Der er tidligere blevet rapporteret rygter om, at den originale “Star Trek” serie måske var på vej i HD, endda med nye effekter.

Dette er nu blevet bekræftet af CBS Paramount, der officielt meddeler, at serien vender tilbage i høj opløsning, nye special effects og genindspillet musik.

Der er dog ikke planer om at gå fuldtstændig amok med effekterne, og dermed ende med helt nye afsnit: ”Vi går meget langt for at respektere originalernes integritet og stil,” udtaler Michael Okuda, der har arbejdet på adskillige “Star Trek” film og serier.

Det første afsnit der kommer under behandling er “Balance of Terror”, hvor man første gang så Romulanerne. Der vil deri blive tilføjet CGI mennesker til de mange ellers tomme skibe og baser, og der vil være et mere detaljeret billede af Jorden fra rummet. Ydermere er Alexander Courages temamusik blevet indspillet i stereo med nye vokaler, mens William Shatners ”Space, the final frontier…” fortælling er blevet renset digitalt.

I første omgang bliver de nye versioner sendt i tv, mens en eventuel udgivelse på hjemmeformat endnu ikke er planlagt.



Vis kommentarer (13)
Gravatar

#1 filmz-Fed7haS 17 år siden

Lyder da ok.. for at være helt ærlig har jeg aldrig været den store fan af TOS og det skyldes mest "mekanikken"... jeg kunde simpelt hen ikke tage et framtids univers seriøst hvor computere osv var lavet af papkasser, spraymaling og husholdnings dimsedutter.. jeg ved godt at deres bugget ikke var enormt den gang og det er skyld i den dårlige kvalitet af koliser og håber derfor at de retter op på det nu..

Fed7haS
They Held Each Other and Kissed.
And Pushed Each Others' Darkness into the Corner,
Believing in each others' Light, each others Dream.
Gravatar

#2 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Ja, jeg hader også King Kong fra 1931. Det er da for latterligt, at man kan se, at aben er en dukke. Den kunne de godt erstatte med nogle bedre effekter og så farvelægge skidtet, så det er til at holde ud at se på...


... vent lidt...
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#3 filmz-henrikmk 17 år siden

Det kommer vel an på hvordan effekterne laves... dette (som intet har med den nuværende release at gøre) ser f.eks. ganske OK ud:

http://jeffslinks.wordpress.com/2006/08/29/trek-re...
Hail Ilpallazo!
Gravatar

#4 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Det kommer vel an på hvordan effekterne laves


Det mener jeg ikke. Som narrativ kunstart er tv-serien ligesom filmen først og fremmest et produkt af sin tid. Det betyder, at uanset hvor meget man pepper værket op visuelt, så vil det stadigt hænge fast i sin alder, fordi dialog, emnevalg, redigering o.l. er specifik for den tid, det er produceret i. Resultatet er ikke andet end et skizofrent produkt.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#5 dfms 17 år siden

NEJ !

Det er sgu for sygt det her.
Gravatar

#6 akerman 17 år siden

Ja jeg troede egentlig jeg var trekkie. Men synes simpelthen TOS var for kedeligt, tror også det var fordi jeg ik ku leve mig ind i det. Next Generation derimod er helt genialt - bortset fra et par enkelte afsnit.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 17 år siden

#4 Jep! Det næste bliver vel Metropolis med tysk dubbet lydspor.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 filmz-henrikmk 17 år siden

Det mener jeg ikke. Som narrativ kunstart er tv-serien ligesom filmen først og fremmest et produkt af sin tid.


Nu kan man jo så gå ind og se forskellen på ST:TMP før og efter den blev shinet op til DVD udgivelsen. Det kan have sin forskel at instruktøren selv arbejder med processen, men ST:TMP virker meget mere helstøbt i den nye udgave og er en bedre film. Man kan jo godt sige at et produkt er et snapshot af den tid og de omstændigheder det blev lavet i, men hvis slutproduktet bliver noget lort og man gerne vil have en chance til for at gøre det bedre, så er det da i orden, så længe man ikke bemærker ujævnheder i slutresultatet.

Det er jo ikke sikkert alle gør ligesom George Lucas og klemmer noget CGI ind som overhovedet ikke passer ind i filmen. I ST:TMP situationen sagde man simpelthen at man ikke ville have effekter ind som ikke kunne være lavet tilbage i 1979 med modeller og ting, havde man haft nok tid til det. Derfor er det hovedsageligt effekter som ikke blev nået, men som var scriptede og der var lavet storyboards til.

Edit:

Der er vel også forskel på om man går ind og shiner effekter op, eller direkte ændrer flow på historien så Kirk ikke længere skyder først. Hvis de gør det, så er der jo grund til at råbe op. :-)
Hail Ilpallazo!
Gravatar

#9 akerman 17 år siden

I believe I have seen the supreme being... he is called: the Picard.

<3
Gravatar

#10 David Munch 17 år siden

#9 Ya, V'Ger havde været på vej hjemaf 5 mins inde i filmen hvis Picard havde været bag roret!

Skriv ny kommentar: