Den er dyrere end “Dunkirk”, “Spider-Man: Homecoming” og “Wonder Woman”. Alligevel ligner “Valerian” allerede nu et historisk stort flop.

Se også: ”Linda og Valentin” planlagt som trilogi – manuskript er klar til “Valerian 2″

Det er The Hollywood Reporter, der skriver, at med et produktionsbudget på 180 millioner dollars så er “Linda og Valentin”-filmatiseringen åbnet katastrofalt på det nordamerikanske marked.

Sølle 17 millioner dollars kunne det blive til i den altid så afgørende åbnings-weekend for filmatiseringen af den franske tegneserie.

Luc Besson har ellers satset stort med “Valerian”, der er den dyreste produktion nogensinde uden for det etablerede Hollywood-system.

Nu kan kun Kina redde den. Heldigvis for Besson så er 28 procent af produktionen betalt af kinesiske Fundamental Films, hvilket kan betyde, at den får særligt god behandling i det kinesiske biograf-system.

Besson har planlagt en samlet trilogi, hvis publikum tog godt imod den første. Det bliver næppe aktuelt.

“Valerian and the City of a Thousand Planets” får dansk premiere d. 3. august.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (10)
Gravatar

#1 Star Trek fever 6 år siden

Det er nu en film jeg ser frem til. Håber kineserne redder den, så trilogien kan blive fuldendt
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#2 Jach 6 år siden

#1 Håber det samme. Dog kan vi jo nok hjælpe lidt til her i EU :)
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
Gravatar

#3 The Curator 6 år siden

Traileren er det værste lort. Hvis filmen er af samme standard, hvilket anmelderne mener, så er det helt ok med mig, at det kun bliver til en enkelt film.
Gravatar

#4 Mejse 6 år siden

#3 hvor har du fået ideen fra at det er det anmelderne mener ? og hvorfor er traileren det værste lort ?

#1+2 enig :D
Gravatar

#5 Kaversmed 6 år siden

Synes også at filmen så ret skidt ud at dømme ud fra traileren.
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#6 Nagash 6 år siden

Jeg synes bestemt også traileren så ringe ud. Den er skyld i jeg ikke gider i biffen for at se den.
Gravatar

#7 Andreasjn 6 år siden

Synes lige modsat. Traileren er super fed.
Gravatar

#8 Gorman 6 år siden

Synes traileren var fed - tager familien med i biffen på fredag for at bedømme den ved selvsyn
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#9 moulder666 6 år siden

Jeg har tidligere spået, at den bliver et flop - årets John Carter. :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#10 Kisbye 6 år siden

Jeg er bedøvende ligeglad med hvad amerikanerne vil se. Hvad kommer det mig ved?
Derfor kan det jo godt være at vi andre gerne vil se den.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: