Det begyndte med “Raiders of the Lost Ark”, der sandsynligvis også er den bedste film om Indiana Jones. Men hvilken er den værste? Flertallet vil sikkert sige den fjerde film, “Kingdom of the Crystal Skull”. Men her er Steven Spielberg uenig.

Se også: ”Indiana Jones 5″ bliver forsinket: Premiere om tre år

Dokumentar-instruktøren Susan Lacy, der er på vej med HBO-filmen “Spielberg”, afslører nemlig nu, at “Indiana Jones”-instruktøren selv har en anden ‘værste Indiana Jones’.

Ifølge Lacy mener Spielberg selv, at den dårligste film om Harrison Ford som Indy nemlig er den anden film, “Indiana Jones and the Temple of Doom”, skriver New York Daily News.

Det forklarer måske, at Spielberg har valgt igen at samarbejde med David Koepp til den kommende “Indiana Jones 5”.

Koepp var således manuskript-forfatteren bag den bredt kritiserede “Indiana Jones 4”. En kritik, som Spielberg altså ikke selv deler.

“Indiana Jones 5” får premiere d. 10. juli i 2020.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (19)
Gravatar

#1 moulder666 6 år siden

Temple of Doom havde nu også den allermest irriterende person i alle Indy-film - Short Round. Så vidt vil jeg give Spielberg ret - men derudover er det nu svært at følge ham.

Personligt synes jeg, at Temple of Doom har meget mere charme end det latterlige CGI-helvede som den seneste endte med at være - for ikke at begynde om alle de fjollede og ligegyldige scener der var. Det er en håndfuld år siden jeg har set den, så jeg har sikkert glemt en masse.

Eksempler: Scenen med lianerne. Køleskabet. Dem der af en eller anden grund pludselig skal overfalde ham ved udgravningerne. De dybt hysteriske og overspillede familiedrama-scener.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 Pistolprinsen 6 år siden

Tja, jeg synes nu, at 'Temple of Doom' er den bedste Indy-film - de skulle blot have droppet 'short-round'...
...den ringeste er nu engang 'Crystal Skull'.
Lidt trold er man vel altid :-)
Gravatar

#3 Geekalot 6 år siden

Værste, Kingdom of the Crystal Skull.
Næst værste Temple of Doom.......
Gravatar

#4 nathue 6 år siden

Elsker Temple of Doom!
Når Spielberg udtaler sig sådan, kan man godt få bange anelser i.f.t. Indy 5
Gravatar

#5 Mads47 6 år siden

Vil jeg give Steven helt ret i, jeg synes virklig ikke den er god.
Gravatar

#6 Wolff 6 år siden

moulder666 (1) skrev:

Eksempler: Scenen med lianerne. Køleskabet. Dem der af en eller anden grund pludselig skal overfalde ham ved udgravningerne. De dybt hysteriske og overspillede familiedrama-scener.


Og myrene! Glem ikke Myrene! Og de russiske karikaturer det vil være for kliche til selv den dårligste Bond film.

#2 Syns dog Mutt er langt værrer end Short Round!


Har set den 2 gange: første gang i biografen, og anden gang et par år efter, for at give den en chance og se om den virkelig var så ringe som jeg huskede den..
Kan ikke forestille mig jeg kommer til at se den igen med mindre den er i tossekassen..
Gravatar

#7 Silver666 6 år siden

Indiana Jones 4 er stadig for mig den dårligste af filmene.
For meget cgi og John Hurt var utrolig irreternde som tosse
Gravatar

#8 The Curator 6 år siden

Temple Of Doom er da også klart den værste af de 3 Indy film der er lavet.
Gravatar

#9 Gorman 6 år siden

#8 :-)
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#10 kblood 6 år siden

Hmmm... Crystal Skull syntes jeg også helt klart er den dårligste Indy film. Den dårligste af de 3 andre? Syntes jo egentlig ikke nogen af dem er dårlige, så at være den dårligste af de 3 stopper dem ikke fra at være en top 100 film i min bog. Eller top 50 måske, har ikke lige prøvet at lave så lang en top film liste.

Jo, det er nok Temple of Doom der er den dårligste af de 3 første. Den første simpelthen for klassiske scener. Rullende kæmpesten i en hule der også har alverdens andre dødsfælder, en jungle fyldt med farlige stammefolk, scenen Ægypten hvor han skyder den sværdkriger som gør et stort nummer ud af at vise hvor farlig han er.

Short round er helt klar irriterende i Temple of Doom, men synes nu ikke det er nok til at han skulle fjernes. Han er okay underholdende og sjov, selv om også kan være ret belastende, men den film har også nogle klassiske scener rum med over drevent mange insekter... ja der bliver ved med at være fantastiske scener i alle Indy film når jeg tænker over det... når man ikke tager Crystal Skull med. Indiana Jones 3 tror jeg er den bedste Indy film for mig. Samspillet mellem Sean Connery og Harrison Ford er suverænt.

I Crystal Skull har jeg svært ved at finde bare en scene som sådan virkeligt skilte sig ud fra andre film og gav en god "Indy eventyr" oplevelsen. Spielberg tabte virkelig godt nok bolden med den film.

Skriv ny kommentar: