogt nok suppe på det normale Alien franchise, lige nu er Prometheus langt mere interessant.
Gravatar

#6 123456789 6 år siden

Glæder mig nu mere til Alien Isolation 2 for hollywood kan ikke finde ud af skid mere
Gravatar

#7 Kaversmed 6 år siden

#6 HØRT! Bedste Alien-oplevelse siden Aliens.
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#8 Hr. Jensen 6 år siden

Covenant var en tynd, rodet og forudsigelig omgang. Er heller ikke just fan af Prometheus, men i forhold til Covenant, vil jeg næsten mene, at Prometheus er bedre.

Historien virkede meget "rushed" i Covenant, figurerne var meget svagt tegnet op ("Nå! Døde han/hun lige? Hvem var det nu liiige vedkommende egentlig var?"), og synes jeg kan erindre, at CGI'en var temmelig ringe enkelte steder. Det første jeg tænkte, da jeg forlod biografen, var at Ridley Scott burde gå på pension. På den anden side er det måske for nemt at klandre Scott, når han ikke selv har forfattet screenplay'et, men er "kun" instruktør.

Anyway, da hverken Prometheus eller Covenant formåede at føre franchisen videre i en fornuftig retning, kan de for min skyld godt stoppe nu.

Jeg ser heller ikke nogen grund til Alien 5, men Blomkamp er bestemt ikke uden evner. Det kræver dog et godt script, så hvis historien er tynd, tror jeg sgu det er lige ligemeget, om man sætter Scott eller Blomkamp bag kameraet.

Jeg kunne dog godt være interesseret i en slags prequel til Aliens, hvor man ser, hvordan kolonien bliver overtaget af væsenerne. Kunne det fungere, tror I? :)
Gravatar

#9 hgoenge81 6 år siden

Jeg synes sgu begge de to nyeste holder helt fint. Og da det jo er prequels til de originale, rører det mig overhovedet ikke, de har tænkt i andre baner end man måske havde forventet.

Jeg holder mest af den første Alien (og er kæmpe Ridley fan), men har nu fundet noget at kunne lide ved dem alle sammen. Dog først ved Alien3 efter workprint versionen kom. Og alle må da trods alt indrømme, at efter Aliens hittede, rushede de treeren og resultatet blev derefter. Fireren burde aldrig ha set biografens mørke, og to AVP film fulgte efter den. Hvis nogen with a straight face ka sige, den retning var bedre end Prometheus /Covenant, ja så er vi da om ikke andet helt og aldeles uenige.
---intet er så godt, der ikke er noget galt med det---

Skriv ny kommentar: